اطلاعات تماس
  • 021227*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140106206417419238

رادیوتراپی چیست و مرکز رادیوتراپی رایگان

کد: 140106206417419238

https://bit.ly/3L67UUz

، تهران , (اخبار رسمی): رادیوتراپی چیست و چرا باید جدی گرفته شود؟ شاید بهتر باشد در مورد پرتودرمانی بیشتر صحبت کنیم از یاد نبرید که به طور کلی این روش عارضه کمتری به نسبت سایر روش‌ها دارد. رادیوتراپی رایگان به شما کمک می‌کند تا بخشی از مشکل خود را سریعتر شناسایی کنید. تشخیص نیز به بهترین نحو انجام می شود.

رادیوتراپی چیست و مرکز رادیوتراپی رایگان0
رادیوتراپی چیست و مرکز رادیوتراپی رایگان

رادیوتراپی چیست؟

 به طور کلی تقسیم و رشد غیر طبیعی سلول ها سبب می شود که ابتلا به سرطان نیز بیشتر شود. برای درمان و مقابله با سرطان از راه های مختلف استفاده می شود و پرتو یکی از همین موارد است. پرتودرمانی به واسطه ذرات پر انرژی یا امواجی مثل اشعه ایکس و اشعه گاما و همینطور پرتوهای الکترونی جلوی رشد و تقسیمسلول‌های سرطانی را خواهد گرفت. شرایط به این صورت است که این پرتوها از ماده یونیزاسیون عبور می کنند و در نهایت در ماده یون های مثبت و منفی تولید خواهد شد. سلول ها به تدریج کوچک و نابود می شوند.

هدف و وظیفه رادیوتراپی این است کهسلول‌های سرطانی از بین برود اماسلول‌های سالم کمتر دچار آسیب شود. حال سوال اینجاست که آیا این روش بهسلول‌های سالم مجاور نیز آسیب وارد می کند؟ تا حدودی بله! این روش به بافت سرطانی آسیب می رساند و سبب نابود کردن DNA می شود و این موضوع جلوی رشد و تقسیم شدن سلول ها را می گیرد. رادیوتراپی سبب می شود که از عود تومورها پس از جراحی جلوگیری شود. همچنین باعث می شود اثر شیمی درمانی بیشتر شود و البته که برای تومورهای حساس بسیار عالی است.

درمان سرطان با رادیوتراپی

 جلسه اول از رادیوتراپی مربوط به جلسه تحریک است. یعنی قرار است که به صورت آزمایشی شرایط بیمار سنجیده شود و خبری از پرتو اصلی نیست. تیم پزشکی در این جلسه تلاش می کنند تا محل قرار گیری تومور را مشخص کنند. در این جلسه نیاز به سی تی اسکن، ام آر آی و ایکس ری خواهد بود. علامت گذاری در رادیوتراپی چیست؟

دقت کنید که مشخص می شود کدام قسمت از بدن باید درمان شود و پرتو دقیقاً در همان بخش متمرکز می شود. به این ترتیب روی بدن بیمار علامت گذاری می شود. تابش باید با دقت صورت بگیرد. علت استفاده از قالب گچی و چسب در رادیوتراپی چیست؟ این سوال بسیار خوب و بجا است. برای اینکه بیمار حرکت نکند نیاز به چسب و اسفنج و قالب گچی به همراه بالش خواهد بود. این ابزارها کمک می کند تا در طول تابیدن پرتو، بیمار بتواند ثابت بماند.

هزینه رادیوتراپی

اگر بخواهیم در مورد رادیوتراپی بیشتر صحبت کنیم بهتر است کمی در مورد تجهیزات آن بدانیم. فکر می کنید مهمترین تجهیزات رادیوتراپی چیست؟

تصویربرداری مهمترین بخش پیش از انجام رادیوتراپی است و تصویر برداری باید با دقت بالایی صورت بگیرد و از بهترین تکنولوژی های روز دنیا در آن استفاده شود. مثلاً CT simulator از برند آلمان یکی از مهمترین تجهیزات در رادیوتراپی محسوب می شود. همینطور نیاز به شتاب دهنده های خطی خواهد بود که می بایست دقت بالایی داشته باشند. شتاب دهنده ها باید قابلیت اجرای تکنیک درمانی آی جی آر تی را به صورت همزمان با تصویربرداری داشته باشند.

رادیوتراپی رایگان

رادیوتراپی رایگان به شما کمک می کند تا بخشی از مشکل خود را سریعتر شناسایی کنید. مشاوره های اولیه رادیوتراپی رایگان در سریع ترین زمان ممکن صورت می گیرد. تشخیص نیز به بهترین نحو انجام می شود بنابراین رادیوتراپی رایگان برای همه افراد فراهم است. در بیمارستان شهدای تجریش براکی تراپی و رادیوتراپی و IMRT برای دارندگان بیمه پایه به صورت رایگان انجام می شود. همچنین برای بیمارانی که از سایر شهر ها مراجعه می فرمایند اقامتگاه رایگان برای اسکان در نظر گرفته می شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

الکتروتابش درمان

رادیوتراپی و آنکولوژی بیمارستان شهدای تجریش شرکت الکترو تابش درمان با کادری مجرب به عنوان مدیریت بهره‌برداری بخش رادیوتراپی بیمارستان شهدای تجریش فعالیت می‌کند. با هدف تکریم بیماران سرطانی و کمک به درمان بهینه بیماران که رسالت اصلی خود می داند، در راستای اهداف والای خدمت به بیماران با داشتن پرسنلی دلسوز از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهد کرد.

اطلاعات تماس
  • 021227*****
[نمایش اطلاعات]