اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140103016091815941

نکات لوله کشی در طبقات ساختمان

با اصول لوله کشی آپارتمان آشنا شوید

کد: 140103016091815941

https://bit.ly/3wE0Xo4

، تهران , (اخبار رسمی): اصول لوله کشی ساختمان در طبقات مختلف با یکدیگر متفاوت است. در این مقاله به بررسی هریک از دسته های دو یا چند طبقه می پردازیم

اصول لوله کشی آپارتمان
لوله کشی ساختمانی

تنها 35 درصد از جمعیت ایالات متحده در خانه های تک خانواده زندگی می کنند. درصد قابل توجهی از 65 درصد باقی مانده در ساختمان های آپارتمانی زندگی می کنند. اما لوله کشی در آن ساختمان ها چگونه کار می کند؟ بسیاری از مستاجرینی که در آن زندگی می کنند، کار می کنند و حتی آپارتمان دارند، سیستم لوله کشی خود را نمی دانند.

این باعث می‌شود زمانی که مشکلات به‌طور اجتناب‌ناپذیری به وجود می‌آیند، گیج‌کننده باشد. اگر نمی دانید لوله کشی چگونه کار می کند، نمی توانید بدانید که آیا مشکل جزئی است یا اضطراری. اگر شما نیز علاقمندید خودتان دست به کار شده و لوله کشی ساختمان را انجام دهید و نیاز به نوار تفلون دارید، ابتدا انواع نوار تفلون را در این لینک https://bazaretesal.com/teflon-tape/ مشاهده کنید. 

لوله کشی چگونه کار می کند
تمامی سیستم های لوله کشی از دو زیرسیستم مجزا از لوله استفاده می کنند. یکی آب شیرین را به داخل می آورد و دیگری فاضلاب را دور می برد. سیستم آب شیرین از فشار برای انتقال آب به جایی که در ساختمان مورد نیاز است استفاده می کند. سیستم فاضلاب نیازی به فشار ندارد، زیرا فاضلاب به سمت پایین و خارج از ساختمان حرکت می کند. هدف لوله های زهکشی به سمت پایین است تا فاضلاب از آن عبور کند.

دریچه های سیستم فاضلاب به هوا اجازه ورود می دهند تا آب راحت تر از آن خارج شود. تله ها سیستم زهکشی را مهر و موم می کنند تا پس از تخلیه هیچ چیز نتواند به سمت بالا حرکت کند. دریچه های قطع برای کل سیستم و همچنین برای مناطق خاص، به افراد اجازه می دهند جریان آب را در حین رفع مشکلات قطع کنند. این سیستم ها همچنین از یک متر برای اندازه گیری مصرف آب استفاده می کنند.

آب سرد به طور خودکار از شیرها خارج می شود. برای به دست آوردن آب گرم، آب سرد از طریق بخاری حرکت می کند تا دمای آن را افزایش دهد. اما این سیستم در یک خانه متفاوت از یک آپارتمان کار می کند. بیایید نگاهی دقیق تر به لوله کشی آپارتمان بیندازیم.

اصول لوله کشی آپارتمان
ساختمان‌های آپارتمانی به دو دسته چند طبقه و یا چند طبقه تقسیم می‌شوند. برای اهداف لوله کشی، "چند طبقه" به ساختمان هایی اطلاق می شود که آنقدر بلند هستند که نمی توانند از فشار منبع آب شهری برای رسیدن به کل ساختمان استفاده کنند. این ساختمان های بلندتر و عمودی به سیستم هایی نیاز دارند که بتوانند به هر واحد دسترسی داشته باشند.

چندین خانه نیز دارای واحدهای مجزا هستند اما مشکلات فشار آب یکسانی ندارند. چند آپارتمان مسکونی می‌توانند از سیستم‌های لوله‌کشی مانند سیستم‌های لوله‌کشی در یک خانه استفاده کنند - بیایید به نحوه عملکرد آن‌ها نگاه کنیم.

سیستم های مسکونی چندگانه
سیستم‌های لوله‌کشی خانه‌های متعدد مانند سیستم‌های خانه تک‌خانواده کار می‌کنند، با این تفاوت که لوله‌ها برای تامین آب هر واحد بیشتر منشعب می‌شوند. از آنجایی که آب از منبع شهری به یک آپارتمان مسکونی چندگانه وارد می شود، سیستمی از لوله ها، شیرآلات و شیرآلات اطمینان حاصل می کند که آب به جایی که لازم است برسد.

خطوط آب سرد و گرم آب را در شیرهای آشپزخانه و حمام تامین می کند. اتصالات آب نیز ممکن است برای ماشین ظرفشویی، دور ریختن، یخ ساز و سایر وسایل وجود داشته باشد. سیستم تخلیه فاضلاب (DWV) فاضلاب را از هر واحد در ساختمان آپارتمان خارج می کند. از آنجایی که همه این لوله‌ها در دیوارها پنهان می‌مانند، بیشتر مردم تا زمانی که با مشکلی مواجه نشوند به آنها فکر نمی‌کنند.

سیستم های چند طبقه
اما در یک سیستم چند طبقه، مانند یک ساختمان آپارتمانی بلند، اوضاع کمی متفاوت به نظر می رسد.

فشار
یکی از چالش های اصلی در یک سیستم آپارتمان چند طبقه دریافت فشار کافی برای رسیدن آب به هر واحد است.

برخی از ساختمان ها از مخازن سقفی مبتنی بر جاذبه استفاده می کنند که آب را از مخازن ذخیره سازی در طبقه همکف یا زیرزمین پمپاژ می کنند. آب به مخزن پشت بام می رسد، جایی که گرانش به آن کمک می کند تا به هر واحد جریان یابد. برخی دیگر دارای یک سری پمپ های تقویت کننده هستند که فشار مورد نیاز برای انتقال آب از مخازن ذخیره یا مستقیماً از منبع آب شهری را اضافه می کند. این پمپ ها به فشار موجود سیستم می افزایند.

در نهایت، برخی از سیستم های چند طبقه از مخازن ذخیره سازی هیدرو پنوماتیک استفاده می کنند. آب از منبع شهری یا مخازن ذخیره‌سازی به این مخازن ذخیره‌سازی هیدروپنوماتیکی منتقل می‌شود، جایی که فشار هوا کمک می‌کند آب را به جایی که لازم است هدایت کند.

شیرهای کنترل
این سیستم ها برای هر واحد به شیرهای کنترلی نیز نیاز دارند. این امر خطر آلودگی متقابل بین واحدها را کاهش می دهد. همچنین اجازه می دهد تا در صورت نیاز به تعمیرات یا اشغال نشدن واحد، جریان آب به یک واحد قطع شود.

جمع بندی 

در این مقاله درباره سیستم لوله کشی در طبقات را مورد بررسی قرار دادیم. همچنین گفتیم که سیستم های چندگانه و چندطبقه چگونه عمل می کنند و چگونه می توان با بخشهای مختلف آن آشنا شد. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بازار اتصال

فروشگاه بازار اتصال (گنجینه سازه) بورس فروش انواع لوله اتصالات شیرآلات صنعتی و ساختمانی ، تجهیزات آتش نشانی

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان