اطلاعات تماس
  • 021227*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140106276529119238

پرتو درمانی و توموتراپی روش هایی برای درمان سرطان

کد: 140106276529119238

https://bit.ly/3DyhKgg

، تهران , (اخبار رسمی): پرتو درمانی به واسطه امواج پر انرژی عمل می کند و معمولاً برای کشتن سلول های سرطانی استفاده می‌شود. این روش برای از بین بردن سلول‌های سرطانی مزاحم کشف شده است. توموتراپی نوعی پیشرفته از اشعه درمانی است. این روش یکی از بهترین و اثربخش ترین روش هایی است که توانسته جان بسیاری از بیماران را نجات دهد.

پرتو درمانی و توموتراپی روش هایی برای درمان سرطان
پرتو درمانی چیست، توموتراپی چیست

تکنولوژی پرتو درمانی چیست؟

 پرتو درمانی به واسطه امواج پر انرژی عمل می کند و معمولاً برای کشتن سلول های سرطانی استفاده می شود. این روش برای از بین بردن سلول های سرطانی مزاحم و ناسالم کشف شده است. هدف اصلی این است سلول های سالم درگیر نشوند و یا کمتر درگیر شوند. نوع تسکینی از پرتو درمانی نیز وجود دارد که در این روش از پرتوهایی استفاده می شود تا درد ناشی از گسترش سرطان از بین برود و به استخوان ها وارد نشود.

پرتو درمانی چیست و چگونه انجام می شود؟

حال می خواهیم بررسی کنیم که مراحل انجام پرتو درمانی چیست و چه تفاوتی بین پرتودرمانی داخلی و خارجی وجود دارد؟ پرتو درمانی خارجی به این صورت است که اشعه به واسطه دستگاه به خارج از بدن هدایت خواهد شد. این که چه مدت زمان طول می کشد  کاملا به درمان بستگی دارد. در این روش تمرکز فقط روی تومور است و هدف تومور خواهد بود. گاه بافت های سالم اطراف تومور نیز تحت تاثیر قرار می گیرند. این روش از پرتو درمانی وقفه دو روزه در درمان را خواهد داشت و به طور کلی سبب می شود تا آسیب برطرف شده و ترمیم شود.

پرتو درمانی چه زمانی انجام می شود؟

فکر می کنید چه زمانی این روش بهترین گزینه خواهد بود؟ پرتودرمانی برای درمان تومورهای جامد در مغز و پستان و دهانه های حرم، ریه، پوست و معده و نخاع استفاده می شود. حقیقت این است که این روش کمک می کند تا از رشد مجدد تومورهای غیر سرطانی جلوگیری شود و به طور کلی جنبه پیش گیرنده دارد. راه های نتیجه گیری قطعی از پرتو درمانی چیست؟ دقت کنید که در درمان سرطان راه قطعی وجود ندارد و شما باید مسیر را با امیدواری طی کنید.

توموتراپی چیست و چرا تا به این اندازه اثربخش است؟

حقیقت این است که اشعه درمانی دیگر طرفدار زیادی ندارد. شاید بپرسید چرا! پرتودرمانی یا اشعه درمانی به نسبت شیمی درمانی بهتر است اما اثرات جانبی آن نگران کننده به نظر می رسد. در اشعه درمان علاوه بر سلول های سرطانی، سلول های سالم نیز درگیر می شوند.

در واقع توموتراپی نوع پیشرفته از اشعه درمانی است. این روش در آلمان یکی از بهترین و اثربخش ترین روش هایی است که توانسته جان بسیاری از بیماران را نجات دهد. کاربردهای دستگاه توموتراپی، در جهان شناخته شده و به عنوان شیوه ی مدرن اشعه درمانی از آن یاد می شود. علت استقبال از کاربردهای دستگاه توموتراپی در سراسر جهان این است که این دستگاه به روش سه بعدی و با سی تی اسکن تخصصی، مکان تومور را به طور کاملاً دقیق مشخص می کند.

توموتراپی برای درمان سرطان 

بسیاری از بیمارانی که روش توموتراپی را برای درمان سرطان انتخاب کرده اند، رضایت کافی دارند. حقیقت این است که در این روش از دستگاه فوق پیشرفته استفاده می شود. دستگاهی که باعث می شود تومورهای سر و گردن به سادگی منهدم شوند. توموتراپی به طور کلی در سطح جهان یک دستاورد جدید محسوب می شود و کمک می کند تا انسان ها عمر بیشتری داشته باشند. توموتراپی یکی از به روز ترین روش های درمان سرطان محسوب می شود و در کشورهای پیشرفته مورد استفاده قرار می گیرد. البته که این روش در بیمارستان های شیراز نیز مورد تایید قرار گرفته است و تا حد زیادی اثربخش شناخته شده است.

مزایای توموتراپی

بررسی ها نشان می دهد که تموتراپی به نسبت روش های دیگر شرایط بهتری داشته و به طور کلی در لیست روش هایی قرار می گیرد که عوارض آن کمتر است.

1- عوارض جانبی کمتر: پس از روش جراحی، شخص نیاز به شیمی درمانی و یا مصرف دارو دارد. سرگیجه، حالت تهوع، بی حالی و بسیاری از موارد دیگر از عوارض جانبی روش های درمان سرطان هستند اما چنین رویکردی در توموتراپی دیده نمی شود.

2- درمان سریع تر: بسیاری از افراد سوال می کنند که معیار سرعت درمان توموتراپی چیست؟ از آنجایی که در این روش فقط قرار است سلول های سرطانی درگیر شوند مشخص است که سرعت درمان بالاتر خواهد بود. البته اگر سلول های سرطانی بخش های مختلفی از بدن را درگیر کرده باشند این روش بهترین گزینه محسوب می شود.

3- نتیجه بخشی بیشتر: در روش شیمی درمانی یا پرتودرمانی، نتیجه بخش بودن بسته به شرایط و گاه بدون تخمین خواهد بود. خوشبختانه توموتراپی به صورتی است که شما می توانید به نتیجه امیدوار باشید چون سلول های ناسالم شناسایی شده و به سادگی از بین می روند.

4- سازگاری بیشتر: در یکی از پژوهش های مهم در آلمان اینطور مشخص شده است که توموتراپی به نسبت سایر روش‌ها سازگاری بیشتری برای بدن ایجاد می‌کند. حقیقت امر این است که توموتراپی می تواند سلول های ناسالم را درجه بندی کند و به واسطه اشعه مناسب، روند نابودسازی را دنبال نماید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

الکتروتابش درمان

رادیوتراپی و آنکولوژی بیمارستان شهدای تجریش شرکت الکترو تابش درمان با کادری مجرب به عنوان مدیریت بهره‌برداری بخش رادیوتراپی بیمارستان شهدای تجریش فعالیت می‌کند. با هدف تکریم بیماران سرطانی و کمک به درمان بهینه بیماران که رسالت اصلی خود می داند، در راستای اهداف والای خدمت به بیماران با داشتن پرسنلی دلسوز از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهد کرد.

اطلاعات تماس
  • 021227*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | بهداشت و درمان