اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140011235703115941

لوله مانیسمان چیست؟

کد: 140011235703115941

https://bit.ly/3sDfzBd

، تهران , (اخبار رسمی): لوله های مانیسمان در اندازه های 6 و 12 متری در کارخانه ها تولید و عرضه می گردد. قیمت لوله مانیسمان با توجه به ضخامت و وزن آن همچنین کارخانه تولید کننده آن متفاوت می باشد. در حال حاضر برندهای اهواز، چین و کاوه از محبوب ترین برندهای لوله مانیسمان در کشور می باشند.

قیمت لوله مانسیمان را می توان به طور کیلویی محاسبه کرد ولی قیمت کل هر شاخه نسبت به رده آن متفاوت است. لوله ها به ترتیب از رده 40، 80 و 160 در بازار عرضه می گردد.

همه چیز درباره لوله مانیسمان

لوله مانیسمان را به این دلیل نام گذاری کرده اند که دارای طول عمر بالا و استحکام قوی نسبت به سایر لوله ها می باشد. از این لوله ها برای انتقال سیالات استفاده می کنند. قیمت لوله مانسیمان را می توان به طور کیلویی محاسبه کرد ولی قیمت کل هر شاخه نسبت به رده آن متفاوت است. لوله ها به ترتیب از رده 40، 80 و 160 در بازار عرضه می گردد. لوله های مانیسمان از جنس فولاد ساده کم کربن درست می شوند.

برای مقاوم سازی و زنگ نزدن لوله با استفاده از رنگ زدن لوله ها در داخل و خارج جلوگیری می کنند. از نکات مثبت این لوله می توان به یکدست و بدون درز بودن آن اشاره کرد که نسبت به خیلی از لوله ها در برابر آب دچار گسستگی و زنگ زدن لوله نمی شوند. لوله ها در بازار در دو نوع فلزی و غیرفلزی وجود دارند که شامل لوله های فولادی، آلومینیومی، مسی، چدنی، سربی و مانسیمان می شوند که از نوع فلزی هستند و لوله های پلیمری، سفالی شیشه ای و بتنی که از نوع غیر فلزی ها هستند.

لوله های مانیسمان در اندازه های 6 و 12 متری در کارخانه ها تولید و عرضه می گردد. قیمت لوله مانیسمان با توجه به ضخامت و وزن آن همچنین کارخانه تولید کننده آن متفاوت می باشد. در حال حاضر برندهای اهواز، چین و کاوه از محبوب ترین برندهای لوله مانیسمان در کشور می باشند.

فرآیند تولید لوله مانیسمان

ساخت لوله های بدون درز به سه روش ذیل صورت می پذیرد:

1. سنبه کاری چرخشی

2. ریخته گری به وسیله نیروی گریز از مرکز

3. ریخته گری پاششی

سنبه کاری چرخشی

در این روش شمش در اندازه های مختلف برشکاری می شود. بعد از این می گذاریم شمش ها با سوخت گاز حرارت ببینند تا سطح مقطع آن با استفاده از دستگاه گرد شود. سپس داخل آن را با سنبه (ماندرل) خالی می کنند. برای اینکه بتوانند لوله را صاف و یکدست کنند آن را تابگیری می کنند و سنبه را از داخل لوله خارج می کنند. در مرحله بعدی باید بتوانیم لوله ها را از حالت بریده خارج کنیم. سر و ته آن را گرفته تا به شکل گرد درآیند.

بعد از آن عملیات کشش که اغلب به طول 24 متر انجام شده و سردکاری معمولا با فرآیندی مخصوص و توسط آب صورت می گیرد. لوله ها به اندازه های مد نظر برشکاری شده و در نهایت روی نمونه ها تست هیدرواستاتیک صورت می گیرد. اگر خواسته باشیم لوله ها را به خارج از کشور ارسال کنیم ابتدا باید پوشش روغن را روی سطح لوله هموار کنیم تا از خوردگی جلوگیری بعمل آید. در آخرین مرحله لوله بسته بندی شده و بارگیری انجام می گیرد.

روش ریخته گری گریز از مرکز

اگر بخواهیم این لوله ها را با طول و ضخامت بالا داشته باشیم از این روش استفاده می کنیم. اگر در راستای شعاع لوله به خواص گرادیانی نیاز باشد تنها از این روش استفاده می شود.

روش ریخته گری پاششی

در این روش بدنه لوله از مواد مذاب تشکیل شده و درون محفظه ای حاوی نیتروژن قرار می دهند و با استفاده از چرخش یک میله، مواد مذاب روی آن پاشیده می شود. قطر این میله ضخامت آن لوله را تعیین می کند. ضخامت دیواه لوله تولید شده را می توان با استفاده از کنترل کردن مقدار مواد مذاب پوششی تعیین کنند.

انواع لوله مانیسمان

رده 20

ضخامت این نوع لوله در رده 20 حدود 2 تا 6 میلی متر می باشد. وزن آن تا حدود 300 کیلو گرم متغیر می باشد و سایز لوله حدود 1 تا 12 اینچ است.

رده 40

سایز لوله بدون درز بین 1 تا 12 اینچ است و وزن آن در بعضی از مواقع به 500 کیلو گرم می رسد. ضخامت آن حدود 2 تا 10 میلی متر خواهد بود.

رده 60

این نوع لوله بدون درز موجود نمی باشد و سفارش آن نیز کم است. این رده اغلب در قطرهای بین 8 تا 24 اینچ عرضه می گردد. وزن آن نسبت به قطر در ضخامت متغییر خواهد بود.

رده 80

این محصول وزنی ما بین 9 تا 150 کیلوگرم است و سایز آن انواع و اقسام متفاوتی دارد.

رده 120

وزن این نوع از لوله مانیسمان تا 700 کیلوگرم نیز می باشد و سایز آن بنا به درخواست مشتریان متغیر است.

رده 160

بیشترین رده در لوله های مانیسمان رده 160 است. این لوله در صنایع خاص مهم و پرکاربرد هستند. در بازار وزنش بسیار بیشتر از رده های دیگر است.

مهم ترین کاربرد لوله مانیسمان

  • تاسیسات صنعتی، پالایشگاه ها و پتروشیمی 
  • سکوهای نفت و گاز 
  • کارخانه های تولیدی
  • صنایع پلی اکریل، صنایع دارویی، صنایع رنگ
  • خطوط آبرسانی فشار قوی، خطوط انتقال، خطوط لوله

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بازار اتصال

فروشگاه بازار اتصال (گنجینه سازه) بورس فروش انواع لوله اتصالات شیرآلات صنعتی و ساختمانی ، تجهیزات آتش نشانی

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش