اطلاعات تماس
  • 021860*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140101305926718566

معتبرترین خبرگزاری های جهان

کد: 140101305926718566

https://bit.ly/3KYEg2X

، (اخبار رسمی): خبرگزاریها، مهمترین منبع نشر اخبار هستند که وظیفه اولیه آنها، جمع آوری و انعکاس اخبار و اطلاعات در سریع­ترین زمان ممکن است.اما مهمترین خبرگزاری­ های دنیا کدام اند که می­توان آنها را جزء معتبرترین خبرگزاری های جهان دانست؟ در ادامه به معرفی برخی از معتبرترین خبرگزاری های جهان می پردازیم.

معتبرترین خبرگزاری های جهان
معتبرترین خبرگزاری های جهان

خبرگزاری ها، مهمترین منبع نشر اخبار در جهان هستند که وظیفه اولیه آنها، جمع آوری اخبار و اطلاعات در سریع­ترین زمان ممکن و انعکاس آن در میان افکار عمومی است. در واقع خبرگزاری ها نقش گردآوری اخبار، کار بر روی اطلاعات جمع آوری شده و در نهایت رساندن آن به مطبوعات و رسانه های دیگر را دارند.

بنابراین خبرگزاری­ها، بالاخص معتبرترین خبرگزاری های جهان، نقش غیر قابل انکاری در فرآیند تبدیل شدن یک واقعه به خبر مهم را دارند و می­توانند ارزش­های خبری را برای افکار عمومی ایجاد و تقویت کنند.

خبرگزاری ها براساس مصالح سیاسی، اقتصادی و فرهنگی از میان اخبار، گزارش، اطلاعات و رویدادهای جهانی، فقط خبرهایی را که متناسب با اهداف و نگرش آنها باشد، به جهان مخابره می ­کنند. اما مهمترین خبرگزاری­ های دنیا کدام اند که می­توان آنها را جز معتبرترین خبرگزاری های جهان دانست؟ در ادامه به معرفی برخی از معتبرترین خبرگزاری های جهان می پردازیم.

خبرگزاری اکونومیست

اکونومیست یک هفته نامه انگلیسی‌ زبان است که در زمینه امور بین‌الملل و اقتصاد فعالیت دارد و بی شک می توان آن را یکی از معتبرترین خبرگزاری های جهان دانست. این هفته نامه در لندن مستقر است و منتشر می‌شود. اکونومیست به شرکت روزنامه  اکونومیست با مسئولیت محدود تعلق دارد و چاپ مستمر آن به دست بنیانگذار آن جیمز ویلسون از سپتامبر ۱۸۴۳ آغاز شد.

این خبرگزاری، یک مجله خبری نیز محسوب می‌شود و در سال 2007 میانگین تیراژ آن به 1.3 میلیون نسخه در هر شماره اعلام شد که بیشترین نسخه‌های آن در آمریکای شمالی فروخته شد. این خبرگزاری کاملا مستقل بوده و سهام آن در دست هیچ فرد یا سازمانی نیست. سردبیری خبرگزاری اکونومیست توسط متولیان آن اداره می‌شود و مستقل از تأثیرات تجاری، سیاسی و مالکیتی است.

در سال‌های اخیر با توجه به تغییرات بزرگی در حوزه دیجیتال صورت گرفته است، این خبرگزاری فعالیت خود در حوزه EIU برای ارسال به ‌موقع اطلاعات و اخبار تجاری آغاز کرد. در حال حاضر اکونومیست، فرآیند فعالیت خود را به‌ صورت آنلاین از طریق اپلیکیشن‌ها، پادکست‌ها، فیلم‌ها و رسانه‌های اجتماعی گسترش داده‌ است و دوره‌های اجرایی و آموزشی آنلاین نیز برگزار می‌کند. همچنین اکونومیست متشکل از یک اتاق فکر با خلاقیت است که در حال ایجاد یک برند رسانه‌ای هستند تا با ذینفعان این رسانه برای تاثیرگذاری بر افکار عمومی همراه شوند و راه‌های جدیدی را برای پیشرفت طی کنند.

خبرگزاری شجر نیوز

خبرگزاری شجر نیوز به دلیل فعالیت های هدفمند و بی­سابقه خود، در حال حاضر یکی از معتبرترین خبرگزاری ها در ایران محسوب می­شود. خبرگزاری شجر نیوز با هدف اشاعه ارزش‌ها و پایبندی به اصول اسلام راه اندازی شده است که به‌ دنبال انتشار اخبار و اطلاعات فرهنگی، دینی، سیاسی،‌ اجتماعی و اقتصادی بوده و همه افراد می‌توانند دسترسی آزاد به اطلاعات آن داشته باشند.

شعار این خبرگزاری این است که "به شجر فاش شود، نیک و بد هر ثمری". این شعار هدف این خبرگزاری که همان نشر اخبار موثق است را نشان می­دهد. خبرگزاری شجر نیوز که همواره به ‌دنبال انتشار آزادانه اخبار و نشر منصفانه اطلاعات و افکار عمومی بدون هیچ جهت‌گیری بوده، توانسته نام خود را در فهرست معتبرترین خبرگزاری های جهان قرار دهد.

شجر نیوز را می توان از جمله خبرگزاری هایی دانست که در پی تأمین مصالح ملی و حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی هستند و یکی از مهم‌ترین وظایف مطرح شده خود را رعایت اصول اخلاقی و حرفه‌ای رسانه می­داند. شجرنیوز با استفاده از منابع معتبر، رسالت خبری و هدف خود برای آگاهی رسانی به جامعه را پیش می گیرد و همواره اطلاعات و اخبار درست در زمینه های مختلف را در اختیار شما قرار می دهد. شما می توانید با مراجعه به بخش های مختلفی همچون اخبار، مقالات و مجله شجر در موضوعات مختلفی همچون خانواده، جوانان، جامعه، ورزشی و … به روز باشید و به سوالات خود را پاسخ دهید.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که یک خبرگزاری را به‌ معتبرترین خبرگزاری های جهان تبدیل می‌سازد و اعتبار خبری آن را افزایش می‌دهد، استفاده از نظرات، یادداشت‌ها و مقالات همه افراد از قشرهای مختلف با عقاید متنوع است. یکی از فاکتورهای مهمی که در خبرگزاری شجر نیوز در نظر گرفته ‌شده، بهره‌گیری از مطالب همه افراد صاحب نظر و کارشناسان عرصه های مختلف و استفاده از نظرات کارشناسانه افراد متخصص حوزه سیاست، اقتصاد، فرهنگ، دین است که اقدام کم­نظیری در بین خبرگزاری­های مطرح به‌شمار می‌­آید. 

گردآوری مجموعه نظرات و اطلاعات موثق و به روز این خبرگزاری، نقش مهمی در افزایش اعتبار و استقبال مخاطبان از آن داشته است. شجر نیوز در حال حاضر در حوزه های مختلفی از جمله سیاست، اجتماع، ورزش و اقتصاد فعالیت می‌کند و اخبار را در قالب فیلم و محتوای چند رسانه­ای و به صورت آنلاین از طریق وبسایت رسمی خود ارائه می کند. شما می‌توانید از طریق این خبرگزاری اخبار را زودتر از هر منبع دیگری کسب کنید.

خبرگزاری پولیتیکو

پولیتیکو یک خبرگزاری سیاسی است که در زمینه اخبار سیاسی فعالیت دارد. این خبرگزاری در شهر آرلینگتون ویرجینیا مستقر است که مسائل، ایده‌ها و شخصیت‌های در پس سیاست و سیاستگذاری آمریکا و جهان را پوشش می دهد. محتوای این خبرگزاری از طریق تلویزیون، اینترنت، روزنامه و رادیو توزیع و منتشر می شود. پوشش خبری پولیتیکو، در واشنگتن دی سی شامل کنگره آمریکا، لابیگری، رسانه و ریاست جمهوری است.

به این دلیل پولیتیکو را می­توان در زمره معتبرترین خبرگزاری های جهان قرار داد که همواره سعی در اشاعه اخبار و اطلاعات در تمام قاره ها دارد و هدف اصلی آن، ایجاد فضایی امن برای دسترسی آزاد به اطلاعات است. پولیتیکو یک خبرگزاری غیرحزبی است که در زمینه مشارکت شهروندان و اطلاع‌رسانی در سطح جهان فعالیت دارد.

پولیتیکو اخبار خود را بیشتر در اختیار بازیگران سیاسی حرفه‌ای که نقش اساسی در سیاست دارند، قرار می‌دهد. هدف اصلی این خبرگزاری، تأثیرگذاری بر آگاهی و بصیرت افکار عمومی است تا اخبار مورد نیاز مردم را در هر زمانی، بهتر از سایر خبرگزاری ها در اختیار عموم مردم قرار دهد.

پولیتیکو یک فید خبری با خط مشی مشخص داشته و از طریق یک پلتفرم اطلاعاتی برای متخصصان بانفوذ در خط مقدم عرصه سیاست، فعالیت می کند. پلتفرم پرو، یکی از جدیدترین پلتفرم­های این خبرگزاری است که امکان دسترسی به گزارش ها، تحلیل ها و ابزارهای انحصاری را برای مخاطبان فراهم می‌کند تا بتوانید تصمیم آگاهانه در حوزه سیاست را داشته باشید و در زمینه کسب اخبار و اطلاعات از سایر افراد یک قدم جلوتر باشید.

در این مقاله سه نمونه از بهترین خبرگزاری های جهان را معرفی کردیم که می توانید به اخباری که منتشر می کنند، اعتماد کنید. شما می توانید برای اطلاع از بروزترین و درست ترین اخبار در زمینه های مختلف به این خبرگزاری ها اعتماد کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021860*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

رسانه‌ها