اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140105086324715751

همه چیز درباره لاپاراسکوپی کیسه صفرا، کیست مویی و لیزر بواسیر

کد: 140105086324715751

https://bit.ly/3zgPFGx

، تهران , (اخبار رسمی): خواندن مطالب پزشکی معتبر و به کارگیری آن در زندگی روزمره همواره راهگشای زندگی بشر بوده و هست. اگر شما هم میخواهید درباره لاپاراسکوپی کیسه صفرا، کیست مویی و لیزر بواسیر بیشتر بدانید در ادامه این متن همراه ما باشید!

همه چیز درباره لاپاراسکوپی کیسه صفرا، کیست مویی و لیزر بواسیر
همه چیز درباره لاپاراسکوپی کیسه صفرا، کیست مویی و لیزر بواسیر

کیسه صفرا و عمل لاپاراسکوپی برای این اندام چیست؟

کیسه صفرا یک اندام کوچک نزدیک به کبد است که نقش ذخیره‌سازی مایع صفراوی را بر عهده دارد که توسط کبد ترشح می‌شود. کیسه صفرا، مایع صفرا را به روده کوچک ریخته و به این ترتیب به تجزیه سلول‌های چربی در فرآیند هضم کمک می‌کند. به هر حال توجه داشته باشید فرآیند هضم طبیعی بدون وجود کیسه صفرا نیز امکان‌پذیر است و به همین خاطر برداشتن کیسه صفرا یک روش درمانی مناسب برای مواردی است که این ناحیه از بدن دچار بیماری یا عفونت شده باشد. اگر کیسه صفرا دچار التهاب شده یا در آن سنگ تجمع پیدا کند، ممکن است جراح چاره ای بجز برداشتن کیسه صفرا نداشته باشد. جالب است بدانید که  لاپاراسکوپی کیسه صفرا، یک روش جراحی برای برداشتن کیسه صفرا  و نجات از مشکلات ایجاد شده توسط آن است.

 کیست مویی چیست؟

زمانی که فولیکول های مو به همراه آلودگی هایی مانند گرد و غبار، پوست را بشکافند و به لایه های زیرین آن وارد شوند، در داخل یک کیست به دام می‌افتند که نتیجه آن کیست مویی نام دارد. کیست مویی یا سینوس پیلونیدال در واقع یک سوراخ و حفره کوچک ایجاد شده در پوست است که ممکن است با  مایعات و چرک پر شده باشد و در نهایت موجب ایجاد کیست و یا آبسه شود.این اتفاق معمولا در شکاف بالای باسن رخ میدهد. شاید برای شما سوال پیش بیاید که چه چیزی باعث ایجاد این کیست های مویی میشود باید توضیح دهیم که فولیکول های مو به همراه گرد و خاک یا یک عامل آلوده پوست را شکافته و وارد لایه های زیرین پوست شده و در نهایت درون کیست های زیر پوست محصور میشود.

لیزر بواسیر چگونه انجام میشود؟

هموروئید یک شبکه از سیاهرگ های بدن است که در مجاورت کانال مقعدی قرار دارد. اگر به این ناحیه یعنی مقعد فشار بیش از حدی وارد شود، سیاهرگ های این ناحیه در اثر فشار وارد شده ملتهب و برجسته می شوند و در نهایت از ناحیه مقعد به صورت یک زائده گوشتی بیرون می زنند؛ به این زائده بواسیر گفته می شود. عارضه بواسیر یا هموروئید دلایل مختلفی می تواند داشته باشد و یکی از بیماری های شایع در جامعه است. بسیاری از افرادی که به بیماری هموروئید مبتلا می شوند ترس زیادی از دردی که به واسطه جراحی هموروئید باید متحمل شوند خواهند داشت اما در عصر حاضر با روی کار آمدن روش های نوین پزشکی و لیزر بواسیر دیگر بیماران از مداوای این عارضه به واسطه لیزر درمانی واهمه ای ندارند. تمام بیمارانی که هموروئید را چه از طریق عمل جراحی و چه با متد لیزر درمانی، معالجه می کنند باید به نکاتی که نیاز است پس از آن انجام شود تا روند بهبودی سریع تر حاصل شود، اهمیت ویژه ای دهند. مراقبت های بعد از لیزر هموروئید از اصلی ترین دلایلی می باشد که موجب عدم بازگشت هموروئید و علاج کامل آن خواهد شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]