اطلاعات تماس
  • 099171*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140011195691915557

ماسک شفاف خندوانه یا همان ماسک لبخند گزینه‌ای عالی برای روزهای بارانی است

در روزهای بارانی چه ماسکی بزنیم؟

کد: 140011195691915557

https://bit.ly/3oArwGr

، (اخبار رسمی): ماسک شفاف خندوانه یک ماسک تنفسی زیباست که در روزهای بارانی هم می‌تواند گزینه خوبی برای محافظت از شما باشد.

در روزهای بارانی چه ماسکی بزنیم؟
ماسک لبخند خندوانه

ماسک های تنفسی در مقابل باران شدیدا آسیب‌پذیر هستند و از این رو مهمترین سوال در روزهای بارانی این است که چه ماسکی را انتخاب کنیم؟

ما عادت کرده‌ایم در روزهای بارانی خیلی از کارهای خود را تعطیل کنیم و آنها را در روزهای دیگری که هوا بهتر بود انجام دهیم. اما متاسفانه کرونا این چیزها را نمی‌فهمد و چه هوا بارانی باشد و چه نباشد در کمین ورود به دستگاه تنفسی ما است و با کوچکترین غفلتی گرفتار خواهیم شد.

بعد از واکسیناسیون هم که مهمترین چیزی که از ما مراقبت می‌کند ماسک‌ تنفسی است؛ اما در روزهای بارانی احتمال خیس شدن ماسک ما بالا است و ماسک خیس هم که کاربردی ندارد. شاید فکر کنید این آخر راه است و بهترین کار در روزهای بارانی این است که اصلا از خانه خارج نشوید. اما این طور نیست. ما خبرهای خوبی برایتان داریم. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

چرا باران ماسک های تنفسی را از کار می‌اندازد؟ حتما بسیار شنیده‌اید که ماسک‌های تنفسی به هیچ وجه نباید خیس شوند و در صورت تر شدن باید هر چه سریعتر آنها را عوض کرد. اما دلیل این امر چیست؟

برای دانستن دلیل این موضوع باید کمی ماسک را بشکافیم و به درون آن برویم تا اطلاعات بیشتری به دست آوریم.

ماسک تنفسی به طور معمول از نوعی پارچه به نام «بی‌بافت» یا «بافته نشده» تولید می‌شوند. علت این که این نوع پارچه‌ها بی بافت خوانده می‌شوند این است که برخلاف بقیه پارچه‌ها دارای تار و پود نیستند؛ یعنی این طور نیست که برخی الیاف پارچه به صورت عمودی و برخی الیاف به صورت افقی قرار گرفته و در هم تنیده شده باشند.

در پارچه های بی‌بافت که البته از مواد اولیه خاصی هم تولید می‌شوند الیاف مختلف پارچه به صورت بی‌نظم در کنار هم قرار گرفته و در اثر ضربه و تحت فشار بودن به شکل پارچه در می‌آیند. این در کنار هم قرار گرفتن بی‌نظم و فشرده راز مقاومت آنها در برابر ویروس است. در پارچه‌های معمولی ویروس این شانس را دارد که از سوراخ‌های بسیار ریز بین تار و پودها عبور کند، اما در پارچه‌های بی‌بافت تقریبا هیچ منفذی نیست و در نتیجه کار ویروس بسیار سخت است. ضمن این که به طور معمول ماسک‌های تنفسی را از چند لایه مختلف می‌سازند و همین چندلایه بودن عبور ویروس را باز هم دشوارتر می‌کند.

حالا که از ساختار داخلی ماسک تنفسی آگاه شدید می‌توانیم علت آسیب‌پذیری آن در برابر آب را توضیح دهیم. داستان این است که پارچه‌های بی‌بافت و به ویژه نوع خاصی از آن به نام «ملت بلون» که به عنوان فیلتر در ماسک تنفسی به کار می‌روند، توانایی مقابله با آب را ندارند.

به عبارت دیگر، به محض خیس شدن این پارچه‌ها، الیاف آن از هم فاصله می‌گیرند و منافذ نامرئی بسیاری در آنها ایجاد می‌شود و دیگر فیلتری در برابر ورود و خروج ویروس‌ها نخواهند بود. از این رو باید شدیدا مراقب بود که ماسک تنفسی خیس نشود!

ماسک لبخند؛ ماسکی مقاوم در برابر باران انسان همواره رو به پیشرفت است و تلاش می‌کند با بهره‌گیری از فناوری‌های مختلف برای هر مشکلی راهکاری بیابد. ماسک لبخند که به ماسک شفاف خندوانه هم معروف شده راهکاری است که برای حفاظت از دستگاه تنفسی در روزهای بارانی ارائه شده است.

علت نامگذاری آن به ماسک خندوانه این است که برای اولین بار در برنامه خندوانه ارائه عمومی شد. علت استفاده از ماسک لبخند در برنامه خندوانه این است که مانع مشاهده صورت افراد نمی‌شود و خنده آنها از پشت ماسک هم دیدنی است.

اما این تنها مزیت ماسک لبخند نیست. مزیت مهم دیگری که موضوع همین مقاله است مربوط می‌شود به مقاومت ماسک در برابر آب و باران. فیلتر ماسک لبخند در محفظه مخصوص خود قرار دارد و به همین دلیل به سادگی خیس نخواهد شد. از این رو در روزهای بارانی هم مشکلی برای آن پیش نخواهد آمد.

اما مزیت مهم دیگر ماسک لبخند دائمی بودن آن است. ماسک لبخند برخلاف دیگر ماسک‌های تنفسی یکبار مصرف نیست و با هر بار تعویض فیلتر آن مجددا قابل استفاده خواهد بود.

سخن آخر در این مقاله تلاش کردیم به این سوال مهم پاسخ دهیم که در روزهای بارانی از چه ماسکی استفاده کنیم؟ محافظت از خود در برابر ویروس کرونا بسیار ضروری و مهم است و ضامن سلامت ما، خانواده ما و دیگر اعضای خانواده خواهد بود.

امیدواریم که مطالب ارائه شده برای شما کاربردی و مفید بوده باشد.

برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر درخصوص انواع ماسک و سایر تجهیزات پزشکی سری به coromarket.ir بزنید.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کرومارکت

کرومارکت؛ ارائه دهنده انواع ماسک های تنفسی، کیت های تشخیص اعتیاد و انواع کیت بارداری است.

اطلاعات تماس
  • 099171*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه