اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140104286303718565

قیمت هر کیلو ضایعات آهن چند است؟

کد: 140104286303718565

https://bit.ly/3craG9R

، تهران , (اخبار رسمی): قیمت آهن بر حسب واحد کیلو محاسبه می‌شود و با در نظر گرفتن عوامل مختلفی چون، هزینه های حمل و نقل، نرخ ارز، قیمت مواد اولیه، کیفیت، زنگ زدگی، تورم و ... قیمت نهایی را اعلام می‌کنند.

قیمت هر کیلو ضایعات آهن چنده؟
عوامل زیادی بر روی قیمت نهایی فلزات و آهن اثر می گذارند.

قیمت نهایی فولاد و آهن به عوامل زیادی بستگی دارد، ثابت نیست و دائما در حال تغییر است.

در این مقاله قصد داریم قیمت هر کیلو ضایعات آهن را مورد بررسی قرار دهیم و تمام تلاشمان را به کار گرفته ایم تا بتوانیم اطلاعات کاملی را در اختیار شما قرار دهیم. قیمت ضایعات آهن یکسان نیست و دارای نوسانات قیمتی زیادی می باشند. که در این مقاله قیمت ضایعات آهن و عوامل اثر گذار بر روی آن را مورد بررسی قرار داده ایم. خواهشمندیم تا پایان مقاله ضایعات بازار همرا ما باشید.

ضایعات آهن چیست؟

ضایعات آهن به محصولات فولادی و چدنی گفته می‌شود که دارای عیب هستند و نمی توان از آن ها استفاده کرد. ضایعات به موادی گفته می‌شود که قابل بازیافت هستند. همه  ضایعات آهنی قابل بازیافت هستند و کاربردهای فراوانی دارد و باعث صرفه جویی در استفاده از منابع طبیعی و کاهش آلاینده های زیست محیطی می‌شود.

مثل پس مانده های قراضه آهن، چدن، مس، آلومینیوم و ... که در ساختمان سازی ها بیشتر وجود دارد. و به همین دلیل خریداران ضایعات آهن، بسیار زیادی وجود دارد. تمامی فلزات دور ریختی در مصالح ساختمانی و خودروسازی ها جزو ضایعات آهن می باشند. ضایعات فلزی و آهنی بر خلاف زباله ها که ارزش پولی ندارند، پس از بازیافت به چرخه تولید محصول بر می گردند و دارای ارزش پولی می شوند و در بازار مورد توجه قرار می گیرند. بازیافت ضایعات آهنی سود خوبی به همراه دارد .

با توجه به استاندارد ها و قوانین محصولات فولادی، ضایعات آهن به موادی گفته می‌شود که دچار نقص می باشند و نمی توان آن ها را برای تولید محصولی استفاده کرد، در نتیجه آن ها را به عنوان ضایعات آهن می فروشند و پس از بازیافت ضایعات از آن ها برای تولید محصولات استفاده می کنند.

انواع ضایعات آهن

انواع درجه های ضایعات آهن بر حسب استاندارد های کارخانجات فولاد تعیین می‌شود که در ادامه به انواع ضایعات آهنی پرداخته‌ایم:

ضایعات آهن سوپر ویژه: آهن آلات ساختمانی مانند تیرآهن، میل گرد، ورق ضخیم، نبشی، لوله های ضخیم کمتر از یک متر، ناودانی. شاسی خودرو های سنگین برش خورده و ورق های روغنی زنگ زده.

ضایعات آهن ویژه: ورق های روغنی مشکی و بدون زنگ زدگی، خرده نبشی، سر تیرآهن، میلگرد های مختلف، خرده ناودانی، لوله مشکی ضخیم، قالب های بتنی، میگرد پرسی، رینگ خودرو، موتور یخچال پله شده.

ضایعات آهن درجه یک: لوله مشکی صنعتی، قوطی و پروفیل بدون زنگ زدگی، وسایل مختلف موتوری سبک و سنگین وزن، شاسی ماشین سنگین، بالا و پایین آبگرمکن بدون سرب، بالا و پایین شوفاژ بدون سرب، انواع مختلف ورق های روغنی و مشکی رنگ دار، ریل قطار،آهن آلات شرکت برق، چرخ دنده های مختلف.

ضایعات آهن درجه دو: ضایعات آهن درب و پنجره، بدنه دوچرخه و موتور سیکلت، آبگرمکن برش خورده بدون رسوب، لوله بار گالوانیزه، لوله بار سبک، توری های گوناگون، سیم جوش، تسمه های کلاف شده، میل گرد کلاف شده، ورق های گالوانیزه و اتصالات گالوانیزه، دسته بندگی بدون زنگ زدگی، فنر های بانداژ.

ضایعات آهن درجه سه: ورق گالوانیزه و رنگ زده، حلب بهداشتی فله ای، منبع اگزوز، شلنگ های فشار قوی سوخته.

ضایعات آهن درجه چهار: انواع مختلف پلیسه های زنگ نزده.

ضایعات آهن روغنی: به تمامی ورق هایی ک به روش کار سرد تولید می‌شود و در تولیدات صنعتی چون قطعات خودرو سازی و ... به کار می روند.

ضایعات آهن گالوانیزه: آهن آلاتی ک پوشش گالوانیزه دارند مانند کانال های کولر، لوله های آب و ... .

ضایعات آهن آلیاژی: ضایعات آهنی ک شامل عنصر هایی چون کروم، منگنز، نیکل، و ... گفته می‌شود. مانند میل لنگ، چرخ دنده، کمک فنر برش خرده و ... .

قیمت هر کیلو ضایعات آهن چنده؟

آهن قراضه یکی از مهم ترین ابزار ها برای کوره قوس الکتریکی است. قیمت نهایی فولاد و آهن به عوامل زیادی بستگی داردو ثابت نیست، دائما در حال تغییر است. واحد اندازه گیری آن کیلو می باشد. قیمت فولاد یا آهن را یا می توان در بازار های آهن دریافت یا از طریق اینترنتی و مجازی می توان شناخت. البته ممکن است قیمت های اینترنتی با قیمتی واقعی که در بازار ها وجود دارد متفاوت باشد. ضایعات آهن برای طبیعت و زندگی انسان اثرات منفی می گذارد بنابراین واجب است که بازیافت شوند و مجدد قابل استفاده شوند.

ضایعات آهن خشک و نرم مانند قطعات ماشین، سر شاخه پروفیل و ... را بر حسب قیمت روز ضایعات آهن موجود در بازار آهن خرید فروش می‌کنند. قیمت ضایعات آهن ثابت نیست دارای نوسانات می باشد و تغییر می کند. ضایعاتی بر حسب نوع محصول، قیمتشان فرق می کند مثلا قیمت یکی از قطعه های مورد استفاده در ماشین سنگین نسبت به قطعه های کوچک. نکته مهم آن است ک حجم ضایعات بالاست یعنی در هر انبار ضایعات آهن بسیاری وجود دارد که ممکن است مسئول انبار در رفت و آمد در انبار دچار آسیب شود که در این صورت قبل استخدام از آن ها تعهد می‌گیرند.

خرید هر کیلو آهن برای هر انبار ضایعات آهن ارزش هر قطعه را دارد یعنی همان چیزی که در کوره ی ذوب به آن می پردازند. هر انباری موظف است قطعه آهن را به قیمت وزنش بفروشد. اگر قطعه از آهن های گوناگون ساخته شود به علت داشتن ناخالصی قیمت آن ارزان تر خواهد بود. جمع شدن ضایعات آهن در انبار ها به علت تولید اشعه رادیو اکتیو منجر به مرگ، صدمه و آسیب‌های زیست محیطی می گردد با بازیافت این ضایعات آهن اثرات بسیار مثبت و مفیدی را زیست محیط و سلامت زندگی انسان به وجود می‌آید.

عوامل موثر بر روی قیمت آهن و ضایعات آن

بازار آهن و فولاد از مهم ترین بازار های داخلی ایران به شمار می رود. از آهن و فولاد برای راه سازی، حمل و نقل و ماشین آلات، توسعه زیر ساخت ها، ساخت دستگاه های کارخانجات و ... استفاده می کنند. عوامل زیادی بر روی قیمت آهن و ضایعات آن اثر گذار است که در زیر به توضیح ان ها پرداخته ایم:

قیمت جهانی آهن: یکی از دلایل مهم و اثر گذار بر روی قیمت ضایعات آهن، قیمت جهانی آن می باشد که تاثیر مستقیم روی نوسانات قیمت آهن و کم و زیاد شدن قیمت‌ها دارد. بین قیمت نفت و قیمت جهانی آهن همبستگی وجود دارد، که این همبستگی را بسته به شرایط مختلف فاکتور می‌گیرند.

قیمت ارز: قیمت ارز بر روی همه ی محصولات تاثیر می‌گذارد و شما کمتر محصولی را می توانید دریافت کنید که وابسته به نرخ ارز نباشد، این موضوع در بازار آهن نیز تاثیر بسیار می گذارد. در ایران نرخ ارز به طور قابل توجهی اثر گذار است چرا که درخواست ها و نیاز ها را بر اساس تولیدات داخلی پاسخ می دهند. همچنین می توانید تاثیر نرخ ارز را در کشور هایی که مصرف کننده محصولات آن هستند و نیاز های مردم را با استفاده از واردات حل می کنند مشاهده کنید.

عرضه و تقاضای فولاد در بازار جهانی: قیمت محصولات در یک بازار آزاد بر حسب تعداد تقاضا و درخواست های مردم تعیین می‌شود. مثلا در کشوری که جنگ شده پس از پایان جنگ برای بازسازی نیاز به آهن زیادی هست یا در منطقی که ساخت و ساز زیادی انجام می دهند از آهن زیادی استفاده می کنند، در این زمان چون درخواست به کارگیری از آهن و فولاد زیاد است روی قیمت آن تاثیر می گذارد و قیمت بالا می رود اما در مناطقی که تقاضا برای آهن و فولاد کم است نوسانات قیمت کمی دیده می‌شود.

کارخانه های تولید کننده: گستردگی بازار آهن و فولاد سبب شده تا سرمایه گذاران صنعتی به ساخت قطعه های فولادی بپردازند و بین سرمایه گذاران رقابت به وجود آورده است، یعنی هر کارخانه ای که کیفیت بهتر، قیمت مناسب، زمان تحویل کوتاه تر و ... در تولیدات محصولات داشته باشد متقاضیان زیادی را جذب می کند. به همین دلیل نوسانات قیمت در بازار به وجود می آید.

قیمت مواد خام و اولیه تولید آهن: کشور چین جزو بزرگترین کشور ها در وارد کننده سنگ آهن و مواد خام فولادی به شمار می آید. قیمت مواد اولیه و مواد اصلی برای تهیه آهن بر روی قیمت نهایی آهن تاثیر زیادی می گذارد.

قیمت ضایعات آهن: ضایعات آهن پس از بازیافت جزوه مواد اولیه برای تهیه شمش و قطعات فولاد به شمار می رود بنابراین بر روی قیمت نهایی آهن تاثیر زیادی می گذارد. مواد اولیه بسیاری از محصولات فولادی شمش می باشد، با افزایش قیمت شمش قیمت بسیاری از محصولات فولادی نیز افزایش پیدا می کند.

قیمت نفت: یکی از عناصر اصلی در واحد های تولیدی نفت می باشد و مواد اولیه بسیاری از محصولات فولادی نیز می باشد که قیمت آن روی قیمت محصولات آهن و فولادی تاثیر مستقیم می گذارد. روی قیمت محصولاتی چون میلگرد لوله، انوع ورق های آهنی و ...اثر می گذارد که قیمت آن روی رشد اقتصادی کشور تاثیر گذار است.

هزینه حمل و نقل: هزینه حمل و نقل بر روی قیمت نفت و انرژی تاثیر مستقیمی دارد. با در نظر گرفتن صادر کردن حجم فولاد و آهن زیاد، هزینه حمل و نقل روی آن تاثیر گذار است.

تورم جهانی: یکی از معضلات اصلی کشور ها برای رشد اقتصادی، تورم جهانی می باشد. هزینه هایی چون هزینه تولید، هزینه مواد خام، هزینه نیروی انسانی، هزینه برق و ... باعث شده که برخی کشور های توسعه یافته کارخانه های فولاد و آهن خود را به کشور های در حال توسعه انتقال بدهند چرا که قیمت آهن تاثیر زیادی از تورم آن کشور می گیرد. سیاست های اقتصادی بر روی تورم اثر می گذارد و تورم را بالا و پایین می کند.

رشد اقتصادی و بودجه کشور: فولاد جزوه منابع اصلی برای آبادی کشور و بودجه کشور به شمار می رود. تخمین هزینه های سالیانه ی کشور با قیمت فولاد و آهن امکان پذیر است.

آب مایه حیات فولاد: آب با سرد کردن مواد مذاب جزوه اصلی ترین عوامل برای تبدیل ضایعات آهن به فولاد است. شرایط منطقه ای آب و هوایی برای کارنجات فولاد بسیار مهم است. وضعیت آب تاثیر زیادی بر روی تولیدات فولا و عرصه آن در نتیجه قیمت آن دارد. هر چه قدر که تولید کننده برای تولید یک محصول هزینه کند، همه ی این هزینه ها روی قیمت نهایی تاثیر می گذارد.

کرونا و فولاد: با بسته شدن برخی مرز ها در اثر شیوع کرونا بسیاری از کشور های تولید کننده فولاد، تولیداتشان کم شد در نتیجه صادرات فولاد این کشور ها نیز کم می‌شود و قیمت آن ها کاهش می یابد. همچنین کرونا روی تولیدات داخلی فولاد نیز تاثیر می گذارد، با شیوع کرونا ساخت و ساز کم می‌شود و قیمت فولاد و آهن کاهش می یابد.

دلار و ارزش پول ملی: ریال به عنوان پول ملی ایران با ارز های دیگر چون دلار، یورو، درهم و ... مقایسه می‌شود و روی هم تاثیر می گذارند. با افزایش ارزش دلار ارزش ریال کم می‌شود در نتیجه قیمت فولاد و آهن افزایش پیدا می کند.

نیاز به صنایع وابسته: افزایش قیمت آهن آلات و فولاد وابسته به شرکت ها می باشند. مثلا شرکت هایی که تولیدات زیادی دارند درخواست زیادی برای آهن دارند، در نتیجه تولید آهن و فولاد زیاد می‌شود و روی هزینه موثر است.

کلام آخر

در این مقاله قیمت ضایعات آهن و عوامل موثر بر آن را مورد بررسی قرار دادیم و دریافتیم که قیمت آهن بر حسب واحد کیلو محاسبه می‌شود و با در نظر گرفتن عوامل مختلفی چون، هزینه های حمل و نقل، نرخ ارز، قیمت مواد اولیه، کیفیت، زنگ زدگی، تورم و ... قیمت نهایی را اعلام می کنند. از شما کمال تشکر را داریم که تا پایان مقاله ضایعات بارار همراه بودید لطفا نظرات خود را برایمان به صورت کامنت قرار دهید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ضایعات بازار

شرکت ضایعات بازار با داشتن سالها تجربه در خرید ضایعات، یکی از بهترین خریداران انواع ضایعات از جمله ضایعات آهن،ضایعات مس، ضایعات ساختمانی، ضایعات استیل و ...، در سطح کشور می‌باشد. اعتبار ما تجربه، قیمت مناسب و اعتماد شماست.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]