اطلاعات تماس
  • 090123*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140201127217918398
در دسترس نیست

علل خرابی برد یخچال دوو

آموزش تعمیر برد یخچال دوو

کد: 140201127217918398

، (اخبار رسمی): برد ممکن است به علت خرابی ترموستات ، از کار افتادن فن ها ، نوسانات برق ، نیم سوز شدن برد و ... دچار مشکلاتی شود . حال ما در ادامه قصد داریم تا یک سری نکات در خصوص تعمیرات برد را به شما بگوییم ، بنابراین در ادامه با ما همراه باشید ...

آموزش تعمیر برد یخچال دوو
آموزش تعمیر برد یخچال دوو

چه موقع برد الکترونیکی یخچال دوو به تعمیر نیاز دارد ؟ -یخچال اصلا روشن نمی شود . -دستگاه زود به زود روشن می شود . -لامپ داخل یخچل روشن می شود اما یخچال سرما تولید نمی کند ...

آموزش تعمیر برد یخچال دوو

برای این که در مورد تعمیر برد الکترونیکی یخچال دوو اطلاع پیدا کنیم ، باید در مورد نحوه ی کارکرد برد و وظایف آن کمی شناخت پیدا کنیم . برای این که یخچال سرد شود ، و این که یخچال به چه صورت باید عمل کند ، باید یک سری دستورات از برد صادر شود ، همچنین تمامی قطعات توسط برد کنترل می شوند . اگر برد خراب شود ، یخچال کارایی خود را از دست می دهد . همچنین هیچ شرکتی نمی تواند مدعی شود که برد الکترونیکی ای که ساخته است به صورت مادام العمر کار می کند ، در نتیجه برد ممکن است به علت خرابی ترموستات ، از کار افتادن فن ها ، نوسانات برق ، نیم سوز شدن برد و ... دچار مشکلاتی شود . حال ما در ادامه قصد داریم تا یک سری نکات در خصوص تعمیرات برد را به شما بگوییم ، بنابراین در ادامه با ما همراه باشید .

چه موقع برد الکترونیکی یخچال دوو به تعمیر نیاز دارد ؟

اگر مواردی که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم برای دستگاه شما اتفاق افتاد ، نشان دهنده ی این است که برد یخچال شما دچار مشکل شده است ، در واقع این ایرادات یک سری نشانه هایی جهت خرابی برد یخچال دوو هستند :

  • یخچال اصلا روشن نمی شود .
  • دستگاه زود به زود روشن می شود .
  • لامپ داخل یخچل روشن می شود اما یخچال سرما تولید نمی کند .
  • سنسور های یخچال فریزر با برد اصلی ارتباط برقرار نمی کنند .
  • اگر بعد از جا به جا کردن یخچال ، یخچال در عملکر دچار مشکل شد ، احتمالا برد آسیب دیده است .

علل خرابی برد یخچال دوو :

نوسانات برق

یکی از اصلی تری علل خرابی برد الکترونیکی یخچال دوو ، ضعیف شدن یا قوی شدن برق یا به عبارتی دیگر همان نوسانات برق می باشد . برای جلوگیری از مشکلات نوسانات برق ، بهتر است که از یک محافظ برق استفاده کنید .

خرابی سایر قطعات یخچال

اگر قطعاتی در یخچال خراب شوند ، روی برد آن اتصال کوتاه ایجاد می کنند و این معضل می تواند باعث نیم سوزشدن برد و در نهایت منجربه سوختن کامل برد شود . برای جلوگیری از سوختن کامل برد باید ، در صورت مشاهده ی خرابی جزئی ، سریعا به فکر تعمیر باشید و برای این منظور بایداز تکنسین متخصص کمک بگیرید .

تمام شدن عمر خازن

خازن ها یکی از اصلی ترین قطعات سازنده ی برد می باشند . عمر خازنها محدود می باشد در نتیجه در صورتی که خازن ها خراب شوند ، برد به تعمیر نیاز پیدا می کند و باید هرچه سریع تر برد توسط تکنسین متخصص بررسی و تعمیر شود .

آب خوردگی برد

بعد از نوسانات برق ، مهمترین عامل اصلی خرابی برد الکترونیکی یخچال فریزر دوو ، مربوط به آب خوردگی برد می باشد . این اتفاق هنگام تمیز کردن یخچال بسیاراتفاق می افتد . از آنجایی که هزینه تعمیرات یا تعویض برد بالاست ، در نتیجه هنگام تمیز کردن یخچال باید نهایت دقت را به خرج دهید .   

مشکلات موتور یخچال

اگر موتور یخچال به درستی کار نکند ، به برد ستگاه فشار مضاعفی وارد می شود و در نتیجه باعث خرابی برد می شود ، بنابراین خرابی برد می تواند به موتور یخچال فشار وارد کند .

اگر در تعمیر برد یخچال سهل انگای کنیم چه اتفاقی می افتد ؟

اگر در تعمیر برد یخچال سهل انگاری کنیم و یا اگر تعمیرات برد توسط افراد متخصص و حرفه ای انجام نشود ، ممکن است خسارت جبران ناپذیری به دستگاه شما وارد شود . همچنین اگر دستگاه شما توسط افراد غیر مجاز تعمیر شود ، ممکن است برای مدتی دستگاهتان کار کند ولی باز هم دستگاه خراب شود و شما را به دردسر بیاندازد .

ارور E6 در یخچال فریزر دوو و یخچال ساید بای ساید دوو

در لوازم هوشمند برقی ، امروزه ایرادات در قالب کد خطا نمایش داده می شوند . اما در یخچال فریزر دووو در یخچال ساید بای ساید دوو ایراد مربوط به خرابی برد اصلی با عبارت E6 نمایش داده می شود . در این صورت لازم است تا دستگاه شما سریعا توسط تکنسین بررسی و تعمیر شود .  

سخن پایانی

ما در این مقاله به بررسی نشانه ها و علل خرابی برد یخچال دوو پرداختیم . توجه داشته باشید که تعمیرات این مشکل اغلب باید توسط تکنسین متخصص انجام شود . همچنین لازم به ذکر است که این مقاله از لینک زیر و از سایت رسمی دیبا پشتیبان ایرانیان استخراج شده است . بنابراین در صورت تمایل می توانید وارد لینک زیر شوید و این مقاله را از سایت اصلی آن مطالعه بفرمایید :

https://www.daewooposhtiban.com/refrigerator/board-repair-tutorial/

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 090123*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تجارت و بازار