اطلاعات تماس
  • 090123*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140108296829018398
در دسترس نیست

علت جرقه زدن ماکروفر دوو

علل احتمالی جرقه زدن ماکروفر دوو

کد: 140108296829018398

، (اخبار رسمی): به طور کلی جرقه زدن ماکروفر دوو دلایل متفاتی ممکن است داشته باشد ، اما جهت جلوگیری از آسیب های احتمالی بهتر است تا دستگاه را از برق بکشید . حال در ادامه به بررسی مهم ترین علل احتمالی جرقه زدن در ماکروفر دوو می پردازیم ....

علل جرقه زدن ماکروفر دوو : -وجود تکه های غذا -وجود قطعات فلزی -آسیب دیدگی پایه فلزی -خرابی موتور گردان -از بین رفتن پوشش دیواره درونی =-خرابی دیود -خرابی مگنترون -خرابی فن

علت جرقه زدن ماکروفر دوو

امروزه ماکروفر به یکی از وسایل پر کاربرد و ضروری برای هر آشپزخانه یا محل کاری تبدیل شده است که در کمترین زمان ممکن می توانید با آن غذا بپزید و یا غذا های منجمد را با آن گرم کنید . یکی از مشکلات رایجی که در هنگام استفاده از ماکروفر ممکن است با آن مواجه شوید ، جرقه زدن ماکروفر می باشد . به طور کلی جرقه زدن ماکروفر دوو دلایل متفاتی ممکن است داشته باشد ، اما جهت جلوگیری از آسیب های احتمالی بهتر است تا دستگاه را از برق بکشید . حال در ادامه به بررسی مهم ترین علل احتمالی جرقه زدن در ماکروفر دوو می پردازیم .

علل جرقه زدن ماکروفر دوو :

  • وجود تکه های غذا
  • وجود قطعات فلزی
  • آسیب دیدگی پایه فلزی
  • خرابی موتور گردان
  • از بین رفتن پوشش دیواره درونی
  • خرابی دیود
  • خرابی مگنترون
  • خرابی فن

وجود تکه های غذا

یکی از علل ایجاد جرقه در ماکروفر دوو ، وجود تکه های غذا ، تجمع چربی و روغن در داخل دستگاه می باشد . باقی مانده های مواد غذایی باعث می شود تا جرقه هایی در ماکروفر ایجاد شود . برای جلوگیری از این مشکل باید دیواره ها و سقف ماکروفر به طور مرتب تمیز و سپس کاملا خشک شود .

وجود قطعات فلزی

توجه داشته باشید که وجود حتی تکه ی کوچکی فلز در داخل دستگاه می تواند باعث جرقه زدن در دستگاه شود . به عنوان مثال اگر تکه هایی از اسکاج در دستگاه به جا مانده باشد ، یا قاشق و چنگال در داخل دستگاه وجود داشته باشد ، دستگاه جرقه میزند . بنابراین پیشنهاد می شود که قبل از روشن کردن دستگاه مطمئن شوید که هیچ گونه جسم فلزی در داخل دستگاه وجود نداشته باشد .

آسیب دیدگی پایه فلزی

اکثر ماکروویو ها دارای یک سه پایه فلزی هستند . در اثر مرور زمان ممکن است که پایه ها دچار فرسایش شوند و رنگ آن ها از بین برود . اگر حتی تکه ای کوچک از رنگ پایه ها از بین برود ، جرقه اتفاق می افتد . در این صورت باید به فکر تهیه یک پایه جدید برای دستگاهتان باشید .

خرابی موتور گردان

علت دیگری که باعث جرقه زدن در دستگاه شما می شود خرابی موتور گردان می باشد . موتور گردان وظیفه دارد تا سینی ماکروفر را بچرخاند تا غذا به طور یکنواخت توسط گرمای مگنترون جذب شود . اگر این قطعه خراب باشد ، گرما فقط به یک قسمت از غذا برخورد می کند و در نتیجه باعث سوختگی آن قسمت غذا و نپختن سایر قسمت ها می شود و در نتیجه ی سوختگی ممکن است که جرقه ایجاد شود . توجه داشته باشید در صورت معیوب بودن موتور ، این قطعه باید توسط تکنسین تعمیر و یا تعویض شود .

از بین رفتن پوشش دیواره درونی

مورد دیگری که می تواند باعث ایجاد جرقه در ماکروفر شود ، خرابی دیواره ی داخلی ماکروفر می باشد . اگر پوشش داخلی دیواره و سقف در ماکروفر در اثر گذشت زمان یا ضربه آسیب ببیند و یا بنا به هر دلیلی کاور دیواره از بین برود ، جرقه ایجاد می شود . در واقع ممکن است که ذرات غذا روی کاور جمع شوند و بسوزند و در نتیجه جرقه ایجاد شود . برای رفع این مشکل باید ورق داخلی ماکروفر توسط تکنسین متخصص تعویض شود .

خرابی دیود

اگر دیود سوخته باشد و یا به هر دلیل درست کار نکند ، ولتاژ برق به ترانس ولتاژ بالا نمی رسد و باعث ایجاد جرقه در دستگاه می شود . توجه داشته باشید که این مشکل بسیار بسیار جدی می باشد و رفع مشکل نیز نیاز به تخصص بسیار بالایی می باشد و یک کار خطرناک است . بنابراین از تعمیر یا تعویض خودسرانه دیود ماکروفر دوو باید جدا خودداری کنید . به علت وجود ولتاژ بالا در دیود خطر برق گرفتگی وجود دارد .

خرابی مگنترون

مگنترون یکی از اصلی ترین قطعات موجود در ماکروفر می باشد . خرابی این قطعه می تواند آسیب جدی ای را به دستگاه شما وارد کند . یکی از مشکلاتی که در اثر خرابی مگنترون ممکن است که به وجود بیاید ، ایجاد جرقه می باشد . بررسی قطعه ی مگنترون یک کار کاملا تخصصی می باشد و باید حتما توسط تکنسین انجام شود .

خرابی فن

اگر ماکروویو شما دچار مشکل جرقه زدن شده است و جرقه زدن با ایجاد سر و صدا همراه است ممکن است که مشکل از فن تهویه باشد . فن ها یکی از کلیدی ترین نقش ها در ماکروفر را به عهده دارند ، فن ها باعث خنک کردن موتور ماکروفر می شوند . اگر موتور فن بعد از مدتی خراب و یا نیم سوز شود ، ممکن است که باعث ایجاد جرقه شود . و در چنین وضعیتی جرقه زدن با سر و صدا همراه می باشد . البته باید توجه داشته باشین که علاوه بر این که خرابی فن می تواند با جرقه و صدا همراه باشد ، خرابی موتور نیز می تواند با جرقه و صدا همراه باشد ، بنابراین این دو مورد نباید با یکدیگر اشتباه گرفته شوند .

نکته ی پایانی

توجه داشته باشید که تعمیرات ماکروفر به تجربه و دانش بالایی نیاز است در نتیجه در صورت عدم داشتن تجربه ی کافی از تعمیر ماکروفر جدا خودداری کنید . در صورتی که برای تعمیر ماکروفر دوو به تعمیرکار متخصص نیاز داشته باشید می توانید با نمایندگی تعمیرات دیبا پشتیبان ایرانیان که در تهران فعالیت می کند تماس بگیرید تا علاوه بر خدمات مشاوره رایگان از خدمات منحصر به فرد تعمیرات ماکرویو دوو این مرکز نیز بهره مند شوید .

لازم به ذکر است که مقاله ای که مطالعه کردید از لینک زیر و از مجموعه مقالات آموزشی سایت دیبا پشتیبان ایرانیان استخراج شده است :

https://www.daewooposhtiban.com/microwave/microwave-ignition/

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 090123*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

دکوراسیون و منزل