اطلاعات تماس
  • 091204*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140204017346518447
در دسترس نیست

خطوط عمودی روی صفحه تلویزیون ال ‌ای ‌دی

علل به وجود آمدن خطوط عمودی روی صفحه تلویزیون ال ای دی

کد: 140204017346518447

، (اخبار رسمی): ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی این موضوع بپردازیم که خطوط عمودی در تلویزیون ال ای دی چرا ایجاد می شوند و چگونه می توان این اشکال را حل کرد ؟ از آنجایی که هزینه خرید تلویزیون بسیار بالا است ، و خیلی از افراد توان خرید تلویزیون جدید را ندارند ، در نتیجه باید حواسمان باشد تا به تلویزیون ...

علل به وجود آمدن خطوط عمودی روی صفحه تلویزیون ال ای دی
علل به وجود آمدن خطوط عمودی روی صفحه تلویزیون ال ای دی

علل به وجود آمدن خطوط عمودی روی صفحه تلویزیون ال ای دی : -مشکل از سمت کارخانه -ضربه خوردگی تلویزیون -آبخوردگی -خرابی برد تیکان -بالا رفتن طول عمر تلویزیون -استفاده نا مناسب از تلویزیون

خطوط عمودی روی صفحه تلویزیون ال ‌ای ‌دی

ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی این موضوع بپردازیم که خطوط عمودی در تلویزیون ال ای دی چرا ایجاد می شوند و چگونه می توان این اشکال را حل کرد ؟ از آنجایی که هزینه خرید تلویزیون بسیار بالا است ، و خیلی از افراد توان خرید تلویزیون جدید را ندارند ، در نتیجه باید حواسمان باشد تا به تلویزیون آسیب وارد نشود . در ادامه ی این مقاله قصد داریم تا به بررسی علل ایجاد خطوط عمودی روی صفحه تلویزیون ال ای دی بپردازیم .

علل به وجود آمدن خطوط عمودی روی صفحه تلویزیون ال ای دی

  • مشکل از سمت کارخانه
  • ضربه خوردگی تلویزیون
  • آبخوردگی
  • خرابی برد تیکان
  • بالا رفتن طول عمر تلویزیون
  • استفاده نا مناسب از تلویزیون
  • قطع شدن خروجی پردازشگر
  • سوختن خازن های پنل
  • نوسانات برق

مشکل از سمت کارخانه

گاهی اوقات ممکن است این مشکل از ابتدا در تلویزیون دیده شود . چنین وضعیتی به علت وجود ایراد از سمت کارخانه است . البته این مورد با احتمال بسیار کم اتفاق می افتد ، اما خب می تواند یک دلیل باشد . در این صورت باید دستگاه مرجوع شود ، زیرا نقص از کارخانه است .

ضربه خوردگی تلویزیون

یکی از مهم ترین دلایل به وجود آمدن خطوط عمودی روی صفحه تلویزیون ال ای دی ، وارد شدن ضربه به دستگاه است . ضربه می تواند باعث آسیب جدی به دستگاه شما شود . اگر ضربه به طور مستقیم به تلویزیون وارد شود ، منجربه سیاهی آن قسمت در تصویر می شود . همچنین ممکن است علاوه بر سیاهی ، خطوط نیز ایجاد شوند . در نتیجه باید مراقب تلویزیون باشید و از وارد شدن ضربه به تلویزیون جدا خودداری کنید ، زیرا هزینه تعمیرات در این مورد بالا است .

آبخوردگی

مورد بعدی که می تواند باعث ایجاد خطوط در تلویزیون شود ، آبخوردگی است ، البته این حالت خیلی کم می آید . آب خوردگی یا به طور کلی بروز رطوبت در تلویزیون باعث می شود که سولفات در مدار ایجاد شود و عملکرد تلویزیون با مشکل رو به رو شود ، علاوه بر این ممکن است که دستگاه دچار پرش تصویر شود ، و یا تصویر سیاه و سفید شود و یا تلویزیون خاموش و روشن شود ، به طور کلی وارد شدن مایعات و رطوبت به داخل تلویزیون می تواند آسیب جدی به دستگاه وارد کند . در صورت آبخوردگی تلویزیون تعمیرکار باید سولفات ایجاد شده درون تلویزیون را پاک کند . توجه داشته باشید اگر سریع نسبت به تعمیر دستگاهتان اقدام نکنید ، ممکن است که پنل به طور کامل از دست برود و در نتیجه مجبور باشید که پنل جدید را جایگزین کنید .

خرابی برد تیکان

وجود خطوط عمودی رنگی یکی دیگر از مشکلات رایج در تلویزیون ها است . معمولا خطوط عمودی رنگی با گذشت زمان ایجاد می شوند و علت آن هم درست کار نکردن برد تیکان است . همچنین ممکن است که این مشکل به دلیل شل بودن سیم کشی نیز اتفاق افتاده باشد . در صورت خرابی برد تی کان اغلب لازم است که برد تیکان تعویض شود . به طور کلی ، وجود خطوط عمودی در تلویزیون ال ای دی می تواند به علت ضعیف بودن کابل ، سیم کشی ضعیف ، شل بودن برد ، مشکلات اتصال برد کنترل ، وارد شدن ضربه به تلویزیون و یا خرابی برد تی کان اتفاق افتاده باشد .

بالا رفتن طول عمر تلویزیون

گاهی اوقات ممکن است خطوط عمودی ظاهر شده روی صفحه تلویزیون به دلیل بالا رفتن عمر تلویزیون اتفاق افتاده باشد . این یعنی این که تلویزیون شما عمر خود را کرده و قدیمی شده است . که در این صورت ایجاد خطوط روی تلویزیون طبیعی است . حتی بعد از تعمیر ممکن است مجدد این مشکل برای دستگاه شما ایجاد شود . این مشکل به این دلیل اتفاق می افتد که تلویزیون شما دیگر توان پردازش ندارد .

استفاده نا مناسب از تلویزیون

یکی دیگر از دلایل بروز این مشکل استفاده نا مناسب از تلویزیون است . برخی موارد دیده شده که تلویزیون را برای مدت 3 روز روشن گذاشته بودند و این برای تلویزیون بسیار مضر است . تلویزیون نباید بیش از 12 ساعت روشن باشد . زیرا روشن بودن طولانی مدت تلویزیون منجربه داغ شدن قطعات و خرابی تلویزیون می شود . در صورت استفاده طولانی مدت بیشترین قطعه ای که مورد خرابی قرار می گیرد پنل اصلی است . پیشنهاد می شود که تلویزیون در طول روز کمتر از 8 ساعت روشن باشد .

قطع شدن خروجی پردازشگر

مورد دیگری که باید به آن اشاره کنیم ، خرابی پردازشگر است ، این قطعه در پنل اصلی وجود دارد . این قطعه معمولا خیلی کم خراب می شود اما اگر خراب شود ، تعمیر آن اصلا ساده ناست و تعمیرکار با چالش جدی رو به رو است . علاوه بر این به علت سختی کار ، هزینه تعمیرات نیز بالا است .

سوختن خازن های پنل

یکی دیگر از علل ایجاد خطوط عمودی روی صفحه ال ای دی ، سوختن خازن های پنل است . خازن ها طوری طراحی شده اند که جلوی نوسانات برق را میگیرند . در طولانی مدت ممکن است تعداد خازن های سالم در پنل کم شود ، و در نتیجه دیگر نمی توانند جلوی نوسانات برق را بگیرند و در اثر نوسانات برق تلویزیون خراب می شود . توصیه می شود که جهت کنترل جریان برق وارد شده به پنل از یک محافظ استفاده کنید 

نوسانات برق

مورد بعدی که باید به آن اشاره کنیم ، نوسانات برق است . در صورت نوسانات برق به قطعات آسیب وارد می شود . توجه داشته باشید که در صورت روشن بودن تلویزیون و در صورت خرابی برخی از قطعات ، احتمال آتش سوزی نیز وجود دارد . پشنهاد می وشد که جهت جلوگیری از نوسانات برق از محافظ استفاده کنید .

نکات تکمیلی

در این مقاله در رابطه با علل ایجاد خطوط عمودی در تلویزیون های ال ای دی صحبت کردیم . همچنین گفتیم که از مهم ترین علل ایجاد خطوط عمودی در تلویزیون های ال ای دی می توان به مواردی از قبیل مشکل از سمت کارخانه ، ضربه خوردگی تلویزیون آبخوردگی ، خرابی برد تیکان ، بالا رفتن طول عمر تلویزیون ، استفاده نا مناسب از تلویزیون ، قطع شدن خروجی پردازشگر ، سوختن خازن های پنل ، نوسانات برق و ... اشاره کرد .   

این مقاله از سایت دیبا پشتیبان ایرانیان استخراج شده است . در صورت تمایل می توانید وارد لینک زیر شوید و این مقاله را به طور کامل از سایت اصلی آن مطالعه بفرمایید .

لینک منبع :

https://www.dibaposhtiban.ir/vertical-lines-on-the-led-tv-screen/

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 091204*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | دکوراسیون و منزل