اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140104256295517103

گزارشی از احسان ابراهیمی

آموزش، کلید شکوفایی صنعت و تولید

کد: 140104256295517103

https://bit.ly/3IOhwSN

، بابل , (اخبار رسمی): احسان ابراهیمی: آموزش و یادگیری دانش و مهارت تخصصی، آموزش مهارت های اساسی و کارآفرینی، آموزش نگرش های لازم نسبت به ارزش کار و تعادل نظام آموزشی با بازار کار و ایجاد آگاهی لازم در فراگیران به عنوان مهم ترین عوامل موثر بر اشتغال مرتبط با نظام آموزشی هستند.

آموزش، کلید شکوفایی صنعت و تولید
آموزش، کلید شکوفایی صنعت و تولید

پیشرفت‌های سریع در فناوری؛ این روش‌ها از طریق اجتماعات و شبکه‌های مجازی، محتوای جذاب و داده‌ها برای شخصی سازی یادگیری را پشتیبانی می‌کند.

آموزش، کلید شکوفایی صنعت و تولید

ارومیه – به اعتقاد کارشناسان اقتصادی یکی از عمده ترین محدودیت‌های توسعه اقتصادی در کشور، عدم توانایی مدیریت و کارآفرینی در اغلب شرکت‌ها و سازمان‎‌‌‌‌ها است و این چالش در آذربایجان غربی نمود بیشتری دارد.

احسان ابراهیمی، مدیرعامل شرکت اطمینان داده پردازان دانش گفت: «آموزش و یادگیری دانش و مهارت تخصصی، آموزش مهارت های اساسی و کارآفرینی، آموزش نگرش‌های لازم نسبت به ارزش کار و تعادل نظام آموزشی با بازار کار و ایجاد آگاهی لازم در فراگیران به عنوان مهم ترین عوامل موثر بر اشتغال مرتبط با نظام آموزشی هستند.»

اهمیت کارافرینی در توسعه اقتصادی/ متوسط هزینه تحقیق و توسعه

کارآفرینی از محورهای اصلی رشد و توسعه است و از نظر برنامه‌ریزی توسعه اقتصادی و توسعه پایدار دارای اهمیت است به این دلیل که موجب اشتغال می شود، موجب پر شدن خلاها و شکاف‌های بازار کار می‌شود.

ایران به عنوان یک کشور در حال توسعه با مشکلات زیادی در این زمینه رو به رو است. با وجود این که عصر حاضر، عصر جوامع، اقتصادها و نهادهای مبتنی بر دانش است و توسعه ملی و ارتقای جایگاه کشورها در رقابت های جهانی در گرو تولید و به کارگیری دانش به طور عام و مهارت به طور خاص است. متوسط هزینه تحقیق و توسعه در ایران طی سال‌های اخیر حدود 0.5 درصد تولید ناخالص داخلی بوده است.در حالی که متوسط این نسبت در کشورهای توسعه یافته، بالغ بر2.5 درصد است.

 ضرورت یادگیری مدیریت

در این میان بخش صنعت و تولید نیز در آذربایجان غربی با وجود ظرفیت و پتانسیل‌های بی نظیر در کشور به دلیل فقدان مدیریت و کارآفرینی در بیشتر شرکت‌ها و سازمان‌ها با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند و ضرورت استفاده از بهترین بینش‌هایی که تمرین و تحقیقات در زمینه‌های یادگیری با فناوری و اثربخشی مدیریت را انجام می‌دهند را دوچندان می‌کند.

به اعتقاد کارشناسان بخش اقتصادی باید تلاش کرد تا با جمع آوری اطلاعات و داده‌های موثر از شرکت‌ها و کارآفرینان، راه حل‌های کاملاً مرتبط را برای این معضل و مشکل ارائه کرد، یکی از راه‌ها یاد گیری مدیریت است، یادگیری ترکیبی، دارای مزایای متعددی نسبت به یادگیری صرفاً آنلاین و چندین مزیت عملی نسبت به یادگیری صرفاً حضوری دارد.

باید از تفکر در مورد رویکردهای یادگیری و مدیریت بهترین روش، تأمل کنیم تا در مورد چگونگی کارآیی یادگیری ترکیبی برای مدیران و کارآفرینان در استان آذربایجان غربی استفاده کنیم، نباید تحقیقات انجام شده توسط دیگران را تکرار کنیم، بلکه به دنبال اهمیت آن برای یادگیری در محل کار و به ویژه توسعه مدیریت و بهبود فرایند سیستم‌های مدیریتی باشیم.

تقاضا برای آموزش هرچه بهتر کارمندان و کارکنان، مدیران و صاحبان مشاغل در کشور از طرف کسب و کارها و شرکت‌ها در حال افزایش است. این بخشی ازگزارش‌های جدیدی است که اخیراً توسط استارت‌آپ‌های متعدد ارائه شده است.

برای شناسایی راه حل‌های چالش استعداد یابی به ویژه در حوزه مدیریت و کارآفرینی و همچنین اجرا و راه اندازی بهبود سیستم‌های مدیریتی و عارضه‌یابی در "صنایع استان آذربایجان غربی" باید بیشتر تلاش کرد، آموزش‌های اصول ستادی و بهترین شیوه‌ها در محل کار و توسعه مدیریت را برای مشاغل باید به صورت مجموعه‌ای از خدمات ارائه داد.

از بین کسانی که در برنامه‌های آموزشی ترکیبی شرکت می‌کنند و آنچه را که در کار می‌آموزند و به کار میبرند درصد بهبود اثر بخشی بسیار بالایی دارند. 85 درصد در میان کارآفرینان از زمان بهره مندی از این قبیل خدمات، بهبود بهره وری عملکرد گزارش داده‌اند. اکثریت قریب به اتفاق این روش آموزشی را که از سایر روش‌ها تجربه کرده‌اند مفیدتر دانسته‌اند.

بخشی از پیشنهادات را برای پیشرفت استعدادها و به ویژه استعدادهای مدیریت به خصوص با توجه به ظرفیت های آذربایجان غربی به شرح ذیل است:

1- مدیران و کارآفرینان موثر کلید شکوفایی کشور را در اختیار دارند.

2- تقاضای آموزش اغلب برای متقاضیان کار، کارآفرینان و مدیران متوسط تا ارشد است. برای 10 سال آینده کشور تا سال 1410 به هزاران نفر مدیر جدید نیاز خواهد بود. اما این نیاز اغلب در شرکت‌های کوچک است که منابعی برای ارسال مدیران خود به آموزش‌های تجارت ندارند.

3- آنچه بیشتر این مدیران و کارآفرینان به آن نیاز دارند مهارت‌های نرم است؛ چیزی که ما آن را عادت‌های شخصی می‌نامیم. هم تجربه شرکت آرکا رهرو افق نوین و هم نظرسنجی ما از متخصصان منابع انسانی در مجموعه‌های متفاوت نشان می‌دهد که مهارت‌های آمادگی برای کار و توانایی مدیریت در قرن 21 از مهارت‌های فنی و عملکردی مهمتر است. با وجود این، بیشتر هزینه‌های یادگیری و توسعه هنوز بر روی مهارت‌های فنی و عملکردی متمرکز شده است.

4-طبق تحقیقات اخیر، قراردادن روش‌های مدیریتی موثر در روال معمول شرکت، روی صلاحیت‌های فردی تأثیر دارد. چالش عمیق در مورد متخصصین آموزش و توسعه این است که آنها باید کمتر به آموزش کارکنان ستادی و بیشتر به تغییر کارهایی که سازمان‌ها واقعاً انجام می‌دهند، بپردازند. متخصصین در صنایع کشور مدیریت تغییر را به عنوان بالاترین اولویت از برنامه‌های خود ذکر کردند.

5- ما برای تغییر رفتار، به روش‌های یادگیری نیاز داریم که شامل تجربه، تمرین، بازخورد و پاسخگویی باشد، در این بین باید به محتوا و تئوری نیز توجه داشته باشیم. این امر خواستار رویکردهایی نظیر کلاس یادگیری عملی و یادگیری ترکیبی است.

6- پیشرفت‌های سریع در فن آوری؛ این روش‌ها از طریق اجتماعات و شبکه‌های مجازی، محتوای جذاب و داده‌ها برای شخصی سازی یادگیری را پشتیبانی می‌کند. آنها امکان بازخورد، دسترسی به تلفن‌های همراه و روش‌های ساده‌ای را برای کاربران ایجاد و به اشتراک گذاری محتوای را فراهم می‌کنند. اکنون کاربران می‌توانند در هر زمان و با حداقل هزینه به ابزار یادگیری و کسب و کار دسترسی پیدا کنند.

7- یادگیری ترکیبی؛ راه حل ارجحی است که در آن اقتصاد، مقیاس و سهولت یادگیری آنلاین از طریق میزان تمرین و بینش مشترک تعاملات رو در رو مدیریت می‌شود. این بهترین عملکرد در برنامه‌های سفارشی شرکت با فرآیندهای یادگیری و پاسخگویی است که همزمان یادگیری و بهبود عملکرد در محل کار را باهم ادغام می‌کند.

8- تحقیقات در داده‌های جمع آوری شده اگر به خوبی انجام شود حتما عملکرد بسیار خوبی را به نمایش خواهد گذاشت.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

احمدعلی ملانیا جلودار

شرکت info universe یک شرکت بزرگ در راستای خدمات خبر رسانی و فناوری اطلاعات است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]