اطلاعات تماس
  • 021860*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140101305927018566

معرفی خبرگزاری های معتبر دنیا

کد: 140101305927018566

https://bit.ly/37ulORc

، (اخبار رسمی): یکی از مهمترین ویژگی­ های یک خبرگزاری موفق که آن را در زمره خبرگزاری های معتبر دنیا قرار می ­دهد، انتشار درست و به موقع اخبار و فراگیری ارزش­ های خبری آن است و اگر به خبرگزاری های ایران و جهان نگاهی بیندازیم، می­ توان خبرگزاری­ های بسیاری را در این لیست جای داد.

معرفی خبرگزاری های معتبر دنیا
معرفی خبرگزاری های معتبر دنیا

اگر بخواهیم به معرفی خبرگزاری های معتبر دنیا بپردازیم، باید اصل دسترسی آزادانه به اخبار و اطلاعات را در نظر داشت. امروزه دسترسی به اخباری که اصول بی طرفی در آنها رعایت شده باشد و با سانسور خبری در آن مواجه نباشیم که به دلیل در نظر گرفتن مصالح سیاسی، فرهنگی و اقتصادی، کاری بس دشوار است.

خبرگزاری ها نقش مهمی در تغذیه مطبوعات و سپس افکار عمومی جهان ایفا می­ کنند و تا حدی نقش تبلیغاتی نیز دارند. باید بگوییم خبرگزاری ­ها در دنیای امروز نقش واسط میان مطبوعات و سپس افکار عمومی جهان، ایفا می­ کنند.

یکی از مهمترین ویژگی­ های یک خبرگزاری موفق که آن را در زمره خبرگزاری های معتبر دنیا قرار می ­دهد، انتشار درست و به موقع اخبار و فراگیری ارزش­ های خبری آن است. اگر به خبرگزاری های ایران و جهان نگاهی بیندازیم، می­توان خبرگزاری­ های بسیاری را در این لیست جای داد، اما تنها خبرگزاری­ هایی، معتبر شناخته می شوند، که به نشر منصفانه و بی­طرفانه اخبار بپردازند و مخاطبان بیشتری در سرتاسر دنیا داشته باشند. در ادامه به معرفی خبرگزاری­ های معتبر دنیا می ­پردازیم که فعالیتشان در حوزه انتشار اخبار موثق، آن ها را در دسته خبرگزاری های معتبر دنیا جای داده است.

خبرگزاری شجر نیوز

خبرگزاری شجر نیوز را می‌توان در زمره یکی از خبرگزاری های معتبر دنیا دانست که با هدف ارتقاء سطح آگاهی علمی، فرهنگی، سیاسی، ‌اجتماعی، اقتصادی و دینی فعالیت می­ کند. همچنین این خبرگزاری به ‌دنبال گسترش فرهنگ انتشار موثق اخبار و به ثمر رساندن پیشرفت و توسعه کشور است. خبرگزاری شجر نیوز که خود را مقید به اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی می‌داند، همواره در جهت حفظ و تقویت وحدت ملی و تبیین منافع ملی و حفظ آن تلاش می‌کند.

یکی از اهداف این خبرگزاری، توجه به افکار عمومی، محترم شمردن عقاید مختلف و پایبندی به هنجارها است و پاسخ‌گویی به نیازها و پرسش‌های مورد علاقه مردم را مهمترین وظیفه خود می­‌داند. یکی از مهمترین اولویت­ های این خبرگزاری، نقد منصفانه و بی‌طرفانه اخبار ایران و جهان است و همین امر آن را در زمره معتبرترین خبرگزاری های دنیا قرار داده است.

این خبرگزاری به ‌صورت مستقل، بدون وابستگی جناحی، سعی در انتشار اخبار به‌ روز و موثق دنیا را داشته و به بررسی و نقد رویدادها و تحلیل اخبار در جهت اطلاع رسانی مناسب برای اخذ تصمیم‌گیری‌های سیاسی،‌اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی کشور در اختیار کارشناسان قرار می‌دهد.

یکی از فاکتورهایی که شجر نیوز را به یکی از خبرگزاری‌های معتبر دنیا تبدیل کرده ‌است، استفاده از نظرات تمام افراد کارشناس در تمام حوزه ها و نشر آزاد اطلاعات است. در این خبرگزاری، همه افراد به ‌صورت کارشناسانه می توانند نظر خود را در قالب یادداشت و مقاله ارائه دهند. شعار این خبرگزاری، "به شجر فاش شود نیک و بد هر ثمری" تلاش دارد که در شکل‌گیری آزاد افکار عمومی نقش داشته باشد.

شجر نیوز در حال ‌حاضر در حوزه جامعه، سیاست، ورزش، بین‌الملل، فناوری، اقتصاد و اخبار استان‌ها به ‌صورت مستمر فعالیت دارد و شما می‌توانید به اخبار روز ایران و جهان از طریق سایت این خبرگزاری دسترسی داشته باشید.

وال‌استریت ژورنال

در معرفی خبرگزاری های معتبر دنیا، وال استریت ژورنال در رأس این خبرگزاری­ها قرار دارد. وال استریت ژورنال یکی از پرنفوذترین خبرگزاری های سیاسی‌ - اقتصادی در جهان است که در خیابان وال استریت شهر نیویورک آمریکا مستقر است. خبرگزاری وال‌استریت ژورنال یکی از پرتیراژترین روزنامه‌ها بعد از یو اس ایی تودی آمریکا است و پرمخاطب‌ترین روزنامه انگلیسی ‌زبان در زمینه اقتصادی بشمار می­ آید. این روزنامه چاپ مخصوصی در سطح آمریکا، آسیا و اروپا دارد و پرفروش‌ترین روزنامه اقتصادی جهان در حال حاضر است. رقیب اصلی وال‌استریت ژورنال، روزنامه فایننشال تایمز است که مقر اصلی آن در لندن بریتانیا قرار دارد.

مالک سابق نشریه وال‌استریت ژورنال، شرکت داوجونز بوده که در سال 2007 امتیاز آن را به قیمت پنج میلیارد دلار به نیوزکورپوریشن فروخت. این خبرگزاری تا سال 2019 میلادی توانست 37 جایزه پولیتزر را کسب کند. اعضای هیأت تحریریه وال‌استریت ژورنال، به تحریر یادداشت­ها و مقالات روزنامه نظارت کامل داشته و به ‌طور مستمر سرمقاله­ های متنوعی را ارائه می‌کند.

یکی از ویژگی­ های این خبرگزاری، این است که مقالات مربوط خبرها را آنگونه که اتفاق­ می­افتند، گزارش می‌کند. خبرگزاران وال استریت، بدون جانبداری، در پی اشاعه اخبار موثق هستند و عموماً رخدادهای در سراسر جهان را به ‌گونه‌ای پوشش می‌دهند که جانبداری ملیتی نداشته باشند.

نیویورک تایمز

یکی دیگر از خبرگزاری‌های مهم که می ­توان از آن به عنوان یکی از خبرگزاری های معتبر دنیا یاد کرد، خبرگزاری نیویورک تایمز است که در مقر آن در شهر نیویورک آمریکا است و در ایالات‌ متحده و سایر نقاط جهان فعالیت مستمر دارد. نیویورک تایمز تحت نظر شرکت نیویورک‌ تایمز است که در سال 1851 در ایالات متحد آمریکا تأسیس ‌شده است. شرکت نیویورک تایمز، مالک هیجده روزنامه دیگر از جمله نسخه بین‌المللی این خبرگزاری به نام اینترنشنال هرالد تریبون و روزنامه بوستون گلوب نیز است و از سال 1896 در مالکیت خانواده سالزبرگر قرار داشته ‌است.

نفوذ و اعتبار این خبرگزاری به اندازه‌ای است که به ‌عنوان "منبع ملی" از آن یاد می‌شود. منبع ملی در آمریکا به خبرگزاری­ هایی اطلاق می‌شود که از نوشتار و مقالات و کتاب‌های بایگانی‌ شده آن به ‌عنوان منابع تاریخی یاد می‌کنند و اعتبار بسیار زیادی دارند. باید اشاره کرد که این روزنامه تاکنون موفق به دریافت 112 جایزه پولیتزر، معتبرترین نوع جایزه حوزه روزنامه­ نگاری در دنیا شده است که در این‌ میان رکورددار محسوب می‌شود. در پایان باید گفت ارزش سهام شرکت تایمز، مالک روزنامه نیویورک تایمز در ژانویه 2014 میلادی، حدود ۲٫۴ میلیارد دلار برآورد شده ‌است.

در اینجا به معرفی معتبرترین خبرگزاری های دنیا پرداختیم، اما نباید فراموش کرد، آنچه خبرگزاری ­های معتبر دنیا را از سایر خبرگزاری­ ها متمایز می ­سازد، نشر بی­ طرفانه و مستمر اخبار و اطلاعات به مخاطبان جهت سهولت دسترسی افکار عمومی به اطلاعات آزاد است.

معرفی معتبرترین خبرگزاری­ های دنیا به این جهت است تا مخاطبان، منبع موثق اخبار را شناسایی کرده و در جریان اخبار لحظه ­ای و روز دنیا قرار گیرند. به همین جهت شما می توانید برای دریافت اخبار معتبر و درست در زمینه های مختلف اقتصادی، سیاسی و ... به خبرگزاری های معرفی شده در این محتوا مراجعه کنید و از بروزترین اخبار مطلع شوید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021860*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

رسانه‌ها