اطلاعات تماس
  • 021556***** - 091217*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140103216128717796

پرکاربردترین فلزات در ساخت بدلیجات کدامند؟

کد: 140103216128717796

https://bit.ly/3Hlf5qo

، تهران , (اخبار رسمی): یکی از کاربردهای فلزات، استفاده از آن‌ها در ساخت بدلیجات و زیورآلات است. فلزات نسبت‌ به یکدیگر از نظر جنس، ویژگی ظاهری و ماندگاری بسیار متفاوت بوده و هر کدام دارای خصوصیات مختلفی هستند

پرکاربردترین فلزات در ساخت بدلیجات کدامند؟
بدلیجات عمده

فلزات جزو عناصر بسیار پرکاربرد در زندگی بشر بوده که از هزاران سال پیش تاکنون نقش مهمی را در عوامل گوناگون ایفا می‌کنند. یکی از کاربردهای فلزات، استفاده از آن‌ها در ساخت بدلیجات و زیورآلات است. فلزات نسبت‌ به یکدیگر از نظر جنس، ویژگی ظاهری و ماندگاری بسیار متفاوت بوده و هر کدام دارای خصوصیات مختلفی هستند

ازجمله فلزاتی که در ساخت انواع بدلیجات عمده و یا تک مورد استفاده قرار می‌گیرند میتوان به طلا، نقره، برنج، مس، استیل، تیتانیوم و از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به پلاتین، پالادیوم، استیل و تیتانیوم اشاره کرد که فلز طلا یکی از شناخته شده ترین فلزات در ساخت جواهرات و زیورالات میباشد که میخواهیم در ادامه هر یک از این فلزات به جز طلا را مورد بررسی قرار دهیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

کاربرد فلزات در ساخت بدلیجات

فلز نقره

فلز نقره جزو فلزاتی است که بیشترین کاربرد را در ساخت زیورآلات دارا می ‌باشد. به کار بردن از فلز نقره برای ساخت زیورآلات از گذشته‌های بسیار دور تا به امروز رایج بوده و در گذشته قیمت بالاتری نسبت‌ به طلا داشته‌است. فلز نقره در صورت خام بسیار نرم بوده و به‌ تنهایی نمی ‌توان از آن برای ساخت زیورآلات استفاده کرد. به‌ همین دلیل از فلزی مانند مس برای ترکیب آن با نقره استفاده می ‌شود. بهترین زیورآلات نقره دارای میزان ۹۲٫۵ درصد از نقره بوده که اگر به بدلیجات نقره خود توجه کرده باشید، عدد ۹۲۵ را بر روی آن مشاهده خواهید کرد. همچنین از فلز نقره در تولید طلا با عیارهای متفاوت نیز استفاده می‌شود.

فلز پلاتین

فلز پلاتین دارای مقاومت بالایی نسبت‌ به دیگر فلزات داشته و از آن در ساخت بسیاری از زیورآلات استفاده می‌شود. فلز پلاتین دارای استحکام بالایی بوده و دارای درخشندگی و زیبایی بسیار خیره‌کننده‌ای می‌باشد. از فلز پلاتین در ساخت انواع زیورآلات مانند انگشتر، دستبند، گوشواره و گردنبند استفاده می‌شود و به دلیل کمیابی آن دارای قیمت بیشتری نسبت به طلا است.

فلز مس

یکی دیگر از فلزاتی که بسیار در ساخت زیورآلات استفاده می‌شود، فلز مس است. این فلز دارای رنگ خاصی بوده و علاوه‌بر زیبایی در ساخت زیورآلات، دارای خواص درمانی برای بدن نیز است.

فلز تیتانیوم

فلز تیتانیوم فلزی بسیار سبک و به رنگ نقره‌ای بوده و به دلیل داشتن قیمتی بسیار مناسب و مقرون‌ به‌ صرفه، از آن در ساخت بسیاری از زیورآلات و بدلیجات استفاده می‌شود. نگهداری از زیورآلات ساخته‌ شده با تیتانیوم بسیار سخت‌تر از سایر فلزات بوده و با نگهداری درست آن، از درخشندگی و زیبایی آن‌ها محافظت می‌شود.

فلز استیل

فلز استیل یکی از فلزات پرکاربرد در ساخت بدلیجات است. فلز استیل آلیاژی از آهن بوده که با کمتر از ۲ درصد کربن ترکیب شده‌است. فلز استیل استحکام و درخشندگی بسیار بالایی داشته و کاملاً ضد حساسیت می‌باشد. این فلز ضد خش بوده و مقاومت بالایی در برابر آب و اکسیده شدن دارد.

فلز برنج

فلز برنج از محبوب‌ترین فلزات در ساخت بدلیجات است که امروزه نیز استفاده از این فلز در زیورآلات با طرح‌های خاص بسیار ترند شده‌است. فلز برنج در صورت استفاده برای ساخت بدلیجات با فلز مس ترکیب‌ شده و دارای زیبایی ظاهری و انعطاف‌ پذیری بسیار بالایی می‌باشد. قیمت زیورآلات برنجی نسبت‌ به زیورآلات استیل بسیار بالا بوده و از مزایای آن می‌توان به انعطاف‌ پذیری آن و درخشندگی آن نسبت‌ به استیل اشاره کرد.

فلز کبالت

فلز کبالت یکی از فلزهای بسیار مقاوم است که استحکام آن از فلز پلاتین بیشتر بوده و به‌ هیچ‌ عنوان حساسیت‌زا نمی‌باشد. کبالت در برابر خوردگی و زنگ‌ زدگی مقاوم بوده و از آن در ساخت بسیاری از زیورآلات استفاده می‌شود. فلز کبالت در برابر چکش خواری نیز مقاوم بوده و در زیورآلات در طرح‌های ساده بسیار به کار می‌رود.

فلز تنگستن

فلز تنگستن دارای دمای ذوب بالایی بوده و سبب ایجاد حساسیت نمی‌شود. وزن فلز تنگستن نسبت به سایر فلزات کمی بالا بوده ولی از آن در ساخت بدلیجات استفاده می‌شود. این فلز تغییر رنگ نداده و می‌توان از بدلیجات ساخته شده با فلز تنگستن به‌ صورت روزانه استفاده نمود.

همانطور که در این مقاله گفته شد، فلزات متفاوتی در ساخت بدلیجات استفاده می‌شوند که هر کدام دارای شباهت‌ ها و تفاوت‌هایی نسبت‌ به یکدیگر می‌پاشند. شما می‌توانید برای خرید بدلیجات ضد حساسیت و با قیمت مناسب به مجموعه آسیا استار مراجعه کنید.

آسیا استار به عنوان نمایندگی رسمی بدلیجات ژوپینگ در ایران، پخش‌کننده بدلیجات عمده ژوپینگ و برترین برند های بدلیجات در مجموعه خود بوده و تمامی محصولات را با ضمانت اصلی کالا به مشتریان ارائه می‌دهد. مشتریان می‌توانند بدلیجات عمده ژوپینگ و سایر بدلیجات برند را از آسیا استار به‌ صورت آنلاین و حضوری سفارش داده و خریداری کنند. زیورآلات موجود در آسیا استار شامل ست، نیم ست و بدلیجات تک بوده و هر کدام دارای درخشش، طراحی زیبا و جلوه‌ای منحصر به ‌فرد است.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت بازرگانی آسیا استار | بدلیجات عمده

شرکت بازرگانی آسیا استار به عنوان اولین و برترین واردکننده انواع اکسسوری و بدلیجات از معتبرترین تولیدکننده های زیورآلات در سراسر دنیا، بیش از 15 سال است که همراه تیم متخصص و حرفه ای خود اقدام به پخش عمده، فروش حضوری و فروش آنلاین کاملترین مجموعه بدلیجات در کشور نموده است. در این راستا مدیریت مجموعه آسیا استار به عنوان نمایدگی رسمی و واردکننده مستقیم بدلیجات، همواره سعی در ارائه ارزانترین قیمت ممکن داشته و دارد.

اطلاعات تماس
  • 021556***** - 091217*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سلامت و زیبایی