اطلاعات تماس
  • 090123*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140103246133818398

علل تخلیه نشدن آب در ماشین لباسشویی دوو

تخلیه نشدن آب در ماشین لباسشویی دوو

کد: 140103246133818398

https://bit.ly/3tETmnE

، (اخبار رسمی): یکی از مشکلات رایجی که ممکن است برای ماشین لباسشویی دوو شما پیش بیاید ، تخلیه شندن آب از ماشین لباسشویی می باشد . این مشکل یک مشکل رایج در تمامی ماشین های لباسشویی می باشد و مختص مدل یا برند خاصی نمی باشد ...

تخلیه نشدن آب در ماشین لباسشویی دوو
تخلیه نشدن آب در ماشین لباسشویی دوو

تخلیه نشدن آب در ماشین لباسشویی دوو

یکی از مشکلات رایجی که ممکن است برای ماشین لباسشویی دوو شما پیش بیاید، تخلیه نشدن آب از ماشین لباسشویی است. این مشکل رایجی در تمامی‌ ماشین‌های لباسشویی است و مختص مدل یا برند خاصی ناست. همچنین این مشکل ممکن است که بنا به دلایل مختلفی ایجاد شود. به عنوان مثال ارور تخلیه نشدن آب در ماشین لباسشویی دوو با کد خطای OE نمایش داده می‌شود. در ادامه ما قصد داریم تا به بررسی مهم ترین علل تخلیه نشدن آب از ماشین لباسشویی دوو بپردازیم.

مهم ترین علل تخلیه نشدن آب از ماشین لباسشویی دوو

  • خرابی پمپ تخلیه ماشین لباسشویی دوو
  • خرابی شلنگ تخلیه ماشین لباسشویی دوو
  • خرابی برد الکترونیکی ماشین لباسشویی دوو
  • خرابی تسمه ماشین لباسشویی دوو
  • خرابی فیلتر پمپ تخلیه ماشین لباسشویی دوو

خرابی پمپ تخلیه ماشین لباسشویی دوو

یکی از مهمترین علل تخلیه نشدن آب از ماشین لباسشویی دوو، مربوط به مشکلات پمپ تخلیه است. در صورت عدم تخلیه صحیح آب از ماشین لباسشویی باید وضعیت پمپ تخلیه بررسی شود. پمپ تخلیه در زیر دستگاه قرار گرفته است. برای بررس پمپ تخلیه باید پوشش زیر ماشین لباسشویی را خارج کنید و پمپ تخلیه را جدا کنید. ممکن است که پمپ تخلیه توسط آشغال و مواد اضافی مسدود شده باشد که در این صورت باید پمپ تخلیه را تمیز کنید و یا ممکن است پروانه پمپ شکسته باشد که در این صورت باید پروانه را تعویض کنید. همچنین ممکن است که خود پمپ تخلیه در اثر گذشت زمان فرسوده شده باشد، که در این صورت لازم است که پمپ تخلیه تعویض شود.

خرابی شلنگ تخلیه ماشین لباسشویی دوو

یکی دیگر از علل تخلیه نشدن آب از ماشین لباسشویی دوو، مشکلات شلنگ تخلیه است. به عنوان مثال ممکن است که شلنگ تخلیه از دستگاه جدا شده باشد. در این صورت باید به پشت دستگاه بروید و این مشکل را بررسی کنید. همچنین مورد دیگری که باید به آن توجه داشته باشید ارتفاع شلنگ تخلیه است. شلنگ تخلیه باید از نصف ارتفاع دستگاه پایین‌تر باشد تا آب بتواند به راحتی از دستگاه خارج شود و وارد فاضلاب شود. مورد دیگری که باید آن را بررسی کنید، این است که ببینید شلنگ تخلیه دچار یخ زدگی نشده باشد و نهایتا باید انسداد شلنگ تخلیه را نیز بررسی کنید. به عنوان مثال باید بررسی کنید که اجسامی‌ از قبیل سوزن، سکه، الیاف لباس، سوزن و... باعث انسداد شلنگ تخلیه نشده باشد.

همچنین اگر انسداد قابل بر طرف شدن نیست باید شلنگ تخلیه را تعویض کنید. علاوه بر این موارد باید بررسی کنید که شلنگ تخلیه دچار تا خوردگی نشده باشد. زیرا در صورت تا خوردگی شلنگ تخلیه آب نمی‌تواند از دستگاه تخلیه شود و آب مجدد به دستگاه بر می‌گردد. و مورد آخر این که باید حواستان به طول شلنگ تخلیه نیز باشد. طول شلنگ تخلیه نباید بیش از 7 متر باشد، زیرا در غیر این صورت تخلیه آب از دستگاه دچار مشکل می‌شود.

خرابی برد الکترونیکی ماشین لباسشویی دوو

یکی دیگر از علل تخلیه نشدن آب از ماشین لباسشویی دوو، خرابی برد الکترونیکی است. البته در ماشین های لباسشویی قدیمی‌به جای برد الکترونیکی، تایمر وجود داشت، که دقیقا کار هر دوی آن ها یک چیز بود. در هر حال اگر برد الکترونیکی خراب باشد، فرمان تخلیه آب از دستگاه صادر نمی‌شود و در نتیجه آب از دستگاه تخلیه نمی‌شود. در این صورت باید برد الکترونیکی دستگاه توسط متخصص بررسی شود.

خرابی تسمه ماشین لباسشویی دوو

اگر آب از دستگاه تخلیه نمیشود، ممکن است که ایراد از تسمه باشد. به عبارتی دیگر پارگی تسمه در ماشین لباسشویی دوو باعث تخلیه نشدن آب از دستگاه می‌شود. تسمه بین دیگ و موتور قرار دارد و تسمه انرژی لازم برای به گردش در آوردن دیگ را فراهم می‌کند. اگر تسمه پاره شده باشد، دیگ نمی‌چرخد و فرآیند تخلیه شدن نیز انجام نمی‌شود. در این صورت باید تسمه تعویض شود تا این مشکل رفع گردد.

خرابی فیلتر پمپ تخلیه ماشین لباسشویی دوو

یکی دیگر از مواردی که در صورت تخلیه نشدن آب از ماشین لباسشویی دوو باید حتما آن را بررسی کنید، گرفتگی فیلتر پمپ تخلیه است. اگر فیلتر پمپ تخلیه توسط پرز لباس، سکه، دکمه و... مسدود شده باشد، پمپ تخلیه نمی‌تواند وظیفه ی خود را به درستی انجام دهد. در این صورت باید فیلتر پمپ تخلیه را خارج کنید و آن را به خوبی بشویید و تمیز کنید و مجدد در جای خود قرار دهید تا مشکل بر طرف شود.

نکات تکمیلی

ما در این مقاله در رابطه با مهم ترین علل تخلیه نشدن آب از ماشین لباسشویی دوو با شما عزیزان صحبت کردیم و سعی کردیم نحوه رفع این مشکل را نیز توضیح دهیم. اما توصیه می‌کنیم در صورت نداشتن مهارت و تخصص کافی این کار را به عهده یک تعمیرکار متخصص بسپارید.

توجه داشته باشید که این مقاله از لینک زیر و از سایت دیبا پشتیبان ایرانیان استخراج شده است، که در ادامه لینک آن را برای شما قرار می‌دهم:

https://www.daewooposhtiban.com/washing-machine/not-draining-water/

اگر جهت تعمیر ماشین لباسشویی دوو به تعمیرکار متخصص و حرفه ای نیاز دارید می‌توانید از طریق لینک زیر با مجموعه تعمیرات لوازم خانگی دوو در تهران در ارتباط باشید:

https://www.daewooposhtiban.com/repairing-washing-machine/

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 090123*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

تجارت و بازار | علم و آموزش