اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 14010422629155068

مردم درباره ویتامین دی و کلسیم چه سوالاتی دارند؟

آیا ما در ایران با داشتن کلسیویتای کاله از جهانیان متمایز هستیم؟‌

کد: 14010422629155068

https://bit.ly/3RvZt7U

، آمل , (اخبار رسمی): به نظر می‌رسد کمپین‌های متوالی که در سال‌های اخیر درباره اطلاع رسانی درباره پوکی استخوان در جهان به راه افتاده است، به تدریج در حال اثرگذاری است.

آیا ما در ایران با داشتن کلسیویتای کاله از جهانیان متمایز هستیم؟‌
آیا ما در ایران با داشتن کلسیویتای کاله از جهانیان متمایز هستیم؟‌

با نگاهی به ترند‌های گوگل و نتایج سوالات پرجست‌وجوی این موتور جست‌و‌جو، می‌بینیم که مردم جهان حداقل در زبان انگلیسی، سوالات متعددی در زمینه این که چطور می‌توانند کلسیم و ویتامین دی را به راحتی و یکجا به دست بیاورند مطرح می‌کنند.

این سوال حداقل یک مساله را به قطع و یقین مشخص کرده است که برای جذاب حداکثری کلسیم از هر ماده غذایی بدن ما به مقدار کافی ویتامین دی نیازمند است که باید الزاما در کنار مواد کلسیم‌دار این ریز مغذی نیز مصرف شود و مردم جهان به این مساله به خوبی پی برده اند.

یکی از رایج ترین سوالاتی که مردم دنیا این روزها در گوگل طرح می‌کنند این است:

How to get calcium and vitamin D?

چطور می‌توانم کلسیم و ویتامین دی دریافت کنم. موتور جست وجوی گوگل براساس عادت یا فراوانی جست‌وجوهایی که مردم دنیا انجام داده‌اند، معمولا چند سوال مشابه را نیز به شما پیشنهاد می‌کند.

در کنار سوال بالا، که با تایپ آن در حدود 196 میلیون نتیجه برای شما از سوی گوگل ارائه می‌شود، این غول هوشمند، به شما می‌گوید که مردم این سه سوال را هم در این باره بیش از هر چیز دیگر، پرسیده اند.

یعنی در واقع دغدغه مردم جهان این سه سوال بوده است:‌

·        How can I increase my calcium and vitamin D?

·        Can you take calcium and vitamin D together?

·        Can you take vitamin D and calcium separately?

باز هم طبق فراوانی پاسخ‌ها و اطلاعات عمومی که در پاسخ این سوالات در پایگاه‌های داده و میلیاردها کامپیوتر در سراسر جهان برای گوگل قابل دسترس است، این جمله کلیدی به عنوان دم دستی ترین پاسخ به شما ارائه می‌شود (البته در پاسخ به سوال اول):

Sources include fatty fish like wild-caught mackerel, salmon, and tuna. Vitamin D is added to milk and other dairy products, orange juice, soymilk, and fortified cereals.

این جواب برای کسانی است که به همین مقدار بسنده خواهند کرد. این جواب به ما می‌گوید که منابع اصلی ویتامین دی و کلسیم (بدون این که آن‌ها را از هم تفکیک کرده باشد) عبارتند: اسفناج، کلم پیچ، بامیه، قلاده‌ها، سویا، لوبیا سفید، برخی از ماهی‌ها مانند ساردین، سالمون، سوف و قزل آلای رنگین کمان.

در ادامه به غذاهای غنی شده با کلسیم و ویتامین دی اشاره می‌شود که توسط برخی از شرکت‌های تولیدی مواد غذایی در جهان با توجه به نیاز مردم شان تولید و در اختیار جامعه قرار داده می شود.

تاکید دوباره تعامل دولت‌ها با برند‌های مواد غذایی

پیش تر هم گفته‌ایم که برخی از تحقیقات مهم جهانی اکیدا پیشنهاد کرده‌اند که برای جلوگیری از پوکی استخوان لازم است دولت‌ها با شرکت‌ها و برند‌های تولید مواد غذایی در تعاملی دائمی بوده و از آن‌ها حمایت کنند تا با تولید محصولات غنی شده با کلسیم و ویتامین دی به جنگ معضل جهانی پوکی استخوان بروند.

البته در بسیاری از کشورها این تعامل صورت نمی‌گیرد؛ اما در همان حال مسئولیت مدنی شرکت‌های بزرگ و برند‌های مشتری مداری که ارتباط عمیق و گسترده‌ای با لایه‌های اجتماعی داشته و دغدغه‌های جامعه خود را ارزیابی و درک می‌کنند، این محصولات (با همکاری یا بدون همکاری دولت‌ها) تولید و در اختیار مردم قرار داده می‌شود.

کلسیویتا یک الگوی جهانی است

محصول کلسیویتای برند کاله که با بسته بندی‌های بسیار اقتصادی و مناسب مدتی است در تمام قفسه‌های فروشگاهی ایران در اختیار مردم است، دقیقا بازتابنده این رویکرد است. رویکردی با عدم تاکید بر سود و زیاد و با در نظر گرفتن اولویت های اجتماعی و سلامتی مردم.

پیشنهاد اول گوگل به شما کاله است، اما شما باور نکنید!

وقتی شما این سوال را در گوگل سرچ کنید که How to get calcium and vitamin D? همچنان که گفته شد یک سری مواد غذایی در بالاترین بخش به شما پیشنهاد می‌شود که گزینه اول اسفناج و گزینه دوم Kale  است.

بدون شک هر کسی در اولین نگاه تصور می‌کند که گوگل دارد پیشنهاد مصرف محصولات کاله، مخصوصا محصول کلسیویتا را به شما می‌دهد که به اندازه نیاز بدن مصرف کننده با کلسیم و ویتامین دی غنی شده است.

اما حقیقت این است که Kale که تلفظ آن «کِی اُل» است اشاره به یک گروه از سبزی‌های تیره دارد که به آن‌ها کلم پیچ می‌گوییم.

اما از همه این‌ها که بگذریم رفتن این راه‌های پر پیچ و خم برای پیدا کردن منابع غذایی کافی برای کلسیم و ویتامین (حداقل برای ما ایرانیان) اصلا ضرورتی ندارد.

ماست کلسیویتا تامین کننده نیاز مهمی از بدن

همچنان که می‌دانیم پوکی استخوان مرتبط با نوع تغذیه خانوار بویژه جوانان است که نتایج آن در میانسالی و کهنسالی بروز می‌کند.

اگر هر فردی تا دهه سوم زندگی خود به اندازه کافی کلسیم و ویتامین دی دریافت نکرده باشد، ممکن است پس از 50 سالگی دچار پوکی استخوان و در ادامه شکستگی استخوان شود. (گفته شده است که این سن در هندوستان حتی چهل سالگی است.)‌

به این منظور، حالا که محصول کلسیویتای کاله صرفا برای برهم زدن روند رو به رشد پوکی استخوان در کشور و کشیدن ترمز این اپیدمی وحشتناک تولید و به بازار مصرف عرضه شده است، بهتر است به صورت روزانه خانواده خود را با تغذیه این محصول معجزه‌گر در برابر پوکی استخوان بیمه کنیم.

بدیهی است که نهادهای مدنی و حتی بخش‌هایی از دولت که با سلامتی سروکار دارند، نیز باید فارغ از معذوریت‌هایی که دارند به مردم درباره لزوم مصرف این محصول مفید اطلاع رسانی کنند.

فایده این محصول برای جامعه به قدری است که حتی اگر صدا و سیما برنامه‌هایی برای ترویج مصرف این محصول در ساعات مختلف تولید و عرضه کند، کاملا به رسالت خود عمل کرده است. این همان رسالتی است که مدیران ارشد جامعه به دنبا آن هستند؛ یعنی جمعیتی سالم، پویا، کارآمد و با حداقل از کارافتادگی در دهه‌های بعد. مساله ای که پوکی استخوان مهم ترین تهدید برای آن محسوب می شود.

کلسیویتا چه دارد و چه هزینه‌ای برای خانوار به دنبال دارد؟‌

نکته اول

به خاطر شهرت و ارزانی محصولات کلسیویتای کاله تقریبا همه فروشگاه‌های اینترنتی؛ اعم از فروشگاه‌های مواد غذایی یا فروشندگان محصولات عام، این محصول را در قفسه‌های خود قرار داده اند و شما می‌توانید با چند کلیک ساده، نیاز یک هفته خانواده خود را به ماست کلسیویتا دم در منزل خود دریافت کنید و اطمینان داشته باشید که نسبت به قیمت سایر محصولات بازار و قیمت اقلام خوراکی کمترین قیمت را برای مصرف آن می‌پردازید. در واقع مدیران برند کاله به دنبال همان موضوع مسئولیت مدنی که برای خود قائل هستند در قیمت گذاری این محصول به هیچ عنوان مناسبات بازار و مساله سود و زیان را در اولویت خود قرار نداده و برجنبه‌های اجتماعی و ارتقای شاخص‌های سلامت جامعه بیشتر بها داده اند که این مساله در راستای همان موضوع مشتری مداری است.

نکته دوم

هر پیاله ماست کلسیویتای کاله دو برابر سایر ماست‌های معمولی کلسیم در خود دارد. این بدان معناست که با پرداخت یک واحد هزینه، دو برابر کلسیم مورد نیاز خانواده را خریداری می‌کنید.

نکته سوم

این محصول علاوه بر کلسیم با ویتامین دی نیز به اندازه کافی غنی شده است. ما در گزارش‌های قبلی به تفصیل در این باره صحبت کردیم که بدن انسان برای جذب کلسیم دریافتی از درشت‌مغذی‌های حاوی کلسیم، نیاز به همکاری یک ریز‌مغذی به نام ویتامین D دارد که اتفاقا منابع بسیار محدودی در طبیعت این ریزمغذی را در خود دارند.

نکته چهارم

بدن انسان به طور طبیعی قادر به تولید ویتامین دی نیست و آن را از منابع بسیار محدودی در طبیعت که در کشور ما بسیار گران قیمت هستند و با یا نشستن‌های طولانی با روش‌های خاص، زیر نور خورشید دریافت می‌کند که این مساله برای بسیاری از اقشار از جمله کارمندان و بانوان خانه‌دار، و تقریبا اغلب اقشار اجتماعی عملی در حد غیرممکن‌هاست.

با مصرف کلسیویتای کاله خود را دربرابر پوکی استخوان بیمه کنید.

واقعیت مسلم این است که با وجود محصول کلسیویتای کاله با مشخصات و توضیحاتی که درباره آن دادیم، وجود این محصول در بازار ایران یک موهبت ناشناخته است که رسانه‌های گروهی از جمله سایت‌های مربوط به سلامتی و مروجین جامعه سالم و پزشکان و کادر درمان بویژه کسانی که در زمینه پوکی استخوان پژوهش می‌کنند، باید ضمن دانستن قدر این محصول، فارغ از هرگونه ابهام در تبلیغاتی بودن رفتار خود، نسبت به ترویج مصرف این محصول در جامعه اقدام کنند. این رسالت هر ایرانی است. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گروه صنایع غذایی سولیکو کاله

برند کاله باهدف بهبود و ارتقای سطح سبد غذایی مردم ایران در سال ۱۳۷۰ تأسیس شد. نتیجه فعالیت‌های انجام‌شده در این مجموعه طی سال‌های گذشته که همگی در راستای ارتقای سبد غذایی هم‌وطنان و سرافرازی ایران اسلامی است، این برند را در جایگاه ۴۸ام صنایع غذایی در جهان (به گزارش یورو مانیتور)، برند محبوب و برتر و ۷ سال تنها صادرکننده نمونه در فرآورده‌های لبنی در ایران قرار داده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان