اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140106166405518565

خریدار ضایعات آهن در شرق تهران

کد: 140106166405518565

https://bit.ly/3cT9WLe

، تهران , (اخبار رسمی): خریدارهای ضایعات آهن زیادی در شرق تهران وجود دارد که از طریق خرید ضایعات آهن و بازیافت آن ها کمک بزرگی به پاکسازی محیط زیست، زندگی انسان ها و حفظ منابع طبیعی می کنند.

خریدار ضایعات آهن در شرق تهران
در شرق تهران به دلیل وجود صنایع مختلف، ضایعات آهن فراوانی تولید می شود.

برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت ضایعات بازار مراجعه کنید و یا با پشتیبانی آن تماس بگیرید.

در این مقاله قصد داریم توضیحاتی درباره خریدار ضایعات آهن در شرق تهران در اختیارتان قرار دهیم. ضایعات آهن در واقع همان قراضه آهن است که به عنوان مهم ترین منبع برای تامین مواد اولیه بسیاری از تولیدات فولادی استفاده می شود. خریداران ضایعات آهن زیادی در شرق تهران وجود دارد که نقش بسیار مهمی در زندگی انسان ها و محیط زیست دارند، در ادامه به ارائه مطالب کاملی در این خصوص می پردازیم لطفا تا پایان مقاله ضایعات بازار همراه ما باشید.

ضایعات آهن چیست؟

به تولیدات آهن معیوب و ناقص، لوازم آهنی فرسوده، کهنه و دور ریختنی ضایعات آهن گفته می شود. ضایعات آهن به موادی گفته می شود که قابل بازیافت هستند در غیر این صورت جزوء زباله ها محسوب می شوند. ماده اولیه برای ساخت فولاد در کوره های قوس الکتریکی ضایعات آهن می باشد. ضایعات آهن دارای انواع مختلفی است که از نظر تولید، میزان ناخالصی، میزان آلیاژهای بکار رفته شده و ... با یکدیگر فرق می کنند و این تفاوت ها در تفاوت قیمت آن ها نیز صدق می کند.

مواد دور ریختنی در صنایع خودروسازی و ساختمان سازی جزوهء ضایعات آهن محسوب می شود، به ضایعات آهن قراضه نیز می گویند. قراضه ها می توانند از جنس آهن، چدن، آلومینیوم، مس و موارد دیگر باشند. ضایعات آهن به دلیل این که قابلیت بازیافت هستند و می توان از آن ها استفاده مجدد در چرخه تولید کرد، از ارزش اقتصادی بالایی برخوردار می باشد. در میان ضایعات آهن، فولاد بیشترین درصد را تشکیل می دهد که در بین مردم از اهمیت بالاتری نیز برخوردار است.

خریدار ضایعات آهن در شرق تهران

در شرق تهران کسب و کارهای فراوانی وجود دارد که در سال ضایعات آهن زیادی تولید می کنند. اگر این ضایعات را به حال خود رها کنیم آسیب ها و خسارات جبران ناپذیری بر روی زندگی انسان ها و محیط زیست وارد می کنند. از این رو خریدار ضایعات آهن در شرق تهران به جمع آوری و خرید ضایعات آهن می پردازد و از راه بازیافت ضایعات آهن درآمد و سود بالایی به دست می آورند. خریدارهای ضایعات آهن از طریق بازیافت ضایعات بر روی پاکسازی محیط زیست و سلامتی انسان ها تاثیر زیادی می گذارند.

گروه ضایعاتی، ضایعات بازار در سراسر ایران از جمله شرق تهران نیز فعالیت می کند. از طریق ضایعات بازار کاربرانی که در شرق تهران هستند می توانند ضایعات آهن خود را به صورت نقدی با به روز ترین قیمت ضایعات خود را به خریدار ضایعات آهن در شرق تهران بفروشند فقط کافی است که با آن ها تماس بگیرید. ضایعات بازار انواع ضایعات آهنی چون ضایعات مس، آلومینیوم، چدن، برنج، حلب و ... را با مناسب ترین قیمت از شما خریداری می کنند.

معرفی انواع ضایعات آهن

ضایعات آهن به دو بخش دسته بندی می شود که در ادامه به آن ها می پردازیم:

ضایعات برگشتی از خط تولید: این نوع ضایعات حاصل از خط تولید عملیات فولادسازی و نورد سازی می باشد. این ضایعات یکی از بهترین ضایعات است که از طریق ایجاد تغییراتی روی آن ها، می توانیم در کوره قوس الکتریکی برای تولید فولاد استفاده کنیم. برخی از ضایعات برگشتی دارای آلودگی های خطرناک و سمی می باشد واجب است که به پاکسازی آن ها بپردازید.

ضایعات آهن خریداری شده: این نوع ضایعات شامل ضایعاتی است که خریداران از فروشندگان خریداری می کنند، مانند لوازم خانگی، لوازم خودروسازی، تجهیزات صنعتی، ساختمان ها، پل ها و ... . برخی از این ضایعات مانند ضایعات ساختمانی نیاز به آماده سازی و جداسازی بیشتری برای بازیافت شدن دارند.

تفاوت ضایعات و زائدات چیست؟

ضایعات: خیلی از افراد هستند که تفاوت ضایعات و زائدات را نمی دانند و فکر می کنند که این دو یکی هستند و هیچ فرقی بین آن ها وجود ندارد، اما در حقیقت، ضایعات به موادی گفته می شود که با استانداردهای تولید محصولات مطابقت نداشته باشد و از عملیات تولید کنار گذاشته باشد. ضایعات تولید شده ممکن است قابل استفاده نباشند و دور ریختنی باشند و همچنین ممکن است با انجام مقداری تغییر روی آن قابل استفاده بگردند.

زائدات: به ضایعات به جای مانده از مواد اولیه یا هنگام قیچی زدن، باقی مانده های حاصل از برش ورق های آهنی زائدات می گویند. زائدات در هنگام پردازش مواد اولیه برای تولید کالاها به وجود می آید، که اگر بازیافت نشوند قابل استفاده مجدد قرار نمی گیرند. مانند قطعه های نامنظم باقی مانده در تهیه میز و صندلی و یا بقایای حاصل از برش ورق های آهنی و موارد دیگر. بررسی انواع ضایعات از لحاظ زمان تولید   ضایعات حاصل از آهن و فولاد به دو دسته، ضایعات داخلی و ضایعات خارجی دسته بندی می شوند. ضایعات داخلی در پروسه های ساخت شمش و تمامی محصولات فولادی در فولاد سازی به وجود می آید. در واقع ضایعات داخلی شامل محصولاتی است که استانداردهای کیفی نهایی را ندارد. ضایعات خارجی خود شامل دو دسته قدیمی و جدید می باشد. ضایعات خارجی جدید از طریق تولید کنندگان نهایی فولاد تهیه می شود، این ضایعات کیفیت کیفی مشخصی دارند و بیشتر آن ها محصول مرحله نورد است که شامل مفتول ها، صفحه های زائد و برش خورده توسط واحدهای صنعتی می باشد. باید توجه داشت که کیفیت اولیه در این محصولات حفظ می شود. ضایعات خارجی قدیمی شامل محصولات قدیمی و کهنه فولادی است که عمر مفید آن ها به پایان رسیده است. مانند ضایعات اتومبیل ها، ضایعات اجزای ساختمان، پل ها، ضایعات لوازم خانگی و موارد دیگری. کطلب پیشنهادی: قیمت هر کیلو ضایعات آهن چند است؟ کاربردهای ضایعات آهن

همانطور که خواندید ضایعات آهن بسته به نوع و جنس آن در انواع صنایع ها دارای کاربردهای مختلفی می باشد. یکی از مهم ترین کاربردهای ضایعات آهن، کاهش هزینه های مواد اولیه و خام فلزی در صنایع برای تولید محصولات می باشد. برخی از شرکت ها وجود دارد که بخش بزرگی از هزینه های جاری خود را از راه فروش ضایعات آهن در کارگاه ها و کارخانه ها تامین می کند. استفاده از ضایعات آهن از نظر زیست محیطی نیز مفید است. در ادامه به برخی از کاربردهای اصلی ضایعات آهن می پردازیم، لطفا همراه ما باشید:

بازگشت به خط تولید: یکی از اصلی ترین استفاده از ضایعات آهن که در این مقاله به آن اشاره کرده بودیم، ضایعات فلز را جدا سازی، مرتب کرده تا از میزان خالص بودن و یک دست بودن نوع فلز آن اطمینان داشته باشید سپس می توان آن را بازیافت کرد تا مجدد به خط تولید برگردانده شوند و مورد استفاده قرار بگیرند. ضایعات آهنی را از طریق کوره قوس الکتریکی می توان به قطعاتی با کیفیت بالاتری تبدیل کرد. حتی از این طریق می توان قطعه هایی از فولاد تهیه کرد که زد زنگ باشند.

مصارف خانگی ضایعات آهن: بیشترین مقدار ضایعات آهن که به چرخه تولید برگردانده شده اند صرف ساخت لوازم خانگی و تزئینی گردیده است. مبلمان های فلزی از طریق فلز و آهن آلات بازیافتی ساخته شده اند. همچنین بسیاری دیگر از لوازم خانگی مانند نیمکت ها، میزهای فلزی، لوستر، آباژور و ... از طریق آهن آلات بازیافتی ساخته شده است.

صنعت بسته بندی: ضایعات آهن حتی در صنعت بسته بندی نیز کاربرد دارد. ضایعات آهن فلزاتی چون حلب، آلومینیوم، استیل، فولاد در بسته بندی های خاصی چون بسته بندی مواد غذایی، سوها، چای، غطر، لوازم کادو و موارد دیگر به کار گرفته می شود. از طریق ضایعات آهن می توان بخش زیادی از زباله های آهنی که در طبیعت رها شده اند را به چرخه تولید برگرداند و از آن ها مجدد استفاده کرد.

ساخت و ساز ضایعات آهن: از ضایعات آهن به شکل های متنوع و گسترده ای در صنعت ساخت و ساز استفاده می کنند. مثلا می توان برای پروژه های عمران مثل جاده سازی و پل سازی استفاده کرد. در صنعت حمل و نقل برای ساخت قایق، هواپیما، اتومبیل ها و ... اسفاده کرد. از طریق ضایعات آهن می توان بسیاری از هزینه های تامین مواد اولیه در کسب و کارها را کاهش داد.

سم زدایی: یکی دیگر از کاربردهای ضایعات آهن، سم زدایی از طبیعت و فاضلاب های صنعتی می باشد. بخش زیادی از فلزات در باتری ها، در صنایع سرامیک سازی و نیروگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد، این مواد سمی بوده و رها کردن آن ها در طبیعت به عنوان زباله می تواند خطرات جدی ای به محیط زیست و زندگی انسان ها وارد کند. به همین صورت سم زدایی ضایعات آهن مانند فلز سرب، یکی از مهم ترین فرآیندهای بازیافت ضایعات آهن محسوب می شود.

هنر: یکی از پرطرفدارترین کاربردهای ضایعات آهن، استفاده آن در حوزه های هنری می باشد. مثلا در مجسمه سازی تاکنون مجسمه های زیاد و قشنگی را با استفاده از ضایعات آهن تهیه کرده اند و همین هنر علاقه مندان باعث شده همه ساله نمایشگاه هایی تشکیل شود که در آن مجسمه هایی وجود دارد که از ضایعات آهن ساخته شده اند. از ضایعات آهن برای طراحی و معماری ساختمان ها نیز استفاده می کنند. این کار هم به کاهش هزینه ها کمک می کند و هم به محیط زیست کمک بزرگی می کند.

مطلب پیشنهادی: خریدار ضایعات آهن در تهران

چگونه ضایعات آهن را بازیافت می کنند؟

بازیافت ضایعات آهن از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. برای بازیافت ضایعات آهن روش های مختلفی وجود دارد اما عمده ترین روش برای بازیافت ضایعات آهن، روش ذوب و سرد کردن آن می باشد. بازیافت ضایعات آهن به این صورت است که، در مرحله اول پس از جمع آوری ضایعات آهن، آن ها را در سوله ها و انبارهای مخصوص قرار می دهند سپس با استفاده از آهن رباهای بزرگ و مخصوص به جداسازی ضایعات فلزی و غیر فلزی می پردازند. در مرحله دوم با استفاده از دستگاه های خردکن مخصوص ضایعات را به قطعات کوچک تری تبدیل می کنند تا فرآیند حمل و نقل و ذوب آن ها به آسانی انجام شود.

در مرحله سوم ذوب ضایعات صورت می گیرید، بدین ترتیب که ضایعات را با توجه به نوع و جنس آن ها در کوره های مخصوص قرار می دهند تا ذوب شوند. مدت زمان ذوب آن ها بین چند دقیقه تا چند ساعت می باشد، بستگی به نوع ضایعات دارد. در ذوب ضایعات به دلیل این که ضایعات از قبل با درجه حرارت و دمای بالایی ساخته شده اند دیگر نیازی به صرف انرژی بیشتری ندارند. از طریق مشعل های ذوب کننده کم مصرف سبب کاهش آلودگی های زیست محیطی نیز می شوند.

در مرحله چهارم به تصفیه کردن فلز مایع می پردازند، این کار را برای اطمینان از این انجام می دهند که محصول نهایی تولید شده عاری از هرگونه آلودگی باشد. در مرحله پنجم و مرحله آخر فلزات مایع را درون قالب های مخصوص قرار می دهند و آن ها را سرد می کنند تا به فلز جامد تبدیل شود، قالب ها از شکل های مختلفی تشکیل شده اند که متداول ترین آن ها به شکل شمش و لوله های توپر می باشد. و در آخر با استفاده از روش نورد گرم یا سرد شکل استاندارد نهایی را برای استفاده در صنایع مختلف به فلزات می دهند.

ضایعات به دو دسته ضایعات فلزی و ضایعات غیر فلزی دسته بندی می شود. از ضایعات فلزی می توان آهن، استیل، چدن، آلومینیوم، مس، برنج، سرب، روی، ضایعات فلزات دیگر، نخاله های صنایع فلزی، ورق های روغنی، ضایعات آهن سوپر ویژه، ویژه، ضایعات آهن درجه یک، دو، سه، ضایعات آهن گالوانیزه، ضایعات آهن سبک، سنگین، متوسط، ضایعات آهن حلب، ضایعات آهن آلیاژی، ضایعات آهن سوفاره و موارد دیگری را می توان نام برد.

ضایعات غیر فلزی، به تمام ضایعات دور ریختنی که از جنس فلز نیستند و می توان از طریق بازیافت از آن ها استفاده کرد مانند شیشه، پلاستیک، چوب، کاغذ و موارد دیگر.

کلام آخر

در این مقاله به بررسی خریدار ضایعات آهن در شرق تهران پرداختیم و دریافتیم خریدارهای ضایعات آهن زیادی در شرق تهران وجود دارد که از طریق خرید ضایعات آهن و بازیافت آن ها کمک بزرگی به پاکسازی محیط زیست، زندگی انسان ها و حفظ منابع طبیعی می کنند. از شما کمال تشکر را داریم که تا پایان مقاله ضایعات بازار همراه ما بودید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ضایعات بازار

شرکت ضایعات بازار با داشتن سالها تجربه در خرید ضایعات، یکی از بهترین خریداران انواع ضایعات از جمله ضایعات آهن،ضایعات مس، ضایعات ساختمانی، ضایعات استیل و ...، در سطح کشور می‌باشد. اعتبار ما تجربه، قیمت مناسب و اعتماد شماست.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید