اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140105086325315751

همه چیز درباره کیست مویی، کیست پستان و عمل فتق با لاپاراسکوپی

کد: 140105086325315751

https://bit.ly/3cTivFz

، تهران , (اخبار رسمی): خواندن مطالب پزشکی معتبر و به کارگیری آن در زندگی روزمره همواره راهگشای زندگی بشر بوده و هست. اگر شما هم میخواهید درباره کیست مویی، کیست پستان و عمل فتق با لاپاراسکوپی بیشتر بدانید در ادامه این متن همراه ما باشید!

 همه چیز درباره کیست مویی، کیست پستان و عمل فتق با لاپاراسکوپی
همه چیز درباره کیست مویی، کیست پستان و عمل فتق با لاپاراسکوپی

کیست مویی، معضلی جدی و دردناک

کیست مویی چیست؟کیست مویی می تواند در نواحی مختلف بدن مانند سر، کشاله ران، زیر بغل، نوک سینه و… به وجود آید؛ اما شایع ترین مکان برای بروز کیست مویی ناحیه کمر و کمی بالاتر از شکاف باسن است. این عارضه تا حدی در جامعه شایع بوده و اگر به موقع تشخیص داده شود و برای درمان آن اقدامات مناسب صورت بگیرد، بدون عوارض خاصی درمان می شود و امکان عود دوباره آن نیز بسیار کم می شود. کیست مویی کمر می تواند همراه با درد و ترشح باشد و برای بیمار بسیار آزار دهنده است. یکی از معضلاتی که امروزه برای خیلی از افراد چه بانوان و آقایان برخ می‌دهد، کیست مویی است. لذا کیست مویی یکی از دردناک ترین کیست ها می باشد که معمولاً در پشت افراد نزدیک مقعد بروز می نماید. سوالی که برای خیلی از کاربران ممکن است پیش بیاید این است که آیا کیست مویی خطرناک است!؟ و برای این مقوله نیاز است تا آناتومی کیست مویی ساده و پیشرفته را بشناسد و اطلاعاتی بر نحوه درمان و عوارض این پدیده بدانید. دکتر دانش پژوه به عنوان متخصص درمان انواع بیماری مانند کیست مویی ، هموروئید و بواسیر می باشد.

کیست پستان چیست؟

پستان، اندامی است که در قسمت قفسه سینه و در مورد خانم ها، این اندام رفته رفته با افزایش سن بزرگ تر می شود تا به اندازه ثابتی برسد. پس از رسیدن به سن بلوغ در دختران، این اندام شروع به رشد می کند و در هنگام بارداری و حاملگی، به دلیل تغییرات هورمونی که در بدن زنان صورت می گیرد، با بالا رفتن هورمون پرولاکتین در خون، این اندام بزرگ تر و حجیم تر می شود. برای این که پستان بتواند شیر مورد نیاز نوزاد را فراهم کند، بایستی این اندام به اندازه کافی بزرگ شده باشد و نوک پستان یا در اصطلاح پزشکی، Nipple ، بیرون زدگی مناسبی از بافت پستان داشته باشد. کیست پستان یکی از رایج ترین عارضه هایی است که اغلب زنان با آن مواجه می شوند. ایجاد کیست سینه ترس و نگرانی را برای افراد بوجود می آورد، چرا که این احتمال وجود دارد که به سرطان سینه مبتلا شده باشند. اما همیشه اینگونه نیست. شما نباید با دیدن و یا لمس توده‌هایی در ناحیه سینه خود سریع آن را سرطان فرض کنید. معمولا کیست ها انواع مختلفی دارند که با درمان های متفاوت به کلی رفع می شوند. حتی اگر درد و ناراحتی زیادی را نیز تجربه می کنید؛ نباید آن را سریعا به سرطان ربط دهید. بیشتر زنان به خصوص در سنین بیست تا پنجاه سالگی با کیست پستان مواجه می شوند؛ بنابراین مراجعه به پزشک و انجام آزمایش های مربوطه، اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار خواهد داد. 

عمل فتق با لاپاراسکوپی چگونه است؟

عمل فتق با لاپاراسکوپی به عنوان یک جراحی کم تهاجمی و سریع شناخته می شود. این روش نسبت به جراحی های سنتی بهبودی سریعتر داشته و درد کمتری را نیز به همراه دارد. بیماران دارای فتق های بزرگ شکمی، فتق های مجدد، فتق دوطرفه و سایر موارد ممکن است کاندیدای خوبیی برای لاپاروسکوپی فتق هستند.  شکم در لایه‌ هایی از ماهیچه و بافت قوی پوشیده شده است که به حرکت و محافظت از اندام‌ های داخلی کمک می‌کند. فتق شکافی در این دیواره عضلانی است که به محتویات داخل شکم اجازه می دهد تا به سمت بیرون بیایند. انواع مختلفی از فتق وجود دارد، اما شایع ترین فتق ها در ناحیه شکم یا کشاله ران بوجود می آیند. این امکان وجود دارد که هر کسی به فتق شکمی مبتلا شود، اما افرادی که جراحی شکم انجام داده‌اند؛ در معرض ابتلا به این عارضه هستند. اگر برشی دارید که دیواره شکم را مختل کرده است؛ اسکار هرگز به اندازه بافت اصلی قوی نخواهد بود. این باعث می شود که احتمال ایجاد فتق، در امتداد ناحیه برش بیشتر شود. وجود برخی علائم اخطار می دهد که بایستی عمل فتق صورت گیرد. برای مثال: برآمدگی دردناکی که هنگام دراز کشیدن و استراحت از اندازه آن کم نمی شود. ضربان قلب سریع یا بدتر شدن درد. اما در برخی موارد و در صورتی بی توجهی؛ ممکن است بخشی از روده بیرون بزند. که در این موارد باید سریعا و اورژانسی تحت جراحی قرار گیرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]