اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140105126335018711

معرفی 8 کیف پول دسکتاپ بیت کوین

کد: 140105126335018711

https://bit.ly/3oVeD9J

، (اخبار رسمی): افراد بسیاری برنامه‌های دسکتاپ را به نسخه‌های موبایل و وب ترجیح می‌دهند. به همین دلیل نرم‌افزارهای مختلف از جمله ولت‌های ارز دیجیتال نسخه‌های مختلفی دارند و بعضی از آن‌ها هم برای دسکتاپ توسعه پیدا کرده‌اند.

برای کاربرانی که از کامپیوترهای شخصی برای ترید و ذخیره ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند، مهم است که بهترین کیف پول دسکتاپ بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را بشناسند تا تجربه‌ای خوشایند از ذخیره دارایی‌های خود داشته باشند. در این مقاله از DAMOND، هشت کیف پول دسکتاپ بیت کوین را معرفی خواهیم کرد، تا شما بتوانید اطلاعاتی در مورد ابزارهای موجود به دست اورید.

بهترین کیف پول ها برای دسکتاپ

ولت‌های دسکتاپ را می‌توان به دو دسته تقسیم کرد. بعضی از آن‌ها افزونه مرورگر کروم، فایرفاکس یا سایر مرورگرها هستند و با نصب آن‌ها می‌توان ترید انجام داد. بعضی دیگر از ولت‌های دسکتاپ نرم‌افزارهایی هستند که برای سیستم ویندوز یا مک کدنویسی شده‌اند. برای استفاده از این نرم‌افزارها باید آن‌ها را به صورت مستقیم روی سیستم نصب کنید و فقط در مرحله دانلود فایل نرم‌افزار به استفاده از مرورگر نیاز خواهید داشت.

در ادامه ۸ مورد از بهترین کیف پول‌‌ها برای دسکتاپ را معرفی می‌کنیم. بعضی از آن‌ها به صورت انحصاری برای دسکتاپ توسعه پیدا کرده‌اند و برخی دیگر نسخه‌های سازگار با سایر سیستم‌عامل‌ها را هم دارند.

۱. اتمیک (Atomic)

اتمیک جزو کیف پول‌های منحصر به فرد بیت کوین است و نیاز کاربران را برای ذخیره‌سازی، مبادله بیت کوین و خرید آن با کارت اعتباری فراهم می‌کند. اتمیک توسط کنستانتین گلادیچ (Konstantin Gladych)، مدیر سابق چینجلی (Changelly) در استونی توسعه پیدا کرده است.

این کیف پول مختص دسکتاپ و از نوع کراس پلتفرم است و از بیش از 300 ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند؛ این پلتفرم‌ها شامل آلت کوین‌ها و بلاک چین‌های مختلف هستند. اتمیک قادر به تولید کلید خصوصی مختص خود از طریق عبارت نمانیک (mnemonic seed) است. در حال حاضر این کیف پول فقط روی دسکتاپ عمل می‌کند، اما انتظار می‌رود در آینده اپلیکیشن موبایل آن نیز راه‌اندازی شود.

قابل توجه‌ترین ویژگی اتمیک، «Atomic Swaps» است. چنانچه این ویژگی فراگیر شود، دیگر برای مبادلات نیازی به صرافی‌های متمرکز نخواهد بود. زیرا کاربران در بستری با رابط کاربری ساده می‌توانند توکن‌های مورد نظرشان را با بیت کوین معامله کنند.

۲. اکسودوس (Exodus)

صحبت از بهترین کیف پول دسکتاپ ارز دیجیتال بدون اکسودوس امکان‌پذیر نیست. این کیف پول که علاوه بر بیت کوین از بیش از 30 آلت کوین مختلف دیگر نیز پشتیبانی می‌کند، در سال 2015 توسط جی پی ریچاردسن (JP Richardson) و دنیل کاستاگنولی (Daniel Castagnoli) راه‌اندازی شد.

در نگاه اول کاملاً مشخص است که در طراحی اکسودوس تمام اصولی که برای کاربرپسندی لازم بوده، پیاده سازی شده است. کاربران به کمک اکسودوس می‌توانند ارزهای دیجیتال خود را بدون نیاز به ارتباط با صرافی متمرکز یا غیرمتمرکز ارز دیجیتال، مبادله کنند. البته کارمزد ترید با ولت، در مقایسه با سایر صرافی‌ها بیشر است. استفاده از اکسودوس برای کاربران تازه‌کار دشوار است، زیرا ویژگی‌های تخصصی بسیاری برای تریدرهای حرفه‌ای دارد. اکسودوس در ابتدا فقط برای دسکتاپ طراحی شده بود، اما اکنون نسخه موبایل آن نیز در دسترس است که هم روی اندروید و هم ios کار می‌کند.

متأسفانه اکسودوس از نظر امنیتی کاستی‌هایی دارد، برای مثال تأیید دو مرحله‌ای ندارد. همچنین ویژگی دو امضایی نیز در آن وجود ندارد.

۳. گواردا (Guarda)

گواردا از دید برخی بهترین کیف پول دسکتاپ بیت کوین است. این کیف پول به کاربران اجازه می‌دهد که کلید خصوصی خود را روی دسکتاپشان ذخیره کنند و کنترل کاملی روی بیت کوین‌هایشان داشته باشند. این کیف پول برای مک، ویندوز و لینوکس در دسترس است و از بیش از 10 هزار توکن و 40 کوین پشتیبانی می‌کند. کاربران همچنین می‌توانند ارسال، دریافت و ترید بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را داخل برنامه دسکتاپ انجام دهند. از بین دارایی‌های دیجیتال محبوب، گواردا از بیت کوین، اتریوم، زی‌کش و توکن‌های ERC20 پشتیبانی می‌کند.

یکی از ویژگی‌های قابل توجه این کیف پول، امکان ارسال بیت کوین از کیف پول‌های دیگر به آن است. این ویژگی برای افرادی که دوست دارند از گواردا استفاده کنند، اما زحمت انتقال کلیدهای خصوصی را نمی‌خواهند، جذاب است. اگر فقط یک کیف پول دسکتاپ بیت کوین می‌خواهید، یا نیاز دارید همزمان با ذخیره‌سازی ترید نیز انجام دهید، می‌توانید به گواردابه عنوان یک گزینه مناسب فکر کنید.

۴. جکس لیبرتی (Jaxx Liberty)

جکس لیبرتی از چند ارز دیجیتال مختلف پشتیبانی می‌کند و بیت کوین هم یکی از آن‌ها است. این کیف پول در کانادا و توسط استارت آپ دیسنترال (Decentral) ساخته شده است. کیف پول جکس لیبرتی از نوع اچ دی ولت (HD wallet) یا سلسله مراتبی قطعی است. در چنین کیف پول‌هایی عبارت بازیابی کاربر ذخیره شده و کیف پول توسط پین کد محافظت می‌شود. همچنین جکس لیبرتی یک صرافی داخلی به شکل صرافی شیپ شیفت (ShapeShift) دارد.

در حال حاضر این کیف پول از بیش از 40 کوین و توکن با قابلیت ورود و خروجی گرفتن از کلید خصوصی پشتیبانی می‌کند. کاربری این ولت ساده است و همه افراد می‌توانند از آن استفاده کنند. همچنین کاربران در حین ترید در این ولت می‌توانند کارمزدی که قصد دارند برای انجام تراکنش بپردازند را مشخص کنند.

۵. الکتروم (Electrum)

الکتروم هم می‌تواند بهترین کیف پول دسکتاپ بیت کوین باشد؛ این ولت یکی از قدیمی‌ترین‌های بازار ارزهای دیجیتال نیز هست. این کیف پول در سال 2011 به صورت متن‌باز و تحت مجوز MIT ساخته و منتشر شد. برای استفاده از الکتروم نیازی به دانلود کل بلاک چین نیست، به همین دلیل به عنوان یک کیف پول سبکی شناخته می‌شود که برای نصب و استفاده از آن به فضای ذخیره‌سازی زیاد نیاز نیست.

الکتروم برای هر دو نسخه موبایل و دسکتاپ در دسترس است و به شما امکان می‌دهد برای هر تراکنشی که انجام می‌دهید، کارمزد آن را تعیین کنید. توجه داشته باشید که الکتروم یک کیف پول خود میزبان است، به این معنی که با استفاده از آن شما بانک خود هستید، که در آن عبارت بازیابی و پین خود را کنترل می‌کنید.

۶. آرموری (Armory)

آرموری یکی دیگر از کیف پول های دسکتاپ بیت کوین است که توسط تیمی باتجربه ساخته شده و یک نرم افزار متن باز است. این کیف پول سنگین است، به این معنی که برای استفاده از آن باید بلاک چین کامل را دانلود و یک فول نود راه‌اندازی کنید.

آرموری مزایای بسیاری دارد. به عنوان مثال، شما نیازی به اعتماد به هیچ نود شنیداری (listening node) دیگری ندارید و می‌توانید بسیاری از داده‌ها را خودتان تأیید کنید. یک نود شنیداری یا سوپر نود یک فول نود است که به صورت عمومی قابل مشاهده است. این نود با هر نود دیگری که تصمیم به برقراری ارتباط با آن دارد، ارتباط برقرار می‌کند و اطلاعاتی را ارائه می‌دهد. از این رو، یک سوپر نود اساساً یک نقطه توزیع مجدد است که ممکن است هم به عنوان منبع داده و هم به عنوان یک پل ارتباطی عمل کند.

همچنین می‌توان در حین استفاده از کیف پول آرموری کیف پول‌های ذخیره‌سازی سرد برای بیت کوین ایجاد کرد. ضمن اینکه از طریق لاک باکسز (Lockboxes) به کیف پول‌های مولتی سیگ (multisig) دسترسی پیدا می‌کند که امن‌ترین راه برای ذخیره حجم زیادی از بیت‌کوین است.

۷. کوپی (Copay)

کوپی یکی دیگر از بهترین کیف پول های دسکتاپ بیت کوین است، که توسط شرکت بیت پی (BitPay) توسعه یافته و نگهداری می‌شود. این یک کیف پول از نوع چند امضایی و اچ دی است، که برای نوآوری در بلاک چین بیت کوین به صورت متن‌باز نگه داشته می‌شود. نسخه موبایل آن هم وجود دارد که بخاطر کاربرپسندی طرفداران بسیاری پیدا کرده است.

مزیت این کیف پول این است که به شبکه‌های آزمایشی متصل می‌شود، بنابراین اگر می‌خواهید چیزی را بدون از دست دادن بیت کوین واقعی خود امتحان کنید، استفاده از کوپی راه حل خوبی است. به عنوان یک کیف پول بیت کوین مالتی سیگ، تا 2 از 3 مجوز را نیز برای امضای تراکنش بیت کوین فراهم می‌کند.

۸. بیت کوین کور (Bitcoin Core)

بیت کوین کور یک کیف پول دسکتاپ بیت کوین است که توسط توسعه دهندگان هسته بیت کوین ساخته شده. این کیف پول یک فول نود است و برای ارسال یا دریافت تراکنش که یک فرآیند فشرده حافظه است، باید کل بلاک چین بیت کوین را دانلود کرد. هسته به عنوان یک گره کامل عمل می‌کند و همچنین عملکرد کیف پول را برای مدیریت بیت کوین فراهم می‌کند. رابط کاربری آن چندان عالی نیست، اما یکی از برجسته‌ترین کیف پول‌هاست، زیرا امکاناتی مانند تنظیمات ممپول و کارمزدهای جایگزین برای تراکنش‌های BTC را فراهم می‌کند.

دانلود کیف پول دسکتاپ ارز دیجیتال

حالا که با بهترین کیف پول های دسکتاپ بیت کوین آشنا شدیم، لازم است بدانید که برای دانلود آن‌ها بهترین راه مراجعه به وب سایت رسمیشان است. در این وب سایت‌ها آخرین نسخه هر اپلیکیشن قرار گرفته. از آنجایی که تمام 8 کیف پول دسکتاپی که معرفی کردیم رایگان بودند، دانلود و نصب آن‌ها هیچ چالشی ندارد.

به یاد داشته باشید که مسئله امنیت از همان زمان دانلود کیف پول ارز دیجیتال آغاز می‌شود، به همین دلیل باید حتماً از وب سایت رسمی برنامه‌ها را دریافت کنید. در غیر این صورت ممکن است کیف پول ارز دیجیتال به بدافزار آلوده باشد.

سخن پایانی

بهترین کیف پول ها برای دسکتاپ، در وهله اول مواردی هستند که روی هر سه سیستم عامل مطرح، یعنی ویندوز، مک و لینوکس قابل اجرا باشند. پس از آن ویژگی‌هایی مانند رایگان بود، کاربری ساده و دارا بودن ویژگی‌های امنیتی مثل پین کد و ذخیره امن عبارت بازیابی مطرح می‌شود. با توجه به تمام این‌ها در این مقاله سعی کردیم 8 کیف پول برتر بیت کوین برای دسکتاپ را معرفی کنیم.

آیا شما از هیچ یک از کیف پول‌هایی که معرفی کردیم استفاده کرده‌اید؟ اگر بله، تجربه خود را با ما به اشتراک بگذارید. به نظر شما ویژگی‌های امنیتی بهترین کیف پول های دسکتاپ کارایی لازم را دارند؟

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]