اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140011275710813571

مصاحبه با یک حسابدار موفق

کد: 140011275710813571

https://bit.ly/3GTIq9a

، تهران , (اخبار رسمی): حسابداری حرفه پیچیده ای است که برای کسب موفقیت در آن باید همواره تلاش کرد و به این حرفه عشق ورزید، وقتی در این خصوص با حسابداران موفق صحبت میکنیم، به نکات جالبی اشاره دارند که حاصل سال ها کار و فعالیت در این حوزه است.

مصاحبه با یک حسابدار موفق
مصاحبه با یک حسابدار موفق

باتوجه به متفاوت بودن افراد، جالب است بدانید که حسابداران موفقی که با آنها مصاحبه کردیم همگی از یک سری ویژگی های مشابه برخوردار بودند.

حسابداری از آن مشاغلی است که تقریباً در تمام کسب و کارها، مؤسسات و شرکت ها مورد استفاده قرار می گیرد و از جمله کلیدی ترین پست هاست. با این حال برای موفقیت در این شغل، تنها بهره مندی و شرکت در دوره های آموزش حسابداری کفایت نمی کند و تسلط بر برخی فوت و فن ها و کسب تجربه عملی در این حوزه نیز لازم است. علاوه بر این، رعایت برخی اصول و مقررات هم کمک می کند تا بتوان در این شغل به قله موفقیت دست یافت، از این رو تصمیم گرفتیم با مصاحبه با حسابداران موفق به نکات کلیدی که متضمن درخشش در این حرفه است، دست یابیم و آن ها را با شما هم در میان بگذاریم، پیشنهاد میکنیم تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

1) صداقت در گفتار و عمل اولین رمز موفقیت در حسابداری است.

داشتن صداقت همیشه و همه جا لازم است و باعث می شود راحت تر بتوانیم اعتماد دیگران را جلب کنیم اما در حرفه حسابداری، به دلیل حساسیت این شغل و ارتباط آن با امور مالی و سود و زیان شرکت ها از اهمیت بیشتری برخوردار است و بدون این ویژگی خاص، موفقیت در این حرفه غیر ممکن است. 

2) دقت بالا و جدیت در طی انجام کار، ضروری است.

تمام شرکت ها و مؤسسات تجاری برای رسیدن به منافع مالی و کسب درآمد تأسیس می شوند، در این موضوع به خصوص بخش حسابداری بیشترین سهم را در موفقیت کارفرمایان برای دستیابی به سود بیشتر دارد. به همین دلیل برخورداری از دقت لازم در حین انجام محاسبات و جدیت در انجام به موقع کارها موجب انجام صحیح امور شده که در نهایت منجر به موفقیت مالی یک شرکت میشود.

3) وظایف خود را به خوبی بشناسید و به آن ها عمل کنید.

یکی دیگر از نکاتی که در مصاحبه با حسابداران به آن اشاره شد موضوع شناخت کافی نسبت به وظایف یک حسابدار بود. معمولاً کسانی که در حرفه حسابداری مشغول به کار می شوند، وظایف متعددی دارند که شناخت این وظایف کمک میکند تا افراد صرفا تمرکز خود را معطوف به انجام آنها کنند. این وظایف را میتوان به چند دسته تقسیم کرد:

  • وظایف روزمره:  وظایف روزمره به آن دسته اقداماتی گفته می شود که ساده تر بوده و شامل حسابداری هزینه ها و مهارت های دفترداری می شود. ثبت میزان درآمد و هزینه شرکت، حسابداری حقوق و دستمزد، کنترل حساب سود و زیان و محاسبه حقوق پرسنل نیز از جمله وظایف روزمره حسابداران است.
  • وظایف اصلی:  وظایف مهم تر و اصلی تر یک حسابدار شامل حسابداری مدیریت و بودجه است که انجام آن مستلزم گردآوری اطلاعات و تجزیه و تحلیل آنهاست.
  • وظایف استراتژیک: وظایف پژوهشی به اقداماتی که در جهت تجزیه و تحلیل اطلاعات مالی برای دستیابی به استراتژی ها و اهداف مالی شرکت انجام می شود، گفته می شود.

4) دانش خود را در حوزه حسابداری ارتقا دهید.

یکی دیگر از نکاتی که در مصاحبه با حسابداران به آن تاکید میشد به روز نگه داشتن دانش و معلومات بود. آموزش حسابداری در واقع فراگیری الفبای حسابداری است و هیچکسی نمی تواند ادعا کند که به صرف آموختن الفبا، از مهارت های لازم برای انجام کار برخوردار است. به طور مثال یکی از مهم ترین مهارت هایی که حسابداران حتماً باید آن را فراگیرند، تسلط به نرم افزارهای حسابداری است. در واقع یک حسابدار هر چه بیشتر با فناوری های به روز دنیا آشنا باشد، راحت تر می تواند در حرفه خود به موفقیت دست یابد. 

5) آشنایی به قوانین مختلف و تغییرات آن ها

آشنایی و برخورداری از علم و دانش کافی درباره قوانین مختلف از جمله قوانین کار و تأمین اجتماعی، قوانین مالیاتی و تجاری برای یک حسابدار لازم و ضروری است. حسابداران باید بتوانند با دانستن روال های قانونی و بر اساس مفاد مشخص شده در قوانین عمل کنند تا از مواردی که منجر به ایراد ضرر و زیان به شرکت یا سازمان می شود جلوگیری کنند.

6) مدیریت زمان و برنامه ریزی داشته باشید.

اگر تاکنون به دپارتمان حسابداری شرکت ها و مؤسسات مراجعه کرده باشید، حتماً متوجه شده اید که همیشه این بخش از شرکت های مختلف کار و مشغله فراوانی دارند و خصوصاً در زمان های خاصی از سال بسیار پرکارتر از سایر بخش ها هستند.  برای اینکه حسابداران بتوانند از عهده انجام وظایف سنگین خود برآیند چاره ای جز برنامه ریزی برای انجام کارها و مدیریت زمان ندارند. 

7) مسئولیت پذیر باشید.

آخرین نکته ای که از جمع بندی مصاحبه و صحبت با حسابدار موفق به آن رسیدیم یک صفت شخصیتی بنام مسئولیت پذیری و وجدان کاری بود. در واقع مدیران و کارمندان مشغول در حوزه حسابداری زمانی به موفقیت می رسند که نه تنها مسئولیت وظایف خود را برعهده بگیرند بلکه در صورت بروز هر گونه اشتباه یا خطا کاملاً شجاعانه آن را بپذیرند. هم چنین انتقاد پذیر باشند و با رفتاری مسئولانه سعی کنند، شیوه های مناسب تری برای انجام کارها بیابند. 
 

سخن پایانی 

آموزش حسابداری اولین گام برای موفقیت در حوزه حسابداری است ولی در این راه پرپیچ و خم به عناصر دیگری مانند دقت و جدیت، برنامه ریزی و مدیریت زمان و صداقت و مسئولیت پذیری، تسلط به امور و به روز بودن و بسیاری ویژگی های دیگر نیاز دارید. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

عصرنخبگان

آموزشگاه عصرنخبگان در سال 92 با هدف ارتقا سطح دانش و مهارت علاقه مندان در رشته های حسابداری، کامپیوتر، گرافیک، معماری و هم چنین ارائه دیپلم رسمی در 5 رشته در شرق استان تهران آغاز به فعالیت نمود. عصرنخبگان با شعار عصرنوآوری در آموزش های کاربردی در طول این سال ها سعی در ارائه آموزش های متناسب با نیازهای روز بازار کار با بیانی ساده به کارآموزان داشته است و همواره از همراهی شما عزیزان در این مسیر برخوردار بوده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه