اطلاعات تماس
  • 091204*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140105246358718447

تلویزیون ال ای دی صدا دارد ولی تصویر ندارد

کد: 140105246358718447

https://bit.ly/3dxVSa7

، (اخبار رسمی): مشکل نداشتن صدا در صورت وجود تصویر، یک مشکل شایع است که در بسیاری از تلویزیون‌ها با آن مواجه می شویم. گاهی ممکن است که یکدفعه هنگام تماشای تلویزیون متوجه شویم که تصویر سیاه شده و به نظر تلویزیون خاموش شده است، ولی صدا وجود دارد.

تلویزیون ال ای دی صدا دارد ولی تصویر ندارد
تلویزیون ال ای دی صدا دارد ولی تصویر ندارد

تلویزیون صدا دارد ولی تصویر ندارد

مشکل نداشتن صدا در صورت وجود تصویر، یک مشکل شایع است که در بسیاری از تلویزیون‌ها با آن مواجه می‌شویم. گاهی ممکن است که یکدفعه هنگام تماشای تلویزیون متوجه شویم که تصویر سیاه شده، و به نظر تلویزیون خاموش شده است، ولی صدا وجود دارد. در این صورت شما کانال های تلویزیون را عوض می‌کنید و صداهای مختلفی میشنوید، اما همچنان تصویری وجود ندارد و این امر می‌تواند موجب نگرانی شما شود. حال ما در این مقاله قصد داریم تا به مهم ترین علل نبود تصویر در تلویزیون در صورت وجود داشتن صدا، بپردازیم.

دلیل اصلی مشکل نداشتن تصویر و داشتن صدا در تلویزین های ال ای دی چه چیزی است؟

به طور کلی، وقتی مشتریان می گویند که تلویزیون ال ای دی صدا دارد ولی تصویر ندارد و علت را جویا می شوند، ما به آن ها می گوییم که این مشکل معمولا به علت خرابی بخش بک لایت تلویزیون اتفاق افتاده است. البته باید بگوییم که این مشکل در مدل‌های مختلف تلویزیون ممکن است به شکل های مختلف و یا به دلایل مختلفی بروز کند.

به عنوان مثال در برخی از تلویزیون‌ها این اشکال به این صورت دیده می‌شود که هنگام روشن کردن تلویزیون، ابتدا لوگو نمایش داده می‌شود و سپس تصویر سیاه می‌شود.  در برخی مدل های تلویزیون تصویر ابتدا روشن و خاموش می‌شود سپس کل تصویر مشکی می‌شود. یا در برخی مدل ها ممکن است که چراغ پاور چشمک بزند. همچنین ممکن است که در برخی مدل‌های تلویزیون قسمتی از تصویر سیاه شود یا در نیمی از صفحه تصویر وجود داشته باشد.

چند تست ساده در زمان بروز این مشکل

قبل از این که از تلویزیون خود قطع امید کنید یا به فکر تعمیرات تلویزیون ال ای دی بیفتید، به شما توصیه می‌کنیم که چند تست ساده را انجام دهید. بنابراین این مواردی که در ادامه به شما می‌گوییم را تست کنید:

تلویزیون را برای مدت یک شبانه روز از برق بکشید و سپس دستگاه را به برق وصل کنید و آن را روشن کنید. با انجام این کار ساده، ممکن است ایراد دستگاه برطرف شود. تلویزیون را خاموش کنید و هر دستگاه جانبی که به آن وصل است را از تلویزیون جدا کنید. سپس تلویزیون را روشن کنید و مجدد هر آنچه را که به تلویزیون وصل بود را به آن وصل کنید. این راه حل هم در بسیاری از مواقع جواب می‌دهد.

از تنظیمات ورودی دستگاه مطمئن شوید. یعنی از این اطمینان حاصل کنید که دستگاه شما در ورودی درستی تنظیم شده باشد. به عبارتی دیگر باید تلویزیون روی حالت HDMI باشد و نباید روی حالت  DVI تنظیم شده باشد. اگر این حالت جواب نداد باید حالت HDTV را امتحان کنید.

علاوه بر این باید ورودی‌های دیگر را نیز امتحان کنید. دکمه mnue را فشار دهید، در صورتی که هیچ منویی روی دستگاه ظاهر نشد، یعنی تی کان یا برد اینورتر نور پس زمینه مشکل دارند. همچنین برق اتاق را خاموش کنید و اگر هیچ نوری در پس زمینه وجود نداشت، احتمالا اتصالات تی کان مشکل دارند و باید اتصالات تیکان بررسی شوند.

 باید اتصال کابل های پشت دستگاه نیز بررسی شوند، زیرا ممکن است که کابل ها به اشتباه وصل شده باشند و همین اتصال به پورت اشتباه، باعث ایجاد این مشکل شده باشد. برای رفع این مشکل، باید HDMI را جدا کنید و آن را به پورت مناسب آن وصل کنید. اگر ورودی HDMI را درست تنظیم کردید، و تلویزیون نه صدا دارد و نه تصویر، باید ورودی تلویزیون را تعویض کنید. زیرا HDMI حامل صدا و تصویر است و اگر صدا و تصویر ندارید، احتمالا خازن‌های آن خراب شده‌اند.

مورد دیگری که باید آن را بررسی کنید، شل نبودن کابل های پشت تلویزیون است، گاهی ممکن است که کابل های پشت تلویزیون شل شده باشند، در نتیجه تصویر دستگاه قطع شود. در این صورت باید کابل های پشت دستگاه را بررس بکنید و در صورت شل بودن کابل ها باید آن ها را محکم کنید.

 نهایتا باید بررسی کنید که نور پس زمینه خیلی کم نباشد. اگر نور پس زمینه خیلی کم باشد، تصویر دیده نمی‌شود. در نتیجه باید وارد قسمت تنظیمات نور شوید و نور پس زمینه را زیاد کنید تا مشکل بر طرف شود.

مشکلات بک لایت تلویزیون ال ای دی

  • تصاویر روی صفحه نمایشگر تلویزیون به واسطه  نور بک لایت لامپ های ال ای دی ایجاد می شوند و در نتیجه باعث می‌شود که سیگنال تصویر در صفحه نمایش داده شود.
  • زمانی که تصویر قطع می‌شود، علت آن این است که نور پس زمینه از بین رفته است.
  • در این حالت باید چراغ اتاق را خاموش کنید تا اتاق کاملا تاریک باشد. سپس یک چرا قوه را با زاویه‌های مختلف به صفحه بتابانید، اگر بتوانید بعضی از تصاویر را مشاهده کنید، یعنی نور پس زمینه از بین رفته یا ممکن است که رنگ صفحه نمایش به رنگ خاکستری روشن باشد. در این صورت یعنی بک لایت خراب است و باید بک لایت تعمیر و یا تعویض شود.
  • علاوه بر این در بعضی از مدل‌ها به دلیل هماهنگ نبودن ولتاژ خروجی برد پاور با ال ای دی، بک لایت ضعیف می‌شود.
  •  در صورتی که برق نوسان داشته باشد، برد پاور قطع می‌شود، و ولتاژ بک لایت قطع می‌شود. نهایتا تصویر قطع می‌شود.
  •  اگر با استفاده از چراغ قوه اصلا هیچ تصویر را در تلویریزیون مشاهده نکردید، احتمالا اتصالات سست شده است یا منبع تغذیه با مشکل مواجه شده است.

نکته کاربردی در رابطه با بک لایت تلویزیون

برای جلوگیری از خرابی بک لایت تلویزیون، پیشنهاد می‌شود که تلویزیون را برای مدت زمان طولانی روشن نگذارید و می توانید وارد قسمت تنظیمات شوید و روشنایی را بین 70 تا 80 درصد تنظیم کنید و هیچ وقت روشنایی را روی 100 قرار ندهید و این تنظیمات را برای هر دو خروجی تصویر HDMI1 و HDMI2  انجام دهید.

تعمیرات بک لایت تلویزیون ال ای دی

نکته ای که در رابطه با بک لایت تلویزیون باید بگوییم، این است که افراد عادی قادر به تعمیرات یا تعویض بک لایت نیستند. برای دسترسی به بک لایت تلویزیون باید دستگاه باز شود و برای این منظور اولا که به یک محیط ایزوله و محیط کارگاهی نیاز است ثانیا این کار به ابزار خاص نیاز دارد و ثالثا باید این کار حتما توسط فردی متخصص در این حوزه صورت گیرد.

 فردی که این کار را انجام می‌دهد باید مهارت بالایی در تشخیص خطا داشته باشد و با کلیه مسائل مربوط به بک لایت آشنایی کامل داشته باشد تا نهایتا پروسه ی تعمیرات یا تعویض بک لایت به درستی انجام شود.

بخشی از این مقاله از لینک زیر و از سایت دیبا پشتیبان ایرانیان استخراج شده است، در نتیجه اگر تمایل دارید می‌توانید وارد لینک زیر شوید و این مقاله را به طور کامل مطالعه بفرمایید: 

https://www.dibaposhtiban.ir/tv-has-sound-but-no-image/

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 091204*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

کسب و کار و خرده فروشی | علم و آموزش