اطلاعات تماس
  • 099171*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140112027171715557
در دسترس نیست

نکات مهم در خرید ترازوی وزن کشی

کد: 140112027171715557

، (اخبار رسمی): آیا می دانید برای خرید یک ترازوی وزن کشی باکیفیت باید به چه نکاتی توجه کرد؟ دقت وزن کشی توسط ترازو به چه عواملی وابسته است؟

راهنمای خرید ترازوی وزن کشی + نکات مهم
نکات مهم در خرید ترازوی وزن کشی

امروزه مهمترین کار ترازوهای وزن‌ کشی ، نگه داشتن افراد در وزن ایده‌آل است. وزن و اندام مناسب به یکی از معیارهای مهم در قضاوت افراد تبدیل شده است و همه تلاش می‌کنند به وزن مناسب با قد خود دست یابند. از سوی دیگر بسیاری از بیماری‌ها هم با کاهش و به ویژه افزایش وزن انسانها مرتبط است و اضافه وزن باعث ابتلای فرد به بسیاری از بیماری‌ها خواهد شد.

همین موضوع باعث شده است تا بسیاری از افراد به دنبال خرید ترازو وزن کشی باشند، اما سوالی که پیش می‌آید این است که کدام ترازو بهترین عملکرد را دارد و از عمر طولانی‌تری برخوردار است؟ در این مطلب همه نکات مهمی را که باید در هنگام انتخاب و خرید یک ترازو مد نظر داشته‌ باشید را برایتان ذکر خواهیم کرد.

انواع ترازوی وزن کشی

ترازوهای امروزی را می‌توان در دو نوع کلی دسته‌بندی کرد:

  • ترازوی عقربه ای

ترازوهای عقربه ای هنوز هم رایج هستند و بسیاری از خانواده‌ها ترجیح می‌دهند از این نوع ترازو استفاده کنند. دلیل این که ترازوهای عقربه ای هنوز هم متداول هستند این است که دو ویژگی مهم دارند:

  • طول عمر طولانی
  • عدم نیاز به باتری

مشکل بزرگ ترازوهای عقربه‌ای دقت آنها است. اگر جز افرادی هستند که گرم گرم وزنتان برایتان مهم است باید قید ترازوی عقربه‌ای را بزنید. میزان خطای ترازوها در دفترچه آنها نوشته شده اما به طور معمول یک ترازوی عقربه ای خطایی زیر 100 گرم ندارد.

  • ترازوی دیجیتال

امروزه ترازوهای دیجیتال پرفروش ترین محصول در بازار هستند. دقت بالای مورد نیاز بسیاری از مشتریان باعث می‌شود تا آنها به سمت ترازوی دیجیتال سوق پیدا کنند. هزینه پایین ترازوی وزن کشی و دقت بالای آنها باعث محبوبین و فروش بالای آنها شده است.

نکات مهم در خرید ترازوی وزن کشی دیجیتال

در هنگام خرید ترازوی وزن کشی دیجیتال حتما به برخی از ویژگی‌های آن دقت کنید تا بتوانید بهترین و مناسب ترین ترازو را خریداری کنید.

  • برند یا شرکت تولید کننده ترازو

شاید اولین نکته ای که در خرید یک ترازوی دیجیتال به چشم می‌خورد نام تجاری شرکت سازنده یا همان برند باشد. البته همیشه برندهای نه چندان شناخته شده ای هم وجود دارند که محصولات آنها از کیفیت لازم برخوردار است اما اگر بخواهیم بهترین برندها را فهرست کنیم باید از شیائومی(xiaomi)، هایتک(hitec)،کمری بیورر(beurer) ، بوش(bosch) و امسیگ (EmsiG) نام ببریم.

  • نمایشگر ترازوی وزن کشی

کیفیت نمایشگر ترازو یکی از مهمترین عوامل در خرید یک ترازوی وزن کشی دیجیتال است. اندازه نمایشگر و وضوح آن بسیار مهم است و باید به گونه‌ای باشد که عدد نمایشگر به سادگی و در هنگام ایستادن بر روی ترازو قابل مشاهد باشد.

  • منبع تغذیه (باتری)

ترازوهای دیجیتال نیاز به باتری دارند تا بتوانند وزن را اندازه گیری کرده و نشان دهند. نوع باتری این محصول هم نکته دیگری است که باید در خرید به آن دقت کرد. باتری ترازو ممکن است قلمی، نیم‌قلمی و یا سکه ای (شبیه باتری ساعت مچی اما بزرگتر) باشد.

  • حداکثر وزن قابل تحمل

همیشه مراقب بیشترین وزنی که یک ترازو می تواند تحمل کند باشید. البته اگر وزن متعادلی دارید این عامل چندان نگران کننده نیست، زیرا بیشتر ترازوها می‌توانند دست کم 150 کیلوگرم را تحمل کنند. اما اگر وزنتان در این محدوده است حتما به این ویژگی ترازو دقت کنید و مثلا ترازوهایی بخرید که تا 200 کیلوگرم را پشتیبانی می‌کنند.

  • دقت ترازو

ترازوهای دیجیتال معتبر همگی دقت بالایی دارند و تقریبا همگی آنها برای کاربرد خانگی مناسب هستند، اما اگر نوع استفاده شما متفاوت است و به طور مثال ورزشکاری هستید که باید به طور دقیق از وزن خود مطلع باشید بهتر است به این ویژگی ترازو هم دقت کنید. عددی که برای میزان دقت ترازو ذکر می‌شود در واقع حداکثر خطای آنها در اندازه‌گیری وزن است؛ به طور مثال وقتی دقت یک ترازو 100 گرم است یعنی عددی که نشان می‌دهد ممکن است 100 گرم بیشتر یا کمتر از وزن واقعی باشد.

  • خاموشی خودکار

خاموشی خودکار هم یکی از ویژگی‌های ترازوهای دیجیتال است. خاموشی خودکار به این معناست که چند ثانیه بعد از پایین آمدن از روی ترازو، نمایشگر آن به طور خودکار خاموش شود تا مصرف ترازو به شدت کاهش یابد. البته تقریبا همه ترازوهای دیجیتال این ویژگی را دارند...

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کرومارکت

کرومارکت؛ ارائه دهنده انواع ماسک های تنفسی، کیت های تشخیص اعتیاد و انواع کیت بارداری است.

اطلاعات تماس
  • 099171*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید