کد: 140012115740115228

5 دلیل برای اینکه یخچال شما همه چیز را منجمد می کند

کد: 140012115740115228

https://bit.ly/3C8oAWY

، تهران , (اخبار رسمی): به دلایل مختلف ممکن است مواد غذایی داخل یخچال فریزر منجمد شوند و غیر قابل استفاده خوهند شد. برخی از این دلایل براحتی قابل حل بوده و تعدادی نیاز به تعمیرات تخصصی و تعویض قطعات دارند که در این مطلب بررسی میشوند.

5 دلیل برای اینکه یخچال شما همه چیز را منجمد می کند
منجمد شدن مواد غذایی یخچال

منجمد شدن مواد غذایی داخل یخچال فریزر میتوانند یک زنگ خطر برای جلوگیری از خرابی قطعات داخلی به شمار روند.

این می تواند بسیار نگران کننده باشد که صبح در یخچال خود را باز کنید و ببینید بطری شیری که دیروز در یخچال گذاشته اید اکنون جامد و منجمد شده است. اولین فکر شما ممکن است این باشد که تاریخ مصرف شیر تمام شده است، اما وقتی به بطری های نوشابه، سبزیجات، میوه ها و سایر اقلام خود نگاه می کنید، به راحتی می توانید متوجه شوید که آنها نیز منجمد به نظر می رسند. این می تواند نه تنها باعث شود که شما برای خرید مواد غذایی بیشتر خرج کنید، بلکه نشانه ای مطمئن است که مشکلی در یخچال شما وجود ندارد. در اینجا 5 دلیل وجود دارد که چرا یخچال شما ممکن است همه چیز را منجمد کند.

ترموستات را خیلی بالا تنظیم کرده اید

ترموستات یخچال شما به راحتی قابل جابجایی است و می تواند به طور تصادفی هنگام بارگیری مواد غذایی یا جابجایی اقلام از یخچال روشن شود. اگر احساس کردید یخچال به اندازه کافی خنک نیست، ممکن است عمداً ترموستات را روشن کرده باشید. اکثر یخچال ها روی دکمه تنظیم ترموستات علامتی دارند، اما با گذشت زمان این علامت پاک می شود. این بدان معنی است که دیگر راهی برای اندازه گیری دقیق دمای نشانگر وجود ندارد. بنابراین، ممکن است ترموستات را خیلی بالاتر از آنچه در نظر داشتید تنظیم کرده باشید، نه تنها باعث یخ زدن همه چیز شده است، بلکه باعث مصرف انرژی بیشتر و قبوض بیشتر می شود.

لاستیک دور درب یخچال خراب است

واشر یک پوشش برای درب یخچال است که یک مهر و موم برای محفظه ایجاد می کند و از تبادل گرما بین اتاق و داخل یخچال جلوگیری می کند. اگر لاستیک دور درب آسیب دیده و نشتی داشته باشد، یخچال شما به طور مداوم برای تنظیم دما به مدت طولانی کار می کند و این باعث می شود همه چیز داخل آن شروع به یخ زدن کند. یک راه آسان برای آزمایش سالم بودن لاستیک دور درب وجود دارد. یک تکه کاغذ را روی لبه درب قرار داده و آن را ببندید. سپس سعی کنید بدون باز کردن درب آن را بیرون بکشید. اگر کاغذ به راحتی بیرون می‌آید یا در جای خود ثابت نمی‌ماند، لاستیک دور درب خراب است و باید تعویض شود.

کویل های یخچال کثیف هستند

مبدل حرارتی و کویل های کندانسور علاوه بر کویل های اواپراتور داخل دستگاه، در قسمت بیرونی یخچال شما نصب می شوند. این سیم پیچ ها برای اجازه دادن به سیال مبرد برای تبادل حرارتی مورد نیاز هستند. هنگامی که این کویل ها با گرد و غبار پوشیده می شوند، یخچال را مجبور می کند تا برای حفظ دمای مطلوب، سخت تر و بیشتر کار کند. متأسفانه، گاهی اوقات این امر می تواند منجر به خنک شدن بیش از حد و تأثیرات زمستان در داخل یخچال شما شود. تمیز کردن کویل ها نسبتاً ساده است و بهتر است به صورت دوره ای چند مرتبه در سال آنها را تمیز کنید.

ترموستات خراب است

ترموستات ها به گونه ای طراحی شده اند که در صورت لزوم باعث خنک سازی شوند. موتور یخچال، به محض رسیدن به دمای تنظیم شده، باید به طور خودکار از کار بیفتد. این برای حفظ دمای مطلوب و ثابت ضروری است. هنگامی که ترموستات شما دچار مشکل می شود، ممکن است موتور خاموش نشود و به طور مداوم کار کند.

دمپر یخچال خراب است

دمپر قطعه ایست که برای تنظیم مقدار هوای خنک شده که از فریزر وارد یخچال می شود، لازم است. اگر دمپر خراب باشد، می تواند هوای اضافی ایجاد کند که به محفظه یخچال جریان می یابد و باعث کاهش تدریجی دما می شود. اگر احساس می کنید که ممکن است دمپر خراب باشد، با نمایندگی تعمیر سامسونگ شمال تهران یا سایر نمایندگی های نزدیک به محل زندگی خود تماس بگیرید. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

تعمیر لوازم خانگی تکنو پشتیبان

مرکز تخصصی عیب یابی و تعمیر لوازم خانگی برقی در تهران دارای بیش از 300 تعمیرکار و متخصص لوازم خانگی در مناطق مختلف تهران خدمات تعمیر یخچال فریزر و ساید، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، مایکروفر، جاروبرقی در محل با قیمت مناسب

منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | دکوراسیون و منزل