اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140102175958615941

عیب یابی لوله کشی ساختمان

علت خرابی لوله های آب در ساختمان

کد: 140102175958615941

https://bit.ly/3sjW1lO

، تهران , (اخبار رسمی): لوله کشی ساختمان یکی از بخش های مهمی است که مورد آسیب و خرابی قرار می گیرد. با شناخت عواملی که باعث ایجاد فرسایش در لوله ها می شود می توانید از لوله های ساختمانی بهتر محافظت کنید.

علت خرابی لوله های آب در ساختمان
فرسایش لوله آب

علت اصلی خوردگی لوله آب سخت و غنی از مواد معدنی است. آب سخت با خراش دادن قسمت‌های داخلی آن سخت‌تر از آب نرم روی لوله تأثیر منفی می‌گذارد.

آیا اخیراً متوجه مشکلات مربوط به عملکرد آب و خرابی تدریجی لوله ها شده اید؟ خرابی و فرسایش لوله های قدیمی در سیستم های لوله کشی که قدمت بالایی دارند یکی از مشکلات رایج در خانه های ویلایی است. اما جالب است بدانید فرسودگی در لوله هایی که جدیدا نصب شده اند نیز دیده می شود و لوله ها زودتر از انتظار ما نیاز به تعویض پیدا می کنند. عواملی که باعث خرابی لوله ها می شود را در ادامه مورد بررسی بیشتر قرار می دهیم. 

1. خوردگی
علت اصلی خوردگی لوله آب سخت و غنی از مواد معدنی است. آب سخت با خراش دادن قسمت‌های داخلی آن سخت‌تر از آب نرم روی لوله تأثیر منفی می‌گذارد. علاوه بر این، هنگامی که لوله ها به طور نامناسب به یکدیگر متصل می شوند، بارهای متضاد فلزی آنها می تواند منجر به ساییدگی و پارگی شود.

قرار گرفتن طولانی مدت لوله ها در معرض عناصر خورنده منجر به تعویض زودرس لوله می شود. علاوه بر این، استفاده از پاک کننده های شیمیایی تخلیه نیز ممکن است باعث خوردگی لوله های شما شود. این به دلیل اجزای اسیدی موجود در پاک کننده های تخلیه است که قسمت های داخلی لوله را می خورد.

2. گرفتگی
گرفتگی لوله ها یکی از شایع ترین دلایل تعویض زودرس لوله است. هنگامی که اشیاء کوچک خاصی مانند چربی و مو به طور تصادفی به لوله ها راه پیدا می کنند، در نهایت به مرور زمان تجمع پیدا می کنند. این معمولاً زمانی اتفاق می افتد که آنها در داخل زهکش فلش می شوند.

علاوه بر این، خوردگی دیواره های داخلی لوله ها مانع از حرکت آب می شود و در نتیجه منجر به گرفتگی می شود. در هر صورت، گرفتگی لوله ها باعث ایجاد پشتیبان می شود که فشار را در لوله های شما بالا می برد و منجر به نشتی می شود.

3. عوامل محیطی
قبل از اینکه برخی از گزینه های تعمیر لوله را انتخاب کنید، به نفع شماست که ابتدا علل محیطی خرابی لوله خود را شناسایی کنید. بیشتر عوامل محیطی مانند لرزش و زلزله بیشترین آسیب را به لوله ها وارد می کنند. این بیشتر برای خواص در امتداد خطوط گسل زمین شناسی اتفاق می افتد.

تغییرات ناگهانی در محیط اغلب باعث می شود که سیستم های لوله کشی، به ویژه آنهایی که تحت تأثیر عوامل دیگری مانند خوردگی قرار می گیرند، صرف نظر از مدت زمان استفاده، استرس محیطی روی اتصالات مهم، و...باعث شکستگی و ترک های شدید شود.

هنگامی که با عوامل دیگری مانند خطای انسانی، ساختار لوله کم و فشار سطح بالا ترکیب شود، استرس محیطی در نهایت می تواند منجر به فروپاشی کامل کل سیستم لوله شود. علاوه بر این، کاهش ناگهانی دما در طول فصل زمستان نیز اثرات بالقوه خطرناکی برای لوله های شما دارد.

هنگامی که آب در سیستم لوله شما یخ می زند، فشار به صورت تصاعدی افزایش می یابد و در نتیجه منجر به ترکیدن لوله ها می شود.
لوله های تحت تأثیر این شرایط عبارتند از:

  • لوله های مسی
  • لوله های سیمانی
  • لوله های سفالی
  • اتصالات و جانبی لوله
  • لوله های پلاستیکی 

یکی دیگر از عوامل محیطی که باعث تعویض زودرس لوله می شود، نفوذ توسط حفاری، حیوانات یا گیاهان زیرزمینی است. معمولاً وقتی لوله های شما در زیر زمین نصب می شوند، ممکن است فکر کنید که از هر گونه آسیب ایمن هستند. به هر حال، این چنین نیست. خاک زیرزمینی می تواند باعث اصطکاک شود که به لوله شما آسیب می رساند.

4. تغییر سریع دما
تغییرات شدید دمایی در لوله شما باعث انقباض و انبساط لوله می شود. انقباض و انبساط بیشتر می تواند منجر به ترک در لوله شود که بیشتر به دلیل دمای انجماد است. شما باید به عملکرد سیستم لوله کشی خود توجه کنید زیرا هر گونه تغییر دما خطر نشت بالایی دارد.

5. نصب ضعیف
این بسیار مهم است که مطمئن شوید تکنسین شما لوله ها را به درستی نصب می کند. در بیشتر موارد، لوله‌هایی که ضعیف نصب شده‌اند، حتی قبل از نقطه شکستن، خطر خرابی بالایی دارند. هنگامی که بخشی از لوله شما نیاز به تعویض دارد، تکنسین ها ممکن است فراموش کنند که زباله ها را حذف کنند، که بعداً باعث تجمع باقی مانده ها می شود.

یکی دیگر از مشکلات نصب معمولاً به عنوان درج کوتاه شناخته می شود. این زمانی اتفاق می افتد که یک تکنسین نتواند کل لوله را به داخل براده فشار دهد. چنین اشتباهی منجر به تجمع آلاینده ها می شود و باعث خرابی لوله می شود. این امر باعث می شود که مجبور شوید سیستم لوله خود را زودتر از موعد تعویض کنید.

6. قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید
قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید می تواند باعث آسیب جدی به سیستم لوله شما شود. این معمولا به دلیل اشعه ماوراء بنفش تولید شده توسط خورشید اتفاق می افتد. این اشعه ها مواد لوله را می شکنند و آنها را شکننده تر می کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بازار اتصال

فروشگاه بازار اتصال (گنجینه سازه) بورس فروش انواع لوله اتصالات شیرآلات صنعتی و ساختمانی ، تجهیزات آتش نشانی

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | مسکن و ساختمان