اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140106076386318188

خودرو روآ چه قطعاتی دارد؟

آشنایی با لوازم و قطعات اصلی خودرو روآ

کد: 140106076386318188

https://bit.ly/3AwExGm

، (اخبار رسمی): در این مطلب سعی میکنیم تا شما را با لوازم اصلی خودروی روآ آشنا نماییم. اگر خودروی روآ دارید به شما توصیه می کنیم که تا پایان این مقاله را حتما بخوانید.

آشنایی با لوازم و قطعات اصلی خودرو روآ
خودروی روآ

روآ که در زبان فارسی به معنای جابجایی است یکی دیگر از محصولات ایران خودرو است. بدنه این خودرو سدان است و در سال 1394 ساخته و تحویل داده شده است و در واقع می توان گفت روآ یک خودروی پیش تولید و یا نسخه بهبود یافته پژو آردی بوده که به دلیل مشکلاتی تولید آن متوقف شده است. قیمت لوازم یدکی آردی را بخواهید و در نهایت بخرید.) تولید روآ در سال 2018 متوقف شد و پس از تغییراتی و رفع مشکلات قبلی، جایگزین جدیدی به نام روآ (روآ آی) معرفی شد. این خودرو با مشخصات موتور چهار سیلندر OHV عرضه شد.

علاوه بر این، شکل کلی این خودرو بسیار نزدیک به پژو 405 است که تنها تفاوت قابل توجه آنها در سپر است. اکنون که شناخت نسبی از این خودرو به دست آوردید، وقت آن است که در مورد لوازم یدکی پژو روآ صحبت کنیم.

خرید لوازم و قطعات اصلی خودرو روآ

توصیه ما خرید قطعات روآ از فروشگاه های معتبر سراسر کشور مانند دولوکس کار است . هر فروشگاهی مناسب خرید لوازم و قطعات خودرو نیست. شما باید از فروشگاههایی که در فروش لوازم معتبر هستند و سابقه دیرینه ای دارند و در عرصه فروش لوازم خودرو سالهاست تجربه فروش دارند.

دولوکس کار: فروشگاه لوازم یدکی آردی

دولوکس کار با سالها تجربه و سابقه فروش و عرضه انواع قطعات آردی در ایران می باشد. کیفیت و قیمت لوازم یدکی آردی دولوکس کار در بازار قطعات خودرو بی رقیب است. تیم دولوکس کار قطعات اصلی خودرو آردی را با ضمانت کیفیت و استاندارد لازم ارائه می کند.

اطلاعات فنی خودرو روآ

·         کلاس خودروی سدان

·         سیستم شیر OHV

·         حجم موتور (سی سی) 1598

·         گیربکس 5 سرعته دستی

·         محرک چرخ عقب (RWD)

·         تعداد سیلندرها 4 عدد است

·         تعداد شیرها 8 عدد می باشد

·         حداکثر قدرت موتور 69 اسب بخار / 51 کیلو وات (در 5000 دور در دقیقه)

·         حداکثر گشتاور (نیوتن متر) 110 نیوتن متر در 3750 دور در دقیقه

·         شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت (ثانیه) 15

·         حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) 175

·         فاصله بین محور جلو و عقب (mm) 2669 تهران اسنپ شات 01038.JPG

·         وزن خالص (کیلوگرم) 1090/1121

·         ظرفیت مخزن سوخت (لیتر) 52.62

·         مشخصات لاستیک های 165/80R13 و 185/65R14 در سال جاری

·         مصرف سوخت (لیتر در 100 کیلومتر) 9

·         طول خودرو (میلی متر) 4408

·         طول خودرو (میلی متر) 1694

·         ارتفاع ماشین (میلی متر) 1410

لنت ترمز خودرو روآ

لنت ترمز یکی از مهم ترین و حساس ترین قطعاتی است که امروزه به دلیل حساسیت بالایی که دارد، قطعات ایمنی درجه A نامیده می شود.به همین دلیل کیفیت و کارایی آن ارتباط مستقیمی با رانندگی ایمن در شرایط مختلف و ایمنی رانندگان دارد.
لنت ترمز یکی از مهم ترین قسمت های خودرو است که سلامت آن به طور مستقیم بر ایمنی و امنیت سفر تاثیر می گذارد.پدال ترمز قدرت توقف خودرو است. لنت ترمز بخشی از قسمت مصرفی است و عمر آن بر اساس عملکرد خودرو تعیین می شود.
پس از مدتی زمانی که خودرو در حال کار و تکمیل امواج است، دیسک حرکت می کند و آسیب های ناشی از آن علاوه بر آسیب، خطرات مالی و جانی زیادی را برای افراد و مسافران ایجاد می کند.
امروزه کاشی و سرامیک عمر مفید نسبتا بالایی دارند که ارتباط مستقیمی با عملکرد خودرو دارد.لنت ترمز عقب به دو صورت فنجانی و دیسکی عرضه می شود. این مکانیزم بر اساس فشار در مدار ناشی از روغن شکل می گیرد.

انواع لنت ترمز

لنت های ترمز مورد استفاده در خودروهای سواری مختلف به طور کلی به چهار نوع مختلف تقسیم می شوند. جدا از جنسیت غیر همگن چهار نمونه، یکی از مهم ترین تفاوت های بین آنها، تفاوت زمان تعویض لنت ترمز است.

1. لنت اورگانیکی

گروه اول از چهار نمونه لنت ترمز طبیعی هستند و ما شاهد استفاده از فلز روی آن ها نیستیم. لنت های ترمز معمولا ارزان ترین و گران ترین نوع ترمز هستند و در عین حال طول عمر کمتری نسبت به سایر انواع ترمز دارند.
2. آهن کم
دومین نوع لنت ترمز پرطرفدار موجود در بازار، مدل هایی هستند که از مقدار کمی فلز در تولید خود استفاده می کنند. بنابراین این نوع خاص از لنت ترمز به عنوان لنت ترمز فلزی عمیق شناخته می شود. اگرچه لنت های ترمز با فلز کم عمر طولانی تری نسبت به لنت ترمز ارگانیک دارند، اما صدای کار بسیار بیشتر است.


3. لنت ترمز نیمه فلزی

لنت های ترمز نیمه فلزی نسبت به نمونه های آلی و کم فلز از مقادیر بیشتری فلز استفاده می کنند. بنابراین زمان تعویض لنت ترمز فلزی عموماً بیشتر از دو نوع فوق است. در واقع این لنت ترمزها نسبت به لنت ترمزهای مشابه عمر بیشتری دارند.

فیلتر بنزین خودروی روآ

معمولا باک خودرو از فولاد است و این مکان محل نگهداری تکه های معلق بنزین است. ذرات رسوب تشکیل شده در مخزن سوخت با ارتعاش خودرو در سوخت شناور می شوند و در طول مسیر در موتور خودرو حرکت می کنند.اینجاست که فیلترینگ اهمیت پیدا می کند. یک فیلتر روغن در مسیری قرار می گیرد که سوخت وارد موتور شده و سوخت را از رسوبات و آلاینده ها پاک می کند.فیلتراسیون بنزین توسط کاغذهای مقاوم در برابر بنزین تضمین می شود. به طوری که ناخالصی های بنزین در این مقاله گرفته شده و به داخل موتور خودرو نفوذ نمی کند.

زمان تعویض فیلتر بنزین کی است؟

زمان تعویض فیلتر بنزین بستگی به محل زندگی شما دارد، زیرا در شهرهای بزرگی مانند تهران که آلودگی هوا بسیار بیشتر از شهرهای کوچکتر است، عمر فیلتر بنزین بسیار کمتر است.
سازنده خودرو معمولاً زمان دقیق تعویض فیلتر بنزین را در دفترچه راهنمای خودرو مشخص می کند. اما به طور کلی می توان گفت فیلتر بنزین خودرو پس از طی هر 20-25 هزار کیلومتر باید تعویض شود. اما باید گفت زمان تعویض فیلتر بنزین خودروهای ام جی هر 10000 بار عملیات است.

فیلتر هوای روآ

سیستم فیلتر هوای موتور خودرو، سیستمی است که حاوی فیلترهای ساخته شده از مواد مختلف است.این فیلترها به موتور کمک می کنند تا مواد خارجی مانند ذرات جامد، گرد و غبار و باکتری های موجود در هوا را حذف یا فیلتر کند.
و این ویژگی موتور را از عیوب مختلف مانند خوردگی، سایش و پارگی و سایر مشکلات ناشی از آلودگی محافظت می کند.همچنین فیلتراسیون راندمان احتراق را بهبود می بخشد. علاوه بر این، سیستم فیلتر هوای خودرو از تنفس هوای بیرون توسط مسافران جلوگیری می کند.

وظایف فیلتر هوای خودرو روآ

·         فیلتر هوا نقش مهمی در خودرو دارد

·         به عبارت دیگر فیلتر هوا در خودروها همانند ریه های بدن انسان عمل می کند.

·         بنابراین آلودگی فیلتر هوا و مسدود شدن آن می تواند به اصطلاح به مشکلات تنفسی خودرو منجر شود.

·         نقش اصلی فیلتر هوای خودرو تمیز کردن هوای ورودی به سیستم احتراق و سوخت است.

·         اگرچه قیمت فیلتر هوا در مقایسه با سایر قطعات خودرو بسیار پایین است.

·         اما عدم توجه به این امر می تواند منجر به مشکلات و هزینه های زیادی شود.

·         یکی از وظایف فیلتر هوا تاثیر آن در نگهداری سوخت خودرو است.

·         به طوری که هنگام بسته شدن، هوا به درستی به روغن نرسد.

·         در نتیجه بنزین پر نمی شود و این امر منجر به افزایش مصرف بنزین در خودرو می شود.

·         همچنین از فیلترهای هوا در داخل کابین استفاده شده و هوای ورودی به خودرو را تمیز می کند.

فیلتر کابین خودروی روآ

فیلتر هوای کابین خودرو دستگاهی است که ذرات معلق در هوا را که وارد تهویه مطبوع خودرو شما می شود فیلتر می کند. این دستگاه به بهبود کیفیت و پاکسازی هوای داخل خودرو از آلودگی و آلودگی کمک می کند. اکثر فیلترهای هوا از کاغذ نازک (الیاف) ساخته شده اند که کاربردهای متفاوتی برای انواع مختلف فیلترها دارند. برخی از آنها ترکیبی از پنبه و کاغذ هستند، در حالی که برخی دیگر مانند فیلتر هوا برای سیستم ورودی خودرو هستند و اساساً مانند کاغذ صافی مچاله شده هستند. برخی از آنها به صورت فیلترهای پنبه ای در کارتریج هستند.
فیلتر هوای کابین گاهی با فیلتر هوای احتراق سوخت داخلی (موتور) اشتباه گرفته می شود. فیلتر هوای احتراق داخلی سوخت که در زیر کاپوت خودروی شما قرار دارد از ورود ذرات به داخل موتور جلوگیری می کند. و ممکن است راننده هنگام تعویض روغن با پیشنهاد فیلتر هوا مواجه شده باشد. و این به این دلیل است که اگر فیلتر مسدود شده و با آلاینده ها پر شود، می تواند عملکرد موتور را تحت تأثیر قرار دهد.
تمایز بین این دو فیلتر بسیار مهم است. زمانی که فیلتر هوای کابین خودرو را خریداری می کنید، واقعاً در تلاش هستید تا کیفیت هوایی را که در داخل کابین تنفس می کنید برای خود و سرنشینانتان بهبود ببخشید. فیلتر هوای کابین خودرو بخش مهمی نیست که وظیفه انتقال خودرو و ایمنی خودرو را انجام دهد. رانندگان می توانند فیلتر هوای سبز را خریداری کنند که پایداری بیشتری خواهد داشت و خرید فیلتر هوای سبز به معنای توجه به تنفس سرنشینان در خودرو است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]