اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140011205698613571

آشنایی با مراحل حسابدار شدن

کد: 140011205698613571

https://bit.ly/3gIRmDM

، تهران , (اخبار رسمی): هر فرد با توجه به توانایی هایی که دارد، مسیر متفاوتی را برای حسابدار شدن پیش میگیرد. اما فردی برنده است که بهترین و سریع ترین روش را برای حسابدار شدن انتخاب کند.

مراحل حسابدار شدن
آشنایی با مراحل حسابدار شدن

معمولا افراد به دنبال راه های میانبر هستند. اما میانبرهای شغل حسابداری چه چیزهایی هستند؟

حسابداری به عنوان یکی از شغل ‌های پرطرفدار در ایران و جهان شناخته می‌شود که بازار کار مناسبی دارد. از طرفی به دلیل ازدیاد فارغ التحصیلان این رشته که هنوز موفق به استخدام نشده اند، این ترس به وجود می آید که بازار کار این رشته اشباع شده باشد ...! اما در واقع هر زمان که شما بتوانید کاری را بهتر از فرد دیگری انجام دهید شانس استخدام و موفقیت خواهید داشت. در ادامه قصد داریم به شما بگوییم که بهترین راه برای حسابدار شدن چیست و شما چگونه باید وارد بازار کار شوید؛ پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

 

حسابدار کیست؟

حسابدار، فردی است که نقش بسیار مهمی در یک مجموعه دارد. در هر کسب ‌و کاری، برای مدیریت هزینه ‌ها نیاز به یک برنامه‌ریز و حسابدار است. این‌ افراد وظیفه بررسی روند خرید و فروش و قیمت ‌ها را برعهده دارند و باید انواع مختلف مشکلات مالی و قانونی مانند مالیات‌ ها را زیر نظر داشته باشند. حسابداران همیشه باید مطمئن باشند که تمام دخل‌ و خرج ها به‌ صورت درست و اصولی پیش رفته و هیچ‌گونه مشکل قانونی برای شرکت به وجود نخواهد آمد. البته ویژگی های یک حسابدار خوب فراتر از این موارد است که پیشتر به آنها اشاره کرده ایم.

3 مرحله مهم حسابدار شدن

1) خودشناسی

در ابتدا، بهتر است که یک سوال از خودتان بپرسید: آیا حسابداری برای شما شغل مناسبی هست یا خیر ؟

شما باید مشخص کنید که آیا واقعا به این شغل علاقه‌مندید، یا تنها به دلیل بازار کار و درآمد خوب به‌ دنبال آن هستید. توجه کنید که علاقه مهم‌ترین موتوری است که می‌تواند شما را به سمت جلو هدایت کند. پس به‌ هیچ ‌عنوان علاقه خود را فراموش نکنید. علاوه‌ بر علاقه، شما باید متوجه شوید که آیا شخصیتتان متناسب با یک حسابدار است یا خیر. که در بعضی اوقات تست های شخصیت شناسی تا حدودی میتوانند به شما در این زمینه کمک کنند. برای اینکار باید فردی صبور، دقیق، مدیر، پرانگیزه، علاقه مند به انجام کارهای روتین و روزانه، جزئی نگر، با ذهنی تحلیل گر باشید.

2) کسب مدرک حسابداری

در مرحله دوم شما باید به دنبال کسب مدرک حسابداری باشید. حال یا از طریق کنکور و دانشگاه یا از طریق گذراندن دوره های آموزش حسابداری عملی در آموزشگاه های معتبر و فنی حرفه ای. البته شاید شما فرصت لازم برای شرکت در کنکور یا گرفتن مدرک این رشته را نداشته باشید. در این شرایط روش ‌های دیگری نیز برای یادگیری حسابداری وجود دارد. توجه کنید که استفاده از این روش ‌ها به ‌اندازه روش آکادمیک و تحصیل در دانشگاه برای شما مفید نخواهد بود. اما به ‌هر حال می‌تواند به ‌عنوان یک راه‌حل جایگزین شناخته شود. در این روش ‌ها می‌توانید با استفاده از سایت های آموزش حسابداری رایگان به‌ راحتی و بدون هیچ‌ گونه مشکلی برخی از اصول پایه‌ای و اصلی حسابداری را یاد بگیرید. در این صورت بسته به پشتکار خودتان میتوانید با یک فرد دارای مدرک رقابت کنید.

3) گذراندن دوره کارآموزی

برای تجربه اندوزی، نیاز دارید که یک دوره کوتاه عملی تحت عنوان کارآموزی در یک شرکت مناسب زیر نظر افراد ماهر بگذرانید. این دوره به شما کمک می‌کند تا بتوانید زیروبم کار را به‌ طور کامل یاد بگیرید. قطعا در این دوره مشکلات یک حسابدار تازه کار را از نزدیک حس خواهید کرد. حتی شاید با سپردن کارهای پیش پا افتاده به شما مدت کارآموزی برایتان تبدیل به یک دوره خسته کننده شود. اما مطمئن باشید اگر صبوری کنید و با دید یادگیری چیزهای جدید به این دوران نگاه کنید نتیجه زحمات خود را خواهید گرفت و پس از مدتی تبدیل به یک فرد حرفه ای در این شغل خواهید شد.

جمع بندی:

اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که به حسابدار شدن علاقه‌مندید، توصیه میکنیم با بررسی دقیق و اصولی نسبت به نوع شخصیت خودتان و علاقه مندی هایی که دارید ابتدا به مزایا و معایب این شغل فکر کرده و سپس آنرا انتخاب کنید. به ‌هر حال با توجه به ویژگی‌ های شگفت‌انگیزی که شغل حسابداری دارد، شاید بسیاری از افراد دوست داشته باشند تا از امتیازات آن بهره ببرند و به ‌عنوان یک حسابدار شناخته شوند. اما این نکته را فراموش نکنید که این حرفه نیز مانند هر حرفه دیگری سختی های خاص خودش را دارد و سعی کنید مشکلاتی که در ابتدای کار برایتان پیش می آید شما را دلسرد نکند. البته رعایت یک سری ترفندها در اولین روز کاری حسابداری تان میتواند به کنترل اعتماد به نفس و موفقیت شما کمک فراوانی کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

عصرنخبگان

آموزشگاه عصرنخبگان در سال 92 با هدف ارتقا سطح دانش و مهارت علاقه مندان در رشته های حسابداری، کامپیوتر، گرافیک، معماری و هم چنین ارائه دیپلم رسمی در 5 رشته در شرق استان تهران آغاز به فعالیت نمود. عصرنخبگان با شعار عصرنوآوری در آموزش های کاربردی در طول این سال ها سعی در ارائه آموزش های متناسب با نیازهای روز بازار کار با بیانی ساده به کارآموزان داشته است و همواره از همراهی شما عزیزان در این مسیر برخوردار بوده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش