اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140105226348715751

همه چیز درباره لیزر فیشر، جراح بواسیر و علت خارش مقعدی

کد: 140105226348715751

https://bit.ly/3bPCmoS

، تهران , (اخبار رسمی): خواندن مطالب پزشکی معتبر و به کارگیری آن در زندگی روزمره همواره راهگشای زندگی بشر بوده و هست. اگر شما هم میخواهید درباره لیزر فیشر، جراح بواسیر و علت خارش مقعدی بیشتر بدانید در ادامه این متن همراه ما باشید!

همه چیز درباره لیزر فیشر، جراح بواسیر و علت خارش مقعدی
همه چیز درباره لیزر فیشر، جراح بواسیر و علت خارش مقعدی

خارش مقعدی تحت تاثیر چه عواملی ایجاد می‌شود؟

علت خارش معقدی و نحوه درمان آن برای افرادی که با این مشکل مواجه هستند؛ از اهمیت بالایی برخوردار است. چرا که خارش معقدی اغلب دردناک و ناراحت کننده است. دلایل زیادی برای علت این عارضه وجود دارد که اغلب با درمان ها خانگی یا با کرم‌های تجویز شده توسط پزشک رفع خواهد شد.

خارش مقعد یک بیماری شایع است که در داخل یا اطراف مقعد شما ایجاد می‌شود. این عارضه، اغلب شدید و امکان دارد با میل شدید به خاراندن همراه باشد. خارش مقعد امری  خجالت آور و ناراحت کننده برای فراد مبتلا تلقی می‌شود.

خارش مقعد که به آن خارش آنی نیز می‌گویند، علت‌های مختلفی را شامل می‌شود:

  • مشکلات پوستی
  • هموروئید
  • شستشوی زیاد یا ناکافی 

با این وجود، گاهی اوقات علت خارش مقعد قابل شناسایی نیست. علل احتمالی خارش مقعد عبارتند از:

رفتارها و محصولات تحریک کننده: بی اختیاری مدفوع و اسهال طولانی مدت (مزمن) می تواند پوست را تحریک کند. یا نحوه مراقبت از پوست شما ممکن است شامل محصولات یا رفتارهایی باشد که پوست را تحریک می کند. مانند استفاده از صابون‌های خشن یا دستمال مرطوب و شستن بیش از حد تهاجمی و محکم.

عفونت‌ها: عفونت مانند عفونت‌های مقاربتی، کرم سوزنی و عفونت‌های مخمری.

شرایط پوستی: گاهی اوقات خارش مقعد نتیجه یک بیماری خاص پوستی مانند پسوریازیس یا درماتیت تماسی است.

خارش مقعد ممکن است با قرمزی، سوزش و درد همراه باشد. خارش و سوزش بسته به علت ممکن است موقتی یا طولانی مدت باشد. اگر خارش مقعد پیوسته است، با پزشک خود صحبت کنید و نگران نباشید چراکه با درمان مناسب و خود مراقبتی، اکثر مردم از دست خارش مقعد کاملا خلاص می‌شوند.

جراح بواسیر دقیقا چه کاری انجام می‌دهد؟

جراح بواسیر با معاینه شما تشخیص می‌دهد که هموروئید یا بواسیر نیاز به چه نوع درمانی دارد.

خوشبختانه، امروزه روش های درمانی مختلفی برای درمان بواسیر وجود دارد. بسیاری از افراد با درمان های خانگی و تغییر سبک زندگی و استفاده از دارو تسکین می‌یابند. اما، برای برخی افراد، رژیم غذایی سالم و شیوه زندگی و داروهای بدون نسخه برای درمان هموروئید کافی نیست. در نهایت مجبور به جراحی و برداشتن بواسیر هستند. برای این شیوه درمان، روش هایی وجود دارد که آنها را کوچک یا حذف می‌کند، مانند استفاده از لیزر، که می تواند در مطب پزشک انجام شود.

اگرچه ممکن است این موارد کمتر درد داشته باشند و عوارض کمتری داشته باشند، جراحی ممکن است انتخاب بهتری باشد، به خصوص اگر هموروئید شما بزرگ و دردناک باشد یا خونریزی داشته باشد. توجه داشته باشید که جراحی هموروئید یا بواسیر در بیشتر مواقع ایمن و موثر است. اما همچنان باید یک رژیم غذایی با فیبر بالا داشته باشید تا از یبوست و عود کردن آن جلوگیری کنید.

لیزر در دنیای پزشکی چگونه باعث تغییر سبک درمان شد؟

علم پزشکی همیشه در تلاش است تا جدیدترین و بهترین و کم عارضه ترین روش درمانی را برای بیماران ارائه بدهد. بنابراین در طی دوره های مختلف، روش‌های درمانی متفاوت ایجاد شده است که هر کدام به مرور زمان بنا به دلایل و عوارضی که ایجاد کردند از اهمیت کمتری برخوردار شدند و میزان استفاده از آنها کاهش یافته است.

بنابراین سعی شده است تا شیوه درمانی جدیدتری در جهت بهبود شیوه قبلی ارائه شود. روش درمانی لیزر مدت‌هاست که پا به عرصه پزشکی نهاده است و در زمینه‌های مختلف از آن استفاده می شود. قدرت، دقت عمل، سرعت و افزایش درمان و بهبود بیماری از ویژگی های بارز لیزر به حساب می آید. لیزر مدت هاست که تقریبا جایگزین بسیاری از جراحی های خطرناک و قدیمی شده است.

لیزر فیشر 

یکی از پر کاربردترین موارد استفاده لیزر در روش‌های درمانی، لیزر فیشر است که با توجه به ویژگی‌های بارز خود، مورد تقاضای بسیاری از بیماران قرار گرفته است. 

بیماری های گوارشی روز به روز با توجه به سبک نامناسب زندگی افراد ازجمله کم تحرکی، تغذیه نامناسب، کاهش مصرف سبزیجات و میوه، کاهش مصرف مایعات، عدم فعالیت بدنی، در حال گسترش است.

شما با اصلاح سبک زندگی خود می‌توانند از بسیاری از بیماری‌های گوارشی در امان بمانند. فیشر یا شقاق یکی از بیماری‌های گوارشی است که از نظر علایم بسیار شبیه بواسیر است، بنابراین با شناخت بیشتری از این بیماری می توان تفاوت بین این دو بیماری را فهمید و مسیر درمانی درست برای فیشر برگزید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]