اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140105056318918565

بهترین خریدار ضایعات آلومینیوم

کد: 140105056318918565

https://bit.ly/3OGYzD4

، تهران , (اخبار رسمی): آلومینیوم یکی از پر کاربرد ترین و مهم ترین نوع فلزات می باشد و ضایعات آن نیز بسیار مهم بشمار می رود. به وسیله بازیافت ضایعات آلومینیوم می توان در انرژی، زمان و هزینه صرفه جویی کرد.

بهترین خریدار ضایعات آلومینیوم
آلومینیوم به سبب داشتن ویژگی های خاص، یکی از فلز های پر کاربرد بشمار می رود.

با مراجعه به سایت ضایعات بازار و یا از طریق تماس با آن ها می توانید ضایعات آلومینیوم خود را به مناسب ترین قیمت بفروشید.

در این مقاله قصد داریم توضیحاتی درباره بهترین خریدار ضایعات آلومینیوم در اختیارتان قرار دهیم. آلومینیوم به سبب داشتن ویژگی های خاص، یک فلز پر کاربرد بشمار می رود. خریداران برای صرفه جویی در زمان و هزینه، به بازیافت ضایعات آلومینیوم می پردازند، در ادامه به توضیح تمام آنچه که از ضایعات آلومینیوم باید بدانید پرداخته ایم. از شما خواهشمندیم که تا پایان مقاله ضایعات بازار همراه ما باشید.

ضایعات آلومینیوم چیست؟

فلز آلومینیوم به سبب ویژگی های منحصر به فردی که دارد یکی از مهم ترین موادها در مصالح ساختمانی می باشد. این فلز نقره ای رنگ است و به سبب داشتن ویژگی هایی چون وزن سبک، استحکام بالا، مقاومت زیاد در برابر زنگ زدگی نظر خیلی ها را به خود جلب کرده است. فلز آلومینیوم به صورت خالص در زمین وجود ندارد، بلکه باید از اجزای سنگ معدن به صورت طبیعی استخراج کرد. به سبب این که در برابر پوسیدگی ها بسیار با دوام است، بعد از آهن مهم ترین فلز به شمار می آید. فلز آلومینیوم خام بسیار نرم، ضعیف و فاقد استحکام می باشد به همین سبب است که خریدار ضایعات آلومینیوم بیشتر از ضایعات فلزات دیگر می باشد.

اما می توان آلیاژ هایی را به کمک کمی مس، منیزیوم، منگنز و عناصر دیگری ساخت و از این آلیاژها در عناصر سازنده هواپیما، راکت ها و موارد دیگر در صنایع مختلف استفاده نمود. برای صرفه جویی از زمان و هزینه به بازیافت ضایعات آلومینیوم می پردازند. بیشتر ضایعات آلومینیوم را در و پنجره در بر می گیرد که بازیافت این ضایعات هیچ تفاوتی با فلز استخراج شده ندارد. فلز آلومینیوم چون بسیار پر کابرد و پر مصرف است بنابراین ضایعات زیادی را نیز تولید می کند. فلز آلومینیومی که به عنوان زباله وارد محیط می شود بسیار زیاد است و اگر بازیافت نشوند مشکلات زیادی را به جان انسان ها و محیط زیست وارد می کند.

به طور کلی دو نوع ضایعات آلومینیوم داریم، آلومینیوم نرم و آلومینیوم سخت، که تفاوت این دو در میزان خالص بودن و کیفیتشان می باشد. آلومینیوم نرم کیفیت بالاتری دارد و به طور خالص تری می باشد، آلومینیوم خشک درصد خالصی کمتری دارد و خشک و شکننده است بنابراین آلومینیوم نرم پر اهمیت تر و ضایعات آن با ارزش تر می باشد.فلزات را باید به گونه ای تولید کنند، زمانی که دیگر قابل استفاده نیستند بتوان آن ها را بازیافت و مجدد به محصولی تبدیل کرد که قابل استفاده شوند. ضایعات آلومینیومی این ویژگی را دارا می باشند و می توان آن ها را بازیافت کرد و مجدد استفاده نمود.

انواع ضایعات آلومینیوم

ضایعات آلومینیوم به دو دسته تقسیم می شوند ضایعات یا قراضه داخلی، ضایعات یا قراضه خارجی که در زیر به شرح آن ها پرداخته ایم.

ضایعات داخلی: هنگام تولید و بازیافت محصولات آلومینیومی ضایعاتی تولید می شوند که به آن ها ضایعات داخلی گفته می شود در حقیقت همان پس مانده های بازیافت می باشند که درچرخه بازیافت وجود دارند اما جزوء مواد بازیافتی بشمار نمی آیند.

ضایعات خارجی: ضایعات خارجی برای بازیافت شدن به دو دسته تقسیم می شوند ضایعات جدید صنعتی و ضایعات قدیمی.

ضایعات خارجی جدید صنعتی: ضایعاتی که به وسیله ی مصرف کنندگان نیمه ساخته تولید می شوند مانند تراشه، براده های اتومبیل کاری و سایر مواد به جا مانده از برش کاری، نورد و سوراخ کاری می باشد. این مواد اغلب به وسیله آلیاژ های مختلفی که همراه با رنگ، روغن و ... به وجود می آید.

ضایعات قدیمی: محصولات آلومینیومی که عمرشان به پایان رسیده و به ضایعات تبدیل شده اند. ضایعات قدیمی آلومینیوم انواع مختلفی دارند و برای بازیافت شدن نیاز به تفکیک، مرتب سازی و دسته بندی دارند. به عنوان مثال کابل های خطوط انتقال که دارای حجم قابل توجه و ترکیبی مشخص دارند، توانایی ذوب مجدد به وسیله واحد های تولیدی محصولات نیمه ساخته، واحد های تولبد شمشال ثانویه و واحد های ذوب مستقلی را دارند.

بهترین خریدار ضایعات آلومینیوم کدام است؟

یکی از مهم ترین و پر کاربرد ترین فلز ها، آلومینیوم می باشد که توانایی این را دارد چندین بار آن را بازیافت کرد. آلومینیوم تنها فلزی است که پس از بازیافت شبیه به نمونه خالص می باشد و هیچ تفاوتی بین آن ها وجود ندارد. قیمت ضایعات آلومینیوم درصدی از قیمت شمش در بازار و بورس را تشکیل می دهند. بنابراین طبیعی است اگر قیمت بورس تغییر کن قیمت آلومینیوم نیز تغییر می کند. ضایعات آلومینیوم از پروفیل، کابل، قوطی های نوشیدنی، ضایعات زینک چایخانه ها، ضایعات رینگ، بیستون، سرسیلندر و موارد دیگر، تشکیل شده است.ورق های آلومینیومی از ورق های فولادی با ارزش تر هستند. فرآیند ساخت آن به دلیل مصرف زیاد انرژی، نگرانی هایی برای آسیب زدن به محیط زیست به وجود می آورد.

برای همین تاکید زیادی روی پایین آوردن اثرات کربن و کاهش هزینه ها وجود دارد. بهترین خریدار ضایعات آلومینیوم کسی است که به روز ترین قیمت ها را برای خرید ضایعات آلومینیوم کارخانه ها و شرکت ها پیشنهاد می دهد، سابقه کاری بالایی در خرید و فروش ضایعات داشته باشد و سبب سود دهی بالا گردد. با توجه به این که آلومینیوم فلز بسیار مهم و پر کاربردی است، بنابراین ضایعات آن نیز بسیار مهم است و با خرید و فروش به قیمت روز و بالا سبب سود دهی بسیار بالایی می گردد و اگر خریداری ضایعات آلومینیوم را به قیمت پایینی بخرد سود پایینی هم بدست می آورد. اگر می خواهید ضایعات آلومینیوم خود را به بالاترین قیمت بفروشید می توانید به سایت ضایعات بازار سر بزنید و از طریق مطالعه و مشاوره ضایعات خود را به مناسب ترین قیمت بفروشید.

نرخ روز ضایعات آلومینیوم

همان طور که خواندیم آلومینیوم یکی از فلز های پر کاربرد و مقاوم در برابر عوامل بیرونی می باشد. این فلز از رسانای بسیار خوبی نیز بر خور دار است. از این فلز در صنایع های مختلفی مانند ساخت و ساز،حمل و نقل، بسته بندی و ... استفاده می کنند و روی اقتصاد کشور نقش مهمی دارد. ضایعات آلومینیوم نیز در اقتصاد کشور موثر است. قیمت ضایعات آلومینیوم با تغییر قیمت فلز آلومینیوم تغییر می کند و بهم وابسته اند.

هنگامی که ضایعات آلومینیوم بازیافت شوند و به وسیله کارخانه ها به وسایل خوب و قابل استفاده تبدیل شوند، همین امر در اقتصاد کشور بسیار اثر می گذارد.قیمت ضایعات بر اثر تحریم ها دارای نوسانات بسیاری می باشد. در اثر تحریم واردات آلومینیوم خام کاهش یافته و در نتیجه تولیدات داخلی افزایش پیدا کرده است، و این افزایش تولید پاسخگوی نیاز آلومینیوم نمی باشد و به آلومینیوم خام بیشتری نیازمندیم. پس با توجه به افزایش درخواست متقاضیان قیمت فلز آلومینیوم افزایش می یابد.

در نتیجه قیمت ضایعات نیز افزایش می یابد. بهترین خریدار ضایعات آلومینیوم در هنگام بازیافت با کم کردن ناخالصی ضایعات آلومینوم را به محصولات مناسب و باکیفیتی تبدیل می کنند و در این صورت حدود سی درصد در انرژی صرفه جویی می شود، در نتیجه بر روی اقتصاد کشور تاثیر زیادی می گذارند. فرآیند بازیافت ضایعات آلومینیوم نیازمند مقدار زیاد انرژی برق می باشد، و این هزینه بر روی قیمت فلز و ضایعات آلومینیومی نیز تاثیر می گذارد. بازار ضایعات آلومینیوم ثبات پایداری ندارد و همواره قیمت آلومینیوم بسیار بالا می باشد.

مطلب پیشنهادی: قیمت هر کیلو ضایعات آهن چند است؟

مزایای بازیافت ضایعات آلومینیوم

بهترین خریداران ضایعات آلومینوم از طریق بازیافت ضایعات علاوه بر صرفه جویی در انرژی و زمان سبب افزایش طول عمر، حفظ و نگهداری جامعه می شوند. هزینه بازیافت ضایعات آلومینیوم بسیار کمتر از تولید آلومینیوم خام است از ضایعات آلومینیومی می توان به قوطی‌های آن اشاره کرد که بازیافت آن ها بسیار مهم است و سبب ذخیره انرژی، پول، زمان، منابع طبیعی و از همه مهم تر سبب اشتغال زایی و کیفیت زندگی نیز می گردد. بازیافت آلومینیوم را می توان در صنعت های هواپیما سازی، اتومبیل سازی، دوچرخه سازی، قایق سازی، تولید کامپیوتر و رایانه، وسایل آشپزخانه، ناودان، سیم و بسیاری از محصولات دیگر مورد استفاده قرار داد.

تفاوت آلومینیوم نرم و خشک در میزان ناخالصی آلیاژ آلومینیوم می باشد. هر چقدر که آلومینیوم خالص تر باشد نرم تر است در این صورت ارزش اقتصادی بالاتری دارد. با توجه به شکل آن ها خشک بودن و نرم بودن آن ها را می توان تشخیص داد. آلومینیوم نرم نسبت به خشک از انعطاف بالاتری برخوردار است، قیمت ضایعات آلومینیوم نرم از آلومینیوم خشک بالاتر است، از آلومینیوم خشک برای ساخت پیستون، سلیندر و قطعاتی که نیازمند مقاومت در برابر دما و فشار بالا هستند استفاده می کنند. در حالی که از آلومینیوم نرم برای تولید موادی استفاده می کنند که نیاز به مقاومت بالایی ندارند.

مراحل بازیافت ضایعات آلومینیوم

  • در مرحله اول به جمع آوری ضایعات آلومینیوم که شامل فویل های سینی، قوطی های نوشیدنی، قوطی های انگلیسی و موارد دیگر می پردازند.
  • در مرحله دوم به مرتب کردن و دسته کردن ضایعات آلومینیوم مخلوط شده، می پردازند.
  • در مرحله سوم به فرآوری مجدد ضایعات می پردازند یعنی آلومینیوم فشرده و مرتب شده را به یک کارخانه باز فرآوری انتقال می دهند و در آنجا ضایعات آلومینویم را به قطعه های کوچک تبدیل می کند، قطعه ها را ذوب کرده و در نهایت با استفاده از روش سرد کردن مواد مذاب را به شمش تبدیل می کنند.
  • در مرحله چهارم شمش های بزرگ را به کارخانه های نورد ارسال می کنند و در آنجا به ورق های آلومینیوم تبدیل می کنند.
  • در مرحله پنجم که مرحله آخر است ورق های آلومینیوم را به طیف گسترده ای از اقلام بسته بندی تبدیل می کنند، قابل استفاده می گردند که به این مرحله آخر بازیافت می گویند.

کلام آخر

در این مقاله به بررسی بهترین خریدار ضایعات آلومینیوم پرداختیم و دریافتیم که آلومینیوم یکی از پر کاربرد ترین و مهم ترین نوع فلزات می باشد، در نتیجه ضایعات آن نیز بسیار مهم بشمار می رود. به وسیله بازیافت ضایعات آلومینیوم می توان در انرژی، زمان و هزینه صرفه جویی کرد. از شما کمال تشکر را داریم که تا پایان مقاله ضایعات بازار همراه ما بودید لطفا نظراتتان را کامنت کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ضایعات بازار

شرکت ضایعات بازار با داشتن سالها تجربه در خرید ضایعات، یکی از بهترین خریداران انواع ضایعات از جمله ضایعات آهن،ضایعات مس، ضایعات ساختمانی، ضایعات استیل و ...، در سطح کشور می‌باشد. اعتبار ما تجربه، قیمت مناسب و اعتماد شماست.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]