اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140204277392513571
در دسترس نیست

5 مهارت لازم و مهم برای یک حسابدار

یک حسابدار باید چه چیزهایی بلد باشد؟

کد: 140204277392513571

، تهران , (اخبار رسمی): اگر می خواهید مهارت های مورد نیاز یک حسابدار را داشته باشید و برای اشتغال سریعتر نیازهای بازار کار را بدانید، قطعا باید علاوه بر مهارت های فردی به مهارت های مهم آموزش حسابداری تسلط داشته باشید. در این مقاله به معرفی 5 مهارت مهم یک حسابدار پرداخته ایم.

یک حسابدار باید چه چیزهایی بلد باشد؟
معرفی مهارت های یک حسابدار | آموزشگاه حسابداری عصرنخبگان

به عنوان یک حسابدار موفق و حرفه ای باید حسابداری را خوب آموزش دیده باشید و مهارت های کاری خود را تقویت کنید

حسابداری مانند هر حرفه ای نیازمند افرادی با توانایی بالا در این زمینه است. نقش حسابدار برای تمامی مشاغل بسیار مهم است و یک حسابدار موفق به دلیل اهمیت بالایی که برای کارفرمای خود دارد، باید مهارت هایی به خوبی داشته باشد تا بتواند در این حرفه سریعتر رشد کند. بخشی از این مهارت ها به صورت آموزش حسابداری و بخشی از آنها فردی و ذاتی است. این مهارت ها انواع مختلفی دارند که ما در این قسمت به تعدادی از آن که یک حسابدار مدیریتی باید با آن آشنا باشد میپردازیم.

  1. حساب کردن مالیات:

مالیات موضوعی پرنوسان و پویا است. حساب کردن مالیات نیاز به دانش پیشرفته دارد که یک حسابدار باید با آن آشنا باشد. یک حسابدار موفق باید درک عمیقی از این موضوع داشته باشد تا بتواند مراجعه کنندگان خود را به بهترین و کم دردسر ترین روش راهنمایی کند. برای بدست اوردن این دانش مهم، دوره های متفاوتی وجود دارد که در کنار آموزش شغل حسابداری، این مهارت نیز آموزش داده می شود.

         2. مهارت های ارتباطی:

حسابداران باید مستقیما با بخش های مختلفی از جمله سهامداران، سازمان های دولتی، مدیران تجاری و... ارتباط داشته باشند. آنها باید سبک ارتباطی خود را با توجه به بخش هایی که ارتباط دارند تنظیم کنند و این موضوع نیازمند درک نیاز این بخش ها و تاثیر حسابداری بر بخش آنهاست. همچنین باید توانایی انتقال موضوعات به اشخاصی که آشنایی زیادی با حسابداری ندارند را داشته باشند. در نتیجه حسابدارانی که دارای مهارت ارتباطی بالایی هستند، بسیار موفق و جزء مهمی از دارایی کارفرمایان خود هستند.

         3. هوش تجاری:

حسابداران به طور مکرر با بخش های متفاوتی تعامل دارند و از آنها انتظار میرود که دارای مهارت های تصمیم گیری عالی، تفکرهای استراتژیک، مذاکره و... باشند. آنها باید ریسک ها را تخمین بزنند و آینده را زودتر از هر چیزی پیشبینی کنند تا بتوانند به بهترین نحو کار خود را انجام دهند. یک حسابدار موفق باید به بهترین مسیر هایی که می تواند به عملکرد شرکت، سازمان یا... کمک کند، فکر کند.

         4.توانایی تحلیل و بررسی:

مهارت های تحلیلی یکی از مهم ترین مهارت ها برای یک حسابدار است. یک حسابدار موفق باید توانایی تحلیل و بررسی داده و ارقام را داشته باشد. حسابداران باید سوابق مالی را بررسی کنند تا از دقیق و جاری بودن همه جزئیات آن اطمینان حاصل کنند. آنها باید توانایی خواندن و تحلیل ارقام را داشته باشند زیرا این مهارت در پر کردن اظهارنامه مالیاتی، حسابرسی داده ها و پیدا کردن اشتباهات کاربرد مهمی دارد.  آنها اسناد مالی و معاملات تجاری را بررسی میکنند و با استفاده از مهارت تحلیلی از آنها گزارش تهیه میکنند .

           5. مدیریت زمان:

مهارت مدیریت زمان در حسابداری بسیار مهم است؛ زیرا بسیاری از کارها را باید ضرب الاجل انجام دهند. اغلب حسابداران روی چندین پروژه به طور همزمان کار میکنند و این توانایی که آنها بتوانند زمان را به خوبی مدیریت کنند بسیار در این حرفه مهم است. همچنین آنها زمانی که فصل مالیات ها می رسد باید بتوانند مالیات ها را سازماندهی کنند و به موقع و در سریع ترین زمان ممکن تمام اظهارنامه های مالیاتی را ارسال کنند. در نتیجه یک حسابدار به خوبی اهمیت مدیریت زمان را درک می کند.

جمع بندی

مهارت های گفته شده که باید یک حسابدار آنها را بداند، از مهم ترین مهارت های لازم در این شغل هستند.  با در نظر گرفتن این مهارت ها و ویژگی ها، ضمن یادگیری اصول پایه این حرفه، باید برای قوی تر شدن مهارت های فردی برای پیشرفت در این زمینه نیز تلاش کرد. افرادی که علاقه مند به یادگیری حسابداری اصولی هستند باید ابتدا در یک موسسه و یا آموزشگاه حسابداری دوره گذرانده و بعد از آن وارد بازارکار شوند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

عصرنخبگان

آموزشگاه عصرنخبگان در سال 92 با هدف ارتقا سطح دانش و مهارت علاقه مندان در رشته های حسابداری، کامپیوتر، گرافیک، معماری و هم چنین ارائه دیپلم رسمی در 5 رشته در شرق استان تهران آغاز به فعالیت نمود. عصرنخبگان با شعار عصرنوآوری در آموزش های کاربردی در طول این سال ها سعی در ارائه آموزش های متناسب با نیازهای روز بازار کار با بیانی ساده به کارآموزان داشته است و همواره از همراهی شما عزیزان در این مسیر برخوردار بوده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کار و استخدام