اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140102306085715941

لوله گالوانیزه (مزایا و معایب آن)

نکاتی درباره لوله های گالوانیزه

کد: 140102306085715941

https://bit.ly/3LCUSgb

، تهران , (اخبار رسمی): لوله های گالوانیزه از نوع لوله های فولادی است که به سرعت جایگزین لوله های سربی می شود و خانه سازی و تاسیسات را متحول می کند

نکاتی درباره لوله های گالوانیزه
لوله گالوانیزه

لوله های گالوانیزه لوله های فولادی هستند که برای جلوگیری از خوردگی و زنگ زدگی در یک پوشش محافظ روی فرو رفته اند. لوله‌کشی گالوانیزه برای جایگزینی لوله‌های سربی قدیمی است.

لوله گالوانیزه لوله های فولادی هستند که برای جلوگیری از خوردگی و زنگ زدگی در یک پوشش محافظ روی فرو رفته اند. لوله‌کشی گالوانیزه برای جایگزینی لوله‌های سربی قدیمی مورد استفاده برای خطوط آبرسانی خانگی ایجاد شد.

بسیاری از خانه هایی که قبل از دهه 1960 ساخته شده بودند از لوله های فولادی گالوانیزه برای لوله کشی داخلی استفاده می کردند. برخی از لوله کشی های گالوانیزه تا اواخر دهه 1980 هنوز در حال نصب بودند. در هوستون، تگزاس، خانه‌هایی را پیدا کرده‌ایم که در دهه 1990 با لوله‌کشی گالوانیزه ساخته شده‌اند. اگرچه فولاد گالوانیزه در آن زمان برای جایگزینی لوله های سربی مفید بود، اما امروزه، مشکلات لوله کشی شما ممکن است به این لوله ها مرتبط باشد.

مزایای لوله های گالوانیزه

هنگامی که برای اولین بار از لوله گالوانیزه استفاده شد، آنها ترجیح داده می شدند زیرا هزینه کمتری نسبت به مس داشتند. این نوع لوله ها هنوز هم اغلب در پروژه های ساختمانی بزرگ و برای لوله کشی در فضای باز انتخاب می شوند. لوله های گالوانیزه ارزان تر از مس هستند و از پلاستیک بادوام تر هستند. یکی دیگر از مزایای لوله گالوانیزه این است که قطر آنها بیشتر است تا در مقایسه با مس، آب بیشتری از آن عبور کند.

معایب استفاده از لوله کشی گالوانیزه

بارزترین عیب لوله کشی گالوانیزه خوردگی است که در طول زمان در امتداد داخلی لوله ها ایجاد می شود. از آنجایی که این نوع لوله ها از فولاد ساخته شده اند، حمل آن ها نیز بسیار سنگین است. اگر لوله‌ها آسیب ببینند، مالک خانه معمولاً با تصمیم سختی برای تعویض آنها به جای تعمیر مواجه می‌شود، زیرا لایه روی معمولاً در آن نقطه آسیب می‌بیند که منجر به خوردگی سریع‌تر لوله‌ها می‌شود. حتی اگر تصمیم دارید یک لوله گالوانیزه را تعمیر کنید، باز هم در مورد سرمایه گذاری قابل توجهی صحبت می کنید و لوله ها هرگز یکسان نخواهند بود. در نهایت، زمانی که لوله‌ها شروع به خوردگی می‌کنند، سرب می‌تواند در آب شما رها شود، این مشکل در صورت مخلوط شدن لوله‌های مسی با لوله‌های گالوانیزه تشدید می‌شود.

طول عمر لوله گالوانیزه چقدر است؟

لوله های گالوانیزه می توانند تا 60 تا 70 سال عمر کنند، البته نه همیشه. لوله یا لوله های بی کیفیت با تکنیک گالوانیزه ضعیف می تواند در نیمی از زمان، 30-40 سال از کار بیفتد. اگر علائم خرابی لوله های گالوانیزه خود را دارید، ممکن است زمان تعویض آنها فرا رسیده باشد.

علائم خرابی لوله های گالوانیزه شما چیست؟

  • علائم اولیه خرابی لوله گالوانیزه:
  • کاهش فشار آب
  • آب قهوه ای یا زنگ زده از شیر آب

مشکلاتی که ممکن است در لوله گالوانیزه رخ دهد

  • فشار کم آب

به دلیل محدودیت خط، خوردگی در لوله های گالوانیزه می تواند باعث کاهش فشار آب در سراسر خانه شما شود.

توزیع نابرابر آب

اگر برخی از شیرهای شما فشار آب پایینی دارند، اما برخی دیگر اینطور نیستند، این می تواند نشانه لوله گالوانیزه باشد. خوردگی می تواند به طور ناهموار ایجاد شود.

تغییر رنگ آب

لوله های گالوانیزه می توانند آهن را آزاد کنند و باعث تغییر رنگ شوند. یک نشانه واضح از این لکه قهوه ای روی سینک چینی است.

  • نشت می کند

با توجه به زمان کافی، لوله گالوانیزه زنگ زده و آسیب بیشتری به خانه شما وارد می کنند. اگر در خانه ای با لوله کشی گالوانیزه هستید، ممکن است نیاز به بودجه برای تعمیر یا تعویض داشته باشید، زیرا این لوله ها عمر محدودی دارند.

این مقاله را نیز می توانید به عنوان مطلبی تکمیلی مطالعه کرده و درباره انواع لوله گالوانیزه و کاربرد آن اطلاعات بیشتری کسب کنید. 

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بازار اتصال

فروشگاه بازار اتصال (گنجینه سازه) بورس فروش انواع لوله اتصالات شیرآلات صنعتی و ساختمانی ، تجهیزات آتش نشانی

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید