اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140011275711518188

12 نکته طلائی در انتخاب و خرید فرش دستباف

کد: 140011275711518188

https://bit.ly/3t3xIZd

، (اخبار رسمی): اگر می خواهید فرش دستباف بخرید و با این نوع فرش آشنایی چندانی ندارید، خواندن این مقاله به شما توصیه می شود.در این مقاله ما نکات حیاتی را در زمان خرید فرشهای دستباف برای شما بازگو می کنیم.

12 نکته طلائی در انتخاب و خرید فرش دستباف
12 نکته طلائی در انتخاب و خرید فرش دستباف

فرش دستباف همان طور که از اسمش مشخص و معلوم میباشد با دست بافته می شود به همین خاطر قیمت بسیار بالایی دارد و در گروه فرش‌های گران قیمت و لاکچری به حساب می آید و به هنگام خرید آن باید دقت زیادی شود

فرش، یکی از عنصرها اصلی و اساسی در هر منزل میباشد که می تواند در چینش داخلی بسیار تاثیرگذار باشد. در بازار انواع فرش وجود دارند که به به دو مجموعه دستباف و ماشینی تقسیم بندی می گردند که هر یک دارنده ویژگی‌هایی می‌باشند.فرش دستباف همان طور که از اسمش مشخص و معلوم میباشد با دست بافته می شود به همین خاطر قیمت بسیار بالایی دارد و در گروه فرش‌های گران قیمت و لاکچری به حساب می آید.

هنگامی که از این گروه فرش‌ها در چیدمان داخلی استفاده نمائید می توانید زیبایی خیره کننده آن را به دیده ملاحظه کنید. این گروه فرش‌ها با اینکه در مجموعه کالای لاکچری و گرانبها به حساب می‌ایند ولی با این حال دارنده خصوصیت‌هایی می باشند که هر یک قیمت‌های متنوعی دارند.
نکات اصلی خرید فرش دستباف
در حین خرید فرش آشپزخانه به خصوص فرش دستباف که هزینه نسبتا بالایی دارد می بایست با تمرکز و وسواس بالایی فرش را گزینش کرد. در‌این‌حالت‌ یا این که می بایست از یک متخصص با سابقه در موضوع فرش دستباف یاری بگیرید یا این که از یک راهنمای خرید فرش دستباف استفاده نمائید و با دقت به نکات بیان شده خریدتان را انجام دهید.

1. فرش دتسبافت می بایست با کیفیت باشد. در حین خرید فرش از فروشنده تعداد رج و گره را بپرسید، هر چقدر این اعداد بزرگ‌تر باشد نشان از نازکی فرش میباشد. پشت فرش را چک فرمایید یک فرش دستباف کیفیت عالی دارای خطوط منظم تار و پود میباشد و با دیدن پست فرش می بایست با یک پشت منظم و یک دست مواجه گردید.

2. خیلی زمان‌ها ممکن است چنانچه مغازه را نشناسید فرش استوک را به جای فرش تازه و دست اول به شما برای خرید نشان دهند. پس خوب است از سلامت فرش مطمئن گردید و این نکته را از طریق پوسیدگی و رفو شدن فرش میتوانید از رو و پشت فرش به طور کامل متوجه گردید.

3. همه از گران بها بودن فرش دستباف با خبر می‌باشند. پس خوب میباشد با اعتنا به فضایی که قرار است فرش را در آن قرار دهید جنس و بافت آن مدنظر داشته باشید.

4. امروزه کفپوش‌ها مانند قدیم موزاییک و سنگ با نمای زشت نیست که ناچار شویم کل منزل را فرش و موکت کنیم. پس در طی خرید فرش دستباف به ابعاد و اندازه‌ای که برای فرش درنظر می گیرید دقت فرمایید. چون فرش‌های دستباف هزینه کمی ندارند پس لزومی ندارد فرشی خریداری گردد که مجموع ابعاد دور و بر را بپوشاند و به نسبت اندازه‌اش هزینه بالاتری داشته باشد. می توانید فرشی خریداری نمایید که در حوالی 50 الی 70 سانت ازاد باشد

5. از انجایی که فرش دستباف قیمت بالایی دارااست عالی است در زیر وسایلی مانند مبلمان و میز ناهارخوری قرار نگیرد. ولی در شرایطی که تصمیم داشتید در فضایی قرار دهید که مبلمان در محیط موجود هستند خوب است مبلمان پایه‌های جلویی‌اش تا میانروی فرش و میز ناهارخوری به طور کامل روش فرش قرار بگیرند.

6. فرش‌های دستباف برای بافته شدن بر روی دار قالی قرار میگیرند و یکی‌از مهم ترین نکات در راهنمای خرید فرش دستباف نوع و تعداد گره میباشد. به عنوان مثال هر چه تراکم گره یک فرش دستباف بیشتر باشد، فرش ظریف‌تر و ریزبافت‌تر میباشد و به همین نسبت بها بالاتری داراست.

7. عالی میباشد طرح و رنگ فرش را هماهنگ با چینش داخلی محیط گزینش نمایید. در‌صورتی‌که دکوراسیونی به مدل مدرن و معمولی دارید خوب است به سمت خرید فرش دستباف با طرح‌های معمولی و هندسی بروید و در صورتیکه دکوراسیونی به سبک کلاسیک دارید انتخابتان در فرش‌هایی با طرح ترنج و لچک باشد.

8. فرش دستباف از جنس پشم، ابریشم یا این که هر دوی این‌هاست که همین قضیه یکی مهم ترین نکات تاثیرگذار برای کیفیت فرش میباشد. هر چقدر پشم و ابریشم مصرف شده در بافت فرش مرغوب‌تر باشند فرش درخشندگی خاصی را دارااست.


9. الیاف فرش دستبافت بایستی به طور طبیعی رنگ شوند. برای اینکه ملاحظه کنید این مورد در فرش دستباف انتخابی شما رعایت شد‌ه‌است خوب است کناره‌ای از فرش را خم فرمائید و بین پرزها را نظارت فرمایید. وجود پاره ای ناهماهنگی نشان از وجود الیاف‌هایی با رنگ‌های طبیعی میباشد.

10. قدمت فرش را ارزیابی نمائید. توجه فرمائید در فرش پارگی، رفوگری، سوختگی، پاره گی، پوشیدگی، ساییدگی و دیگر ایرادات وجود نداشته باشد.
11. در حین خرید فرش دستباف به فرش‌های سنتی چون گبه، گلیم، زیلو و غیره اعتنا فرمائید چون ممکن است این مجموعه از فرش‌های دستباف سنتی را به جای فرش‌های دستباف گزینش نمائید
12. آخرین نکته که تحت عنوان یکی‌از نکات اساسی در راهنمای خرید فرش دستباف قرار داده‌ایم، جستن یک فروشگاه دارای اعتبار و کیفیت خوب در مراکز خرید فرش دستباف در طهران میباشد. مخصوصا در‌حالتی که قصد به خرید فرش دستباف به طور آنلاین و غیر حضوری دارید از مغازه فرش مطمئن گردید آن گاه خریدتان را انجام دهید.

سخن آخر

در این مقاله به معرفی 12 نکته طلائی در انتخاب و خرید فرش های دستباف که شما به هنگام خرید این نوع فرش باید به آنها توجه نمایید پرداختیم. امید است مورد توجه شما مخاطبان قرار گرفته باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی