اطلاعات تماس
  • 090123*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140105296367318398

علت وارد نشدن آب به داخل ماشین لباسشویی دوو

کد: 140105296367318398

https://bit.ly/3QE6Ycb

، (اخبار رسمی): گاهی اوقات ممکن است که شما با مشکل عدم آبگیری ماشین لباسشویی دوو مواجه شوید . این مشکل ممکن است که بنا به دلایل مختلفی اتفاق بیوفتد . به عنوان مثال برخی از این علل ممکن است که ساده باشند و خودتان بتوانید با چند تکنیک ساده آن ها را بر طرف کنید و گاهی نیز ممکن است که مشکل دستگاهتان جدی تر باشد ...

علت وارد نشدن آب به داخل ماشین لباسشویی دوو
علت وارد نشدن آب به داخل ماشین لباسشویی دوو

علت وارد نشدن آب به داخل ماشین لباسشویی دوو

گاهی اوقات ممکن است که شما با مشکل عدم آبگیری ماشین لباسشویی دوو مواجه شوید. این مشکل ممکن است که بنا به دلایل مختلفی اتفاق بیوفتد. به عنوان مثال برخی از این علل ممکن است که ساده باشند و خودتان بتوانید با چند تکنیک ساده آن ها را بر طرف کنید و گاهی نیز ممکن است که مشکل دستگاهتان جدی تر باشد و لازم باشد تا تکنسین دستگاه شما را بررسی کند و ایراد را بر طرف کند. حال ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی مهم ترین علل وارد نشدن آب به ماشین لباسشویی دوو بپردازیم.

ارور مرتبط با وارد نشدن آب در ماشین لباسشویی دوو چیست ؟

هر ارور معنا و مفهوم خاص خود را دارد و رفع ارور نیز با توجه به معنای ارور متفاوت است. اما در ماشین لباسشویی دوو،اگر آب وارد دستگاه نشود،روی صفحه نمایشگر ارور IE نمایش داده می شود. اگر آب وارد دستگاه نشود،ابتدا آبکش میپرخد تا لباس ها درون دیگ تراز شوند و اگر مشکلات آبگیری وجود داشته باشد،آبگیری صورت نمی گیرد و دستگاه ارور می دهد. و وضعیت دستگاه به حالت توقف در می آید. و نهایتا ارور روی صفحه نمایش دیده می شود. این ارور ممکن است که بنا به علل مختلفی از قبیل خرابی شیر برقی،خرابی برد الکترونیکی،خرابی سوئیچ سطح آب،خرابی جا پودری و... اتفاق بیوفتد.

مهم ترین علل وارد نشدن آب به داخل ماشین لباسشویی دوو :

  • معیوب بودن شیر آب منزل
  • معیوب بودن شیر برقی
  • معیوب بودن شلنگ ورودی آب
  • معیوب بودن سوئیچ سطح آب
  • معیوب بودن برد الکترونیکی
  • معیوب بودن جا پودری

 

معیوب بودن شیر آب منزل

خیلی اوقات پیش آمده است که علت وارد نشدن آب به داخل ماشین لباسشویی دوو بخاطر بسته بودن شیر آب منزل و یا خرابی شیر آب ورودی به دستگاه اتفاق افتاده است. بر طرف کردن این مشکل بسیار راحت است. برای این که آب وارد دستگاه شود، کافیست تا شیر آب را به طور کامل باز کنید یا اگر شیر آب خراب است نیز باید آن را تعویض کنید.

معیوب بودن شیر برقی

اما یکی دیگر از علل وارد نشدن آب به داخل دستگاه به علت خرابی شیر برقی دستگاه است. اگر شیر برقی خراب باشد،زمانی که دستور باز شدن شیر برقی از برد ارسال شود،شیر برقی باز نمی شود و آب نمی تواند وارد دستگاه شود. توجه داشته باشید که بررسی یا تعویض شیر برقی باید توسط تکنسین متخصص انجام شود.

معیوب بودن شلنگ ورودی آب

شلنگ ورودی آب، یک شلنگ پلاستیکی است که معمولا دارای طول 2 تا 3  متر است. اگر شلنگ توسط رسوبات سخت آب یا اجسام خارجی مثل سنگ مسدود شود، آب نمی تواند وارد دستگاه شود. در این صورت شما باید جسم خارجی را از شلنگ خارج کنید و انسداد را رفع کنید تا مشکل بر طرف شود. همچنین اگر انسداد غیر قابل رفع بود و یا این که شلنگ پاره بود، باید شلنگ ورودی آب را تعویض کنید.

معیوب بودن سوئیچ سطح آب

سوئیچ سطح آب، با کمک برد الکترونیکی و شیر برقی، آب موجود در دیگ را کنترل می کند و بدین ترتیب میزان و سطح آب در دیگ تنظیم می شود. اگر سوئیچ سطح آب خراب باشد، ممکن است که دستگاه بیش از حد از آب پر شود و یا این که اصلا هیچ آبی وارد دستگاه نشود،در این صورت باید سوئیچ سطح آب توسط تکنسین بررسی شود

معیوب بودن برد الکترونیکی

برد تمامی قسمت های مختلف ماشین لباسشویی را کنترل می کند،در نتیجه اگر برد الکترونیکی خراب شود،قسمت های مختلف دستگاه از قبیل ورود آب به دستگاه نیز تحت الشعاع قرار می گیرند. بنابراین اگر موارد قبلی گفته شده مشکلی نداشتند،پس ممکن است که ایراد از برد الکترونیکی باشد. در نتیجه باید برد توسط تکنسین بررسی شود. و در صورت لزوم باید برد الکترونیکی تعویض شود.

معیوب بودن جا پودری

مورد دیگری که می تواند باعث این مشکل شود،خرابی جا پودری است. اگر جاپودری کثیف باشد و یا خراب باشد،آب نمی تواند وارد دستگاه شود. در واقع آب توسط شیر برقی وارد جاپودری می شود و پودر و مواد شوینده در آب حل می شوند و سپس وارد دیگ می شوند. اگر جاپودری خراب باشد، مسدود باشد و یا سوراخ باشد،آب دیگر نمی تواند وارد دیگ شود و فشار آب در داخل جا پودری قطع می شود. بنابراین اگر جاپودری کثیف است،باید آن را تمیز کنید و اگر جاپودری خراب است،باید آن را تعویض کنید تا این مشکل رفع شود.

مطالبی که در بالا به آن ها پرداخته شد،از مجموعه مقالات آموزشی سایت دیبا پشتیبان ایرانیان بوده است. شما می‌توانید این مقاله را به طور کامل تر در لینک زیر مطالعه بفرمایید:

https://www.daewooposhtiban.com/washing-machine/water-does-not-enter/
 همچنین اگر در خصوص تعمیر ماشین لباسشویی دوو به تعمیرکار نیاز دارید،می توانید از طریق لینک زیر با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید :
https://www.daewooposhtiban.com/repairing-washing-machine/

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 090123*****
[نمایش اطلاعات]