اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140102025933515941

زندگی انسان بدون فلزات

نقش فلزات در زندگی انسان‌ها

کد: 140102025933515941

https://bit.ly/3LoiNjS

، تهران , (اخبار رسمی): اگر بخواهیم نقش فلزات را در زندگی انسان‌ها را بررسی کنیم با طبف وسیعی از کاربردهای آن رو به رو می شویم. فلزات در طبیعت وجود دارند و از طبیعت استخراج می شوند و مورد استفاده انسان‌ها قرار می گیرند.

فلزات در زندگی انسان‌ها نقش مهمی را ایفا می کنند. حتی بدن انسان هم به فلز نیاز دارد! مثلا روی به سیستم ایمنی بدن کمک می کند و سطوح بالای جیوه و مس می توانند مشکلات بزرگی ایجاد کنند. حتی استخوان های شما به کمک یک نوع فلز نیاز دارند – کلسیم!

بله، فلزات بسیار مهم هستند. آنها به حفظ سلامت مردم کمک می کنند. مردم همچنین از فلزات برای ساختن اشیایی که دنیا را تغییر می دهند استفاده می کنند. اما این همه فلز از کجا می آیند؟

برخی از فلزات در پوسته زمین یافت می شوند. کبالت، آهن و نیکل در طبیعت رایج هستند. طلا، روی، قلع، مس و بسیاری دیگر نیز همینطور هستند. با این حال، یافتن بسیاری از فلزات در مقادیر زیاد جدا از مواد دیگر غیر معمول است. اغلب فلزات موجود در طبیعت با سنگ ها و کانی ها مخلوط می شوند.

هنگامی که فلز با سنگ ها و مواد معدنی مخلوط می شود، سنگ معدن نامیده می شود. قبل از استفاده از فلزات، مردم باید آنها را از سنگ معدن خارج کنند. این فرآیند ذوب نامیده می شود. این شامل حرارت دادن فلز از نقطه ذوب آن است. پس از ذوب شدن، فلز را می توان فیلتر کرد تا مواد دیگر حذف شود.

فلزات موجود در طبیعت شکننده هستند. آنها همچنین مستعد زنگ زدگی و خوردگی هستند. برای ساختن مواد قوی تر و ماندگارتر، مردم فلزات را با هم و با مواد دیگر مخلوط می کنند که حاصل آن آلیاژ فلز نامیده می شود.

آیا آلیاژ فلزی سراغ دارید؟: یکی از رایج ترین آلیاژهای فلزی فولاد است که از ترکیب آهن و کربن ساخته شده است. فولاد ضد زنگ آلیاژی است که اغلب برای ساخت ظروف غذاخوری استفاده می شود که ترکیبی از آهن، کربن، کروم و مولیبدن است.

هر روز از چه اقلامی استفاده می کنید که ممکن است حاوی فلز باشند؟ آلیاژهای فلزی چطور؟ اتوبوس یا وسیله نقلیه دیگری به مدرسه می‌روید؟ احتمالاً از فولاد ساخته شده است. صندلی های کلاس شما ممکن است حاوی آهن، آلومینیوم یا فولاد ضد زنگ باشد. اگر از هر فناوری دیجیتالی استفاده می کنید، احتمالاً حاوی طلا، نقره، مس یا پلاتین است. هنگامی که متوجه تمام فلزات اطراف خود می شوید، متوقف کردن آن دشوار است!

فلزات را در زندگی روزمره خود کاوش کنید. از چند مورد استفاده کردید که از فلزات و سایر مواد معدنی ساخته شده است؟ آیا هیچ یک از این موارد شما را شگفت زده کرد؟ با یکی از دوستان یا اعضای خانواده صحبت کنید. آیا ممکن است اشیاء فلزی در حیاط خلوت یا پارک محلی شما وجود داشته باشد؟ با ساخت فلزیاب خود متوجه شوید! مطمئن شوید که یکی از دوستان یا اعضای خانواده به شما کمک می کند، و قبل از شروع به فهرست عرضه نگاهی بیندازید. سپس، فلزیاب خود را مورد آزمایش قرار دهید. چه چیزی ممکن است پیدا کنید؟ در یک اتاق در خانه یا مدرسه خود یک صندلی داشته باشید. به اطرافت نگاه کن چه اجسامی را می بینید که از فلز ساخته شده اند؟ همانطور که تاکنون نیز متوجه شدید فلزات نقش عمده ای در زندگی ما دارند و نمی توان این موضوع را انکار کرد. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بازار اتصال

فروشگاه بازار اتصال (گنجینه سازه) بورس فروش انواع لوله اتصالات شیرآلات صنعتی و ساختمانی ، تجهیزات آتش نشانی

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش