اطلاعات تماس
  • 021227*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140104266299719238

درصد موفقیت پرتو درمانی چقدر است؟

کد: 140104266299719238

https://bit.ly/3uTOz2g

، تهران , (اخبار رسمی): پرتو درمانی یک روش جدید برای درمان سرطان می باشد. درصد موفقیت پرتو درمانی بستگی به نوع آن دارد. به طور مثال روش پرتو درمانی خارجی به صورتی است که از دستگاه خارج از بدن برای ارسال اشعه استفاده می شود. اما اگر سطح سرطان پیشرفته باشد باید به سراغ روش داخلی پرتو درمانی رفت.

درصد موفقیت پرتو درمانی چقدر است؟
درصد موفقیت پرتودرمانی - الکتروتابش درمان

نحوه عملکرد پرتودرمانی در برابر سرطان

پرتودرمانی سلول های سرطانی را از بین می برد یا رشد آنها را با آسیب رساندن به DNA آنها کاهش می دهد. سلول‌های سرطانی که DNA آنها آسیب دیده است، از بین می روند. هنگامی که سلول های آسیب دیده می میرند، توسط بدن شکسته شده و خارج می شوند.

پرتودرمانی بلافاصله سلول های سرطانی را از بین نمی برد. چند روز طول می کشد تا قبل از آسیب رساندن به DNA، سلول‌های سرطانی به اندازه کافی آسیب ببینند. سلول های سرطانی هفته ها یا ماه ها پس از اتمام پرتودرمانی، از بین می روند.

معمولا نتایج پرتودرمانی در اوایل ابتلای فرد به بیماری های سرطانی دارای نتایج بسیار مثبتی است هرچه شیوع بیماری بیشتر و شدید تر باشد، عملکرد پرتودرمانی و میزان اشعه ها هم باید شدید تر و قوی تر باشد تا در نهایت بتواند در مبارزه با رشد و تکثیر سلول های سرطانی موفق شود.

چرا افراد مبتلا به سرطان پرتودرمانی می شوند؟

پرتودرمانی برای درمان سرطان و یا بهبود علائم سرطان استفاده می شود. هنگامی که برای درمان سرطان استفاده می شود، پرتودرمانی می تواند سرطان را درمان کند، از بازگشت آن جلوگیری کند یا رشد آن را متوقف یا کند کند.

هنگامی که از روش های درمانی برای کاهش علائم استفاده می‌شود، آنها به عنوان درمان تسکین دهنده شناخته می شوند. تشعشع پرتوی خارجی ممکن است تومورها را برای درمان درد و سایر مشکلات ناشی از تومور، مانند مشکل تنفس یا از بین رفتن روده و کنترل مثانه منقبض کند. درد ناشی از سرطان که به استخوان سرایت کرده است با داروهای پرتودرمانی سیستمیک به نام رادیوفروشیمیایی قابل درمان است.

پرتو درمانی کمک می کند که با استفاده از دستگاه‌های روز دنیا، به طور مستقیم روی تومورهای سرطانی عمل تابش انجام شود و در این تکنیک پاسخ دهی به شیوه‌های درمانی بسیار موثر تر و با درصد موفقیت بالاتری همراه خواهد بود. همچنین درصد موفقیت پرتو درمانی بستگی به اندازه تومور، میزان رشد تومور و همینطور توانایی بدن انسان دارد.

درصد موفقیت پرتودرمانی سرطان پستان

رادیوتراپی خارجی رایج ترین روش درمانی برای خانم های مبتلا به سرطان پستان است. در این درمان، دستگاهی از بیرون، پرتوها را به ناحیه مورد نظر می‌تاباند.

تعیین ناحیه درمانی به موارد متعددی از جمله نوع جراحی و درگیری گره های لنفاوی بستگی دارد، که در ذیل چند مورد را اشاره می‌نماییم:

  • بیمار ماستکتومی شده باشد و هیچ نشانه ای مبنی بر درگیر بودن گره‌های لنفاوی مشاهده نشده باشد، در این حالت معمولاً ناحیه درمانی باید قفسه سینه، زخم جراحی و محل خروج مایعات پس از جراحی را در بر گیرد.
  • جراحی حفظ پستان انجام شده باشد، در این حالت به احتمال زیاد رادیوتراپی بر روی کل پستان انجام می‌شود و پس از طی شدن جلسات مشخصی از رادیوتراپی کل پستان، به منظور پیشگیری از عود بیماری رادیوتراپی تکمیلی بر روی بستر تومور (ناحیه ای که مبتلا بوده است) انجام می‌شود.
  • هر دو مرحله با یک دستگاه ولی با شدت تابش متفاوتی اعمال می‌شود. معمولا تفاوت چندانی میان عوارض جانبی رادیوتراپی کل پستان و رادیوتراپی تکمیلی وجود ندارد.
  • وجود سلول‌های سرطانی در گره‌های لنفاوی زیربغل، در این حالت ممکن است زیر بغل نیز جزء نواحی مورد نظر برای رادیوتراپی قرار گیرد. گاهی ممکن است رادیوتراپی بر روی گره های لنفاوی بالای استخوان ترقوه و زیر جناغ سینه انجام شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

الکتروتابش درمان

رادیوتراپی و آنکولوژی بیمارستان شهدای تجریش شرکت الکترو تابش درمان با کادری مجرب به عنوان مدیریت بهره‌برداری بخش رادیوتراپی بیمارستان شهدای تجریش فعالیت می‌کند. با هدف تکریم بیماران سرطانی و کمک به درمان بهینه بیماران که رسالت اصلی خود می داند، در راستای اهداف والای خدمت به بیماران با داشتن پرسنلی دلسوز از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهد کرد.

اطلاعات تماس
  • 021227*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | بهداشت و درمان