اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140106136398218565

بهترین خریدار ضایعات ساختمانی / بالاترین قیمت

کد: 140106136398218565

https://bit.ly/3cQwv3i

، تهران , (اخبار رسمی): با افزایش جمعیت، میزان ساخت و ساز ساختمان ها نیز بیشتر شده است، در نتیجه تولید ضایعات ساختمانی نیز افزایش یافته است. از سه روش دفن، انباشت و بازیافت ضایعات ساختمانی را دفع می کنند. بهترین و مطلوب ترین روش دفع ضایعات، بازیافت ضایعات ساختمانی است.

بهترین خریدار ضایعات ساختمانی | بالاترین قیمت
در هر سال در اثر تخریب، ساخت و تعمیر ساختمان ها، ضایعات ساختمانی زیادی تولید می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت ضایعات بازار مراجعه کنید.

در این مقاله قصد داریم شما را با بهترین خریدار ضایعات ساختمانی آشنا کنیم. همواره در اثر تخریب ساختمان ها، ساخت خانه ها و منازل جدید و یا تعمیر ساختمان ها، ضایعات ساختمانی زیادی تولید می شوند. وجود این ضایعات در شهر خطرناک می باشد، این ضایعات به وسیله خریدارهای ضایعات ساختمانی خریداری می شوند تا از اطراف ساختمان ها دور شوند و همچنین افراد را از خطراتی که آن ها را تهدید می کند در امان می سازند. در ادامه به ارائه مطالب کامل تری در این خصوص می پردازیم لطفا تا پایان مقاله ضایعات بازار همراه ما باشید.

ضایعات ساختمانی چیست؟

به طور کلی تعریفی که از ضایعات یا نخاله های ساختمانی می توانیم بیان کنیم این است که ضایعات ساختمانی یا پسمانده های ساختمانی شامل مصالحی هستند که به طور خواسته یا نا خواسته در زمان تخریب و ساخت و ساز تولید می شوند. از مهم ترین ضایعات ساختمانی می توانیم به مواد و مصالح عایق، میخ، سیم برق، سنگ ها، آجرها و ... اشاره کنیم. ضایعات مصالح در منابع ساختمانی می تواند از منابع متعددی باشد. از جمله منابع اصلی تولید ضایعات و نخاله های ساختمانی می توانیم به حمل و نقل نامناسب مصالح، انبارداری نامناسب، برش نادرست مصالح، مصرف زیاد مصرف مصالح در حین اجرا و طراحی نادرست اشاره کرد.

برخی دیگر از ضایعات ساختمانی شامل مواردی است که در محل ساخت و ساز قبل از اقدام به ساختن تولید می شود مانند تنه درختان، قلوه سنگ ها، لایه ها و ضایعات رویی محل و موارد دیگر. ضایعات ساختمانی به عنوان یکی از عوامل تهدید کننده محیط زیست و هدر رفتن منابع طبیعی می باشد. خریدار ضایعات ساختمانی برای حل این مشکل بزرگ برخی ضایعات را دفن می کنند، یا انباشت می کنند و یا آن ها را بازیافت می کنند و به مصالح مورد نظرشان تبدیل می کنند.

معرفی انواع ضایعات ساختمانی

ضایعات ساختمانی را می توانیم به دو دسته فیزیکی و غیر فیزیکی دسته بندی کنیم. از ضایعات فیزیکی می توانیم به شن، ماسه، چوب، فلز و پلاستیک را نام ببریم. ضایعات غیر فلزی شامل زمان، هزینه و انرژی می باشد. ضایعات فیزیکی بر دو اساس اثرات شیمیایی وارد محیط زیست می شوند و به دو دسته خنثی و فعال دسته بندی می شوند.ضایعاتی از جنس خاک، شن و ماسه جزوء ضایعات خنثی می باشند، در مقابل ضایعاتی چون ضایعات فلزی و شیمیایی جزوء ضایعات فعال محسوب می شوند. هر شرکتی برای تعریف ضایعات از تعاریف خاصی استفاده می کند. در ادامه به انواع ضایعات ساختمانی در یک دسته بندی عمومی می پردازیم، لطفا همراه ما باشید.

ضایعات فلزی: ضایعات فلزی بخش زیادی از ضایعات و زباله های شهری را تشکیل می دهند. این ضایعات حجم زیادی دارند و فضای زیادی از شهر را اشغال کرده اند. ضایعات فلزی ارزش اقتصادی زیادی دارند زیرا از طریق بازیافت می توان مجدد از آن ها استفاده کرد. فلزاتی چون آهن، مس، روی، آلومینیوم و ... بخش زیادی از ضایعات شهری را تشکیل می دهند.

ضایعات غیر فلزی: به طور کلی می توانیم بگوییم هر زباله و ضایعه ای که از جنس فلز نباشد جزوء دسته غیر فلزی قرار دارد. مانند پلاستیک، شیشه، چوب، کاغذ، کارتن و ... . هر یک از این ضایعات با توجه به ارزش اقتصادی و امکان بازیافت آن قیمت متفاوتی دارند.

ضایعات الکتریکی: زباله ها و ضایعاتی چون کامپیوتر، لب تاب، موبایل، تلویزیون، لامپ، سیم، کابل، انواع باطری ها جزوء ضایعات الکتریکی و الکترونیک محسوب می شوند. این ضایعات می توانند تعمیر شوند و یا از طریق بازیافت به چرخه تولید برگردانده شوند.

ضایعات مصالح بنایی: این نوع ضایعات در اثر تخریب ساختمان های بنایی تولید می شوند. ضایعات بنایی را می توان در اثر بازیافت به سنگ دانه ها تبدیل کرد و مجدد از آن ها برای ساختمان سازی ها، به عنوان بتن عایق حرارتی، آجر های رسی سنتی استفاده نمود.

ضایعات سوفاله یا سوفاره آهن: به طور کلی به براده های تولید شده از تراشکاری قطعه های فولادی و آهنی، ضایعات سوفاره می گویند که به دو دسته ناخنی و پوشالی دسته بندی می شود و عرضه آن به صورت فله ای بار پرسی شده و پفکی ریز بار می باشد.

ضایعات سوپر ویژه: از این نوع ضایعات می توانیم به ورق های روغنی زنگ زده، تکه های میلگرد، نبشی و ناودانی اشاره کنیم. همچنین از محصولات فولادی مورد استفاده در ساختمان ها می توانیم تیرآهن، خرده های میلگرد با ابعاد حجیم تر، قوطی ها و پروفیل را نام ببریم.

ضایعات آهن گالوانیزه: اگر سطح آهن با فلز روی پوشانده شود به آن آهن گالوانیزه می گویند. این پوشش در برابر فشار و حرارت بسیار مقاوم است. معمولا فلز گالوانیزه به دو صورت قابل استفاده نمی باشد، در اثر گذر زمان دچار شکستگی شوند و یا با گذر زمان تحت تنش های بالا ظاهر آن تغییر کند. از آهن گالوانیزه در تولید کانال کولر، شیروانی منازل، کابینت های آشپزخانه ها، لوله های آب و ... استفاده می کنند.

ضایعات حلب: ضایعات حلبی به دو صورت حلب پرسی و حلب فله ای به فروش می رسد. از ضایعات حلب می توانیم قوطی های نگهدارنده پنیر، روغن جامد و تمامی قوطی های نگهدارنده مواد غذایی نام ببریم.

بهترین خریدار ضایعات آهن

به طور کلی ضایعات ساختمانی را می توان به سه دسته انباشت، دفن و بازیافت دسته بندی کرد. در روش اول علاوه بر ایجاد مشکلات زیست محیطی، مناظر نامطلوبی نیز ایجاد می کنند در نتیجه بهترین و مطلوب ترین روش برای مدیریت ضایعات ساختمانی، بازیافت آن ها می باشد. بهترین خریدار ضایعات ساختمانی، ضایعات ساختمان را بازیافت می کند و از این راه منبع درآمد بالایی دارد. در زیر توضیحاتی درباره انواع روش های مدیریت نخاله های ساختمانی در اختیارتان قرار داده ایم.

انباشت ضایعات ساختمانی

یکی از رایج ترین روش ها دفن ضایعات ساختمانی می باشد که این روش سبب آلودگی آب، خاک و منابع زیر زمینی می گردد و همچنین حجم زیادی از زمین را اشغال می کند. آلودگی آب و خاک سبب آلودگی هوا نیز می گردد و مشکلاتی چون مشکلات تنفسی برای انسان ها، گیاهان و حیوانات بر جای می گذارد.

دفن ضایعات ساختمانی

می توانیم بگوییم که در کشور ما اصلی ترین روش برای دفع ضایعات ساختمانی، دفن آن می باشد. این روش هزینه کمی دارد اما دارای معایبی چون اشغال سطح و زیر زمین و ایجاد مشکلات زیست محیطی می باشد. برخی از ضایعات دفن شده مواد و گازهای سمی چون سولفید هیدروژن تولید می کند. این روش مشکلاتی چون کمبود محل برای دفن ضایعات نیز دارد. به طور کلی این روش مشکلات زیادی را برای انسان ها، گیاهان، حیوانات و منابع زیر زمینی به دنبال دارد.

بازیافت ضایعات ساختمانی

امروزه به دلیل افزایش جمعیت، میزان ساخت و ساز نیز افزایش یافته در نتیجه ضایعات نیز به مقدار زیادی تولید می شود. در اثر افزایش تولیدات ضایعات زمین برای دفن آن ها کم شده و میزان مواد اولیه نیز کاهش پیدا کرده است. از این رو بازیافت ضایعات ساختمانی از اهمیت بالایی برخوردار هستند. اگرچه هزینه های بازیافت ضایعات ساختمانی بسیار بالا است اما در بلند مدت سود و ارزش اقتصادی زیادی دارد. از میان ضایعات ساختمانی بازیافت ضایعات فلزی از اهمیت بالایی برخوردار است.

مطلب پیشنهادی: ضایعات را کجا بفروشیم؟

درجه بندی ضایعات ساختمانی چگونه است؟

ضایعات دارای درجه بندی های متفاوتی است که این درجه بندی ها روی قیمت آن بسیار موثر است. در زیر به انواع درجه بندی های ضایعات پرداخته ایم:

  • درجه یک، ضایعات آهن سنگین بار: لوله مشکی صنعتی، قوطی ها و پروفیل بدون زنگ زدگی، لوازم مختلف موتوری سبک وزن و سنگین وزن، شاسی خودروهای سنگین، بالا و پایین آبگرمکن و شوفاژ بدون سرب، انواع ورق های روغنی، ریل قطار، آهن آلات شرکت های برقی، انواع چرخ دنده ها، بدنه کشتی خرد شده، سیم مفتول های کلاف شده و ... .
  • درجه دو، ضایعات آهن سبک بار: ضایعات درب و پنجره، اسکلت دوچرخه و موتور سیکلت، آبگرمکن بدون سرب خرد شده، لوله بار و ورق های گالوانیزه، لوله بار سبک، انواع توری ها، سیم جوش، تسمه ها و میلگردهای کلاف شده، فنرهای بانداژ و موارد دیگر.
  • درجه سه : حلب نو و کهنه، ورق های گالوانیزه، منبع اگزوز و شلنگ های فشار قوی سوخته و موارد دیگر.
  • درجه چهار: به طور کلی سفال آهن در این نوع از ضایعات قرار دارد. سفال در اکثر ضایعات آهن قرار دارد که از طریق ماشین کاری بعد از استفاده از دستگاه های ابزاری چون فرز، دستگاه تراش و ... که در سه نوع ریز بار، پوشالی و اتوماتیک تهیه می شوند. ارزش این نوع از ضایعات جزوء چهارمین دسته از ضایعات می باشد.
مزایای بازیافت ضایعات ساختمانی

بیشتر ضایعات ساختمانی که به کارخانجات بازیافت می فرستند از جنس بتن، کاشی، سرامیک، آجر و خاک می باشد. به طور متوسط می توانید 50 تا 95% از این ضایعات را بازیافت کنید و به مواد مصرفی جدید تبدیل کنید. ساده ترین مزایای بازیافت ضایعات ساختمانی، می توانیم از ضایعات بتنی برای جایگزینی اساس و زیر اساس استفاده کنید، از طریق تولید سنگ دانه بتنی، بتن سازه ای تولید کرد. به طور کلی بازیافت ضایعات ساختمانی سبب صرفه جویی 70 درصدی در مصرف انرژی، صرفه جویی 90 درصدی در استفاده از مواد اولیه، کاهش 86 درصدی در آلودگی هوا، صرفه جویی 40 درصدی در استفاده از منابع آب، کاهش هزینه های دفع زباله، صرفه جویی در هزینه تولید مصالح اولیه و ایجاد اشتغال زایی اشاره کرد.

قیمت ضایعات ساختمانی

قیمت ضایعات ساختمانی همچین ضایعات دیگر تحت تاثیر عوامل مختلفی تعیین می شود و نمی توانیم قیمت ثابتی را برای آن ها در نظر بگیریم. برای آگاهی و اطلاع از به روز ترین قیمت ها، در کوتاه ترین زمان ممکن می توانید به سایت ضایعات بازار مراجعه کنید و یا با پشتیبانی آن تماس بگیرید.

مطلب پیشنهادی: قیمت هر کیلو ضایعات آهن چند است؟

کلام آخر

در این مقاله به بررسی بهترین خریدار ضایعات آهن | بالاترین قیمت پرداختیم و دریافتیم با افزایش جمعیت انسان ها، میزان ساخت و ساز ساختمان ها نیز بیشتر شده، در نتیجه تولید ضایعات ساختمانی نیز افزایش می یابد. از سه روش دفن، انباشت و بازیافت ضایعات را دفع می کنند. بهترین و مطلوب ترین روش دفع ضایعات، بازیافت ضایعات ساختمانی می باشد. از شما کمال تشکر را داریم که تا پایان مقاله ضایعات بازار همراه ما بودید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ضایعات بازار

شرکت ضایعات بازار با داشتن سالها تجربه در خرید ضایعات، یکی از بهترین خریداران انواع ضایعات از جمله ضایعات آهن،ضایعات مس، ضایعات ساختمانی، ضایعات استیل و ...، در سطح کشور می‌باشد. اعتبار ما تجربه، قیمت مناسب و اعتماد شماست.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]