اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140106026373118188

مزایای استفاده از چسب کاشی سهند شیمی

چسب کاشی: معجزه‌ای در صنعت کاشی و سرامیک!

کد: 140106026373118188

https://bit.ly/3conM7Y

، (اخبار رسمی): در این مقاله به معرفی و بررسی چسب کاشی و سرامیک سهند شیمی می‌پردازیم تا شما را هر چه بیشتر با این محصول ارزشمند آشنا سازیم. با ما همراه باشید.

چسب کاشی : معجزه ای در صنعت کاشی و سرامیک !
استفاده از چسب کاشی و سرامیک سهند شیمی

چسب کاشی و سرامیک برند سهند شیمی یکی از مرغوب ترین و با کیفیت ترین انواع چسب‌های پودری برای کاشی کاری است که شما می توانید در کارهای سرامیک و کاشی کاری خود از آن استفاده کنید.

چسب کاشی پودری و خمیری چیست؟ روش استفاده از آن چگونه است؟ چسب کاشی سهند شیمی ماده ای بسیار چسبناک و محکم برای چسباندن انواع کاشی‌ها به سطوح است.

در گذشته برای چسباندن کاشی‌های کف و دیوار از انواع ملات استفاده می شد که ایرادات زیادی داشت.

اکنون دو شکل چسب کاشی در اشکال پودری و خمیری برای کاشی کاری استفاده می شود. در این مقاله به بررسی یکی از مهم ترین انواع چسب کاشی، چسب کاشی پودری می پردازیم.

امروزه در اکثر پروژه های ساختمانی برای نصب کاشی و سرامیک از چسب کاشی استفاده می شود و این چسب‌ها می توانند کیفیت اتصال کاشی و سطح را بهبود بخشند. البته موارد مختلفی بر کیفیت نصب کاشی تاثیر می گذارد. به عنوان مثال، اگر کاشی‌ها را روی دیوار قرار دهید یا بخواهید از آن ها در کف خانه استفاده کنید، این کار روی عملکرد چسب‌ها تأثیر می گذارد.
یکی دیگر از مواردی که به طور مستقیم بر عملکرد چسب کاشی تأثیر می گذارد، نوع سطحی است که کاشی‌ها به آن چسبانده می‌شوند. البته سطح صاف با فونداسیون مستقیم بهتر از سطح ناصاف است. در بیشتر موارد، اگر سطح شما مناسب نیست، باید پایه ای برای نصب کاشی‌ها درست کنید.

انواع چسب کاشی

هنگام تهیه و ساخت چسب کاشی، معمولاً از سیمان با کیفیت، ماسه و مواد افزودنی برای بهبود خواص اصلی چسب استفاده می‌شود. با استفاده از این ماده آماده شده کاشی‌ها با بهترین کیفیت به سطح مورد نظر چسبانده می شوند.
این چسب‌های کاشی با کارایی بالا را می‌توان برای چسباندن کاشی به سطح کاشی، سطح سیمانی صیقلی، سطح چوب (با استفاده از پرایمر) یا هر درجه خاص دیگری که استفاده می‌شود استفاده کرد.

1- چسب کاشی پودری

چسب پودری یکی از رایج ترین انواع چسب کاشی است که علاوه بر کاشی می‌توان از آن برای چسباندن برخی از سنگ‌ها و سرامیک‌ها نیز استفاده کرد. این چسب بر پایه سیمان تقویت شده با پلیمر ساخته شده است. در زیر به خواص چسبندگی کاشی می‌پردازیم.
یکی از ویژگی‌های مهم چسب‌های کاشی پودری این است که پس از خشک شدن چسب در برابر رطوبت مقاوم هستند. این مقاومت به دلیل وجود پلیمر مخصوصی است که در تولید این چسب‌ها استفاده می شود.
چسب‌ها علاوه بر اینکه باعث می شوند انواع سرامیک‌ها و کاشی‌ها به خوبی به سطوح مختلف بچسبند، خود سطح را نیز آب بندی می کنند.
هزینه فرآیند رج که قبلا برای نصب انواع کاشی و سرامیک استفاده می‌شد بسیار بالا بود. اما با وجود این چسب‌ها، هزینه‌های نصب بسیار کاهش یافته است.
می توانید از چسب پودر کاشی برای چسباندن کاشی، سرامیک، سنگ، گچ، چوب، آجر و موزاییک به انواع زیر لایه‌ها استفاده کنید.
با توجه به نوع ترکیبات استفاده شده در تولید این چسب‌ها، سعی کنید از این چسب‌ها بر روی سطوح گچی استفاده کنید.

شرایط استفاده از پودر چسب کاشی

  • اگر قصد دارید از چسب پودری برای نصب کاشی و سرامیک استفاده کنید، باید یک سری اصول و دستورالعمل‌ها را رعایت کنید تا به نتیجه دلخواه برسید.
  • سطح مورد استفاده باید کاملا خشک و عاری از آلودگی باشد.
  • همچنین نباید ذرات چربی یا گرد و غبار روی سطح وجود داشته باشد.
  • سطح قدیمی را به طور کامل جدا کنید (مثلاً کاغذ دیواری) و اگر سطح قدیمی آسفالت، قیر یا مشابه است، باید برای نصب کاشی، سرامیک و ... آماده شوید.
  • این فونداسیون معمولا توسط پرایمر انجام می شود.
  • اگر سطحی که به دنبال آن هستید رطوبت زیادی دارد، باید چسب کاشی پودری را به تمام سطح کاشی بزنید تا از چسبندگی خوب اطمینان حاصل کنید.
  •  در چنین مواقعی زمان خشک شدن کمی افزایش می‌یابد، در این صورت باید بکوشید با اعمال فشار مضاعف بر روی کاشی‌ها، آنها را در جای مناسب قرار دهید.

استفاده از چسب کاشی پودری

  • با استفاده از این چسب‌ها می‌توانید انواع سنگ، کاشی، سرامیک، موزاییک و ... را روی سطوح مختلف قرار دهید.
  • از پودر آجر چسبنده برای اعمال لایه های مختلف رنگ روی سطوح بتنی، سطوح رنگ شده و غیره استفاده کنید.
  • اگر قصد جلوگیری از ورود رطوبت به کاشی‌ها را دارید، استفاده از این چسب‌های پودری توصیه می شود.
  • این چسب‌ها پس از خشک شدن دارای استحکام بسیار بالایی هستند و به همین دلیل می‌توان از آنها برای چسباندن کاشی به دیوار استفاده کرد.
  • پس از خشک شدن این چسب‌ها در برابر حرارت و حرارت نیز مقاوم می‌شوند.
  • اگر می خواهید کاشی جدیدی را روی کاشی قدیمی نصب کنید، پوشش پودری بهترین گزینه است.
  • این چسب‌ها فقط با آب مخلوط می‌شوند.
  • اگر بخواهیم تمام مواد مورد استفاده برای چسباندن کاشی و سرامیک را با هم مقایسه کنیم، چسب کاشی پودری قوی ترین ماده ای است که می توانید استفاده کنید.
  • از آنجایی که زمان پخت این چسب‌ها سریع نیست، می توان آنها را در عرض چند دقیقه پس از نصب جابه جا کرد و قرار داد.

2- چسب کاشی خمیری شکل

یکی دیگر از انواع چسب کاشی محبوب، چسب خمیری است. این چسب از رزین اکریلیک، پودر معدنی و قوام دهنده ساخته شده است.

کاربرد چسب کاشی خمیری

استفاده از این چسب‌ها در بسیاری از موارد مشابه چسب‌های پودری است. با استفاده از این چسب‌ها می توانید انواع کاشی‌ها را روی گچ، سنگ و ... بچسبانید. می‌توان از این نوع چسب برای چسباندن کاشی‌های جدید به کاشی‌های قدیمی استفاده کرد.
از آنجایی که این چسب‌ها در برابر رطوبت بسیار مقاوم هستند، می‌توانید از آن‌ها در حمام نیز استفاده کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]