اطلاعات تماس
  • 021227*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140106276528519238

عفونت واژینال و دلایل طولانی شدن آن

کد: 140106276528519238

https://bit.ly/3xtDGW4

، تهران , (اخبار رسمی): با توجه به این که عفونت واژینال انواع مختلفی دارد، نشانه های این عفونت هم متفاوت است. درد، سوزش، خارش و ترشحات غیر عادی از مهمترین نشانه های آن محسوب می شود که گاه به دلیل تماس جنسی نامناسب و گاه به واسطه عفونت های باکتریایی و مخمری این عفونت به وجود می آید.

عفونت واژینال و دلایل طولانی شدن آن
عفونت واژینال

عفونت واژینال چیست؟

وقتی از عفونت واژینال صحبت می شود معمولاً به ترشحات عفونی قسمت خارجی دستگاه تناسلی اشاره می شود. عفونت واژینال نوعی بیماری غیرکشنده است و درمان می شود. در واقع واژن درگیر یک سری باکتری ها و یا سلول های قارچی خواهد شد. حال اگر تعادل باکتری ها و مخمرها بهم بخورد و سلول های قارچی چند برابر شود این موضوع سبب خارش شدید شده و در نهایت در ناحیه واژن، تورم و سوزش ایجاد می کند. درمان عفونت واژینال به طور کلی ممکن است تا دو هفته نیز طول بکشد.

تماس های جنسی باعث طولانی تر شدن و گسترش پیدا کردن این بیماری می شود. در صورتی که علائم عفونت واژینال مداوم باشد قطعاً نیاز است که به پزشک مراجعه شود. تغییرات در سطح هورمون زنان نیز سبب بروز این عفونت می شود و همینطور می تواند در بارداری و شیردهی نیز این مشکل را ایجاد کند.

انواع عفونت های واژینال

ولوا نوعی عفونت واژینال است که دلیل شناخته شده‌ای ندارد اما به صورتی است که فرج مدام درد می کند و یکی از مهمترین علائم عفونت واژینال محسوب می شود. سوزش و ناراحتی و گزش نیز از علائم این عفونت است.

واژینیت ویروسی است که به واسطه تماس جنسی ایجاد می شود و شامل بروز یک سری ضایعات و زخم در واژن خواهد شد.

سوزاک از عفونت های جنسی است و سبب بروز عفونت های باکتریایی می شود.

کلامیدیا نیز سبب التهاب واژن شده و معمولاً می بایست آزمایش های لازم در مورد آن صورت بگیرد. این بیماری اغلب بدون علائم ظاهر می شود اما سبب ایجاد مشکل ناباروری خواهد شد.

علت طولانی شدن عفونت واژینال

یکی از مهمترین دلایلی که باعث طولانی شدن عفونت واژینال می شود، عدم رعایت بهداشت است.

بسیاری افراد در رعایت بهداشت سهل انگاری می کنند. حمام باید روزانه یا یک روز در میان صورت بگیرد. لباس زیری که استفاده می کنید باید تمیز باشد و زود به زود تعویض شود. عدم رعایت بهداشت مرد در رابطه جنسی سبب طولانی شدن عفونت واژینال در بانوان می شود و با درد و سوزش همراه است. برخی از افراد درگیر زگیل های تناسلی می شوند که در نهایت سبب بروز یک سری مشکلات خواهد شد و عفونت واژینال را افزایش می دهد.

استفاده از لوسیون های غیر مجاز سبب ایجاد مشکل در بدن می شود و بهتر است که ناحیه واژن خود را با آب بشویید. گاه نیاز به ژل شستشوی بانوان است اما اگر به ژل حساسیت داشته باشید قطعاً دچار مشکل خواهید شد. مصرف برخی از داروها نیز سبب بروز عفونت واژینال می شود و شخص را گرفتار می کند.

اگر مجبور هستید روزانه لباس کار ضخیم به تن کنید بهتر است پس از اتمام کاری دوش بگیرید و اجازه تنفس به ناحیه واژینال خود دهید.

درمان عفونت واژینال

برای درمان عفونت واژینال روش های مختلفی وجود دارد که بر اساس شرایط بیمار تجویز می شود.

یکی از داروهای مهم استفاده از مترونیدازول است که هم به صورت قرص و هم به شکل کرم و ژل عرضه می شود. در صورتی که پزشک تشخیص دهد که بیماری شما از نوع عفونت باکتریایی است این دارو به شما تجویز می شود و معمولاً باید به صورت کامل استفاده شود تا درمان دچار مشکل نشود.

در صورتی که عفونت شخص از نوع مخمری باشد نیاز به کرم یا شیاف خواهد بود. کرم و شیاف می بایست خاصیت ضد قارچی داشته باشد چون معمولاً برای عفونت های مخمری استفاده می شود و گزینه مناسبی است.

در صورتی که بیماری عفونت واژن شما از نوع اتروفی واژن باشد نیاز به کرم یا قرص استروژن خواهید داشت. بنابراین اولین و مهمترین چیزی که می بایست در نظر گرفته شود تشخیص نوع عفونت واژینال است که توسط پزشک و به واسطه تخصص و نشانه های موجود ارزیابی می شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

الکتروتابش درمان

رادیوتراپی و آنکولوژی بیمارستان شهدای تجریش شرکت الکترو تابش درمان با کادری مجرب به عنوان مدیریت بهره‌برداری بخش رادیوتراپی بیمارستان شهدای تجریش فعالیت می‌کند. با هدف تکریم بیماران سرطانی و کمک به درمان بهینه بیماران که رسالت اصلی خود می داند، در راستای اهداف والای خدمت به بیماران با داشتن پرسنلی دلسوز از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهد کرد.

اطلاعات تماس
  • 021227*****
[نمایش اطلاعات]