اطلاعات تماس
  • 091204*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140108226820118447
در دسترس نیست

علت قاطی شدن و بهم ریختگی رنگ در تلویزیون ال ای دی

علل بهم ریختگی رنگ در تلویزیون های ال ای دی

کد: 140108226820118447

، (اخبار رسمی): یکی از مشکلات شایع در تلویزیون های ال ای دی بهم ریختگی رنگ می باشد . در چنین حالت هایی تصویر تلویزیون نا واضح و رنگ ها عجیب و غریب دیده می شوند . در این صورت یعنی دستگاه شما دچار یک مشکل جدی شده است و باید توسط تکنسین بررسی شود . در ادامه ما بیشتر در رابطه با همین موضوع می پردازیم ...

علل بهم ریختگی رنگ در تلویزیون های ال ای دی
علل بهم ریختگی رنگ در تلویزیون های ال ای دی

علت قاطی شدن و بهم ریختگی رنگ در تلویزیون ال ای دی

یکی از مشکلات شایع در تلویزیون های ال ای دی بهم ریختگی رنگ می باشد . در چنین حالت هایی تصویر تلویزیون نا واضح و رنگ ها عجیب و غریب دیده می شوند . در این صورت یعنی دستگاه شما دچار یک مشکل جدی شده است و باید توسط تکنسین بررسی شود . در ادامه ما بیشتر در رابطه با همین موضوع ، یعنی مشکل قاطی شدن رنگ ها در تلویزیون ال ای دی می پردازیم .

علل بهم ریختگی رنگ در تلویزیون LED :

  • ایرادات مربوط به پنل تلویزیون LED
  • ایرادات مربوط به بک لایت تلویزیون LED
  • سوختن پیکسل های تلویزیون LED

ایرادات مربوط به پنل تلویزیون LED

پنل تلویزیون یکی از اصلی ترین اجزای تلویزیون می باشد که خرابی آن می تواند منجربه بروز مشکلات بسیاری در تلویزیون شود . یکی از همین مشکلات نیز قاطی شدن رنگ می باشد . به عنوان مثال این مشکل می تواند در اثر برخورد آب با پنل مثلا هنگام تمیز کردن صفحه تلویزیون و یا برخورد اجسام یا وارد شدن ضربه به تلویزیون اتفاق بیوفتد . در این صورت پنل دچار مشکل می شود . توجه داشته باشید اگر به پنل ضربه بخورد و پنل آسیب ببیند ترکیب رنگی در تلویزیون دچار مشکل می شود و تصویر روی صفحه به رنگ سبز دیده می شود .

ایرادات مربوط به بک لایت تلویزیون LED

مورد دیگری که می تواند مسبب بهم ریختگی رنگ در تلویزیون LED شود ، مشکلات بک لایت می باشد . بک لایت نیز یکی دیگر از اجزای اصلی و مهم در تلویزیون ال ای دی می باشد . اگر بک لایت دچار مشکل شود ، ممکن است که رنگ ها به هم بریزند و یا قسمتی از تصویر در تلویزیون کم نور شود و تیره شود و یا قسمتی دیگر پر نور تر شود . در این صورت لازم است تا بک لایت تعویض شود تا این مشکل بر طرف شود .

سوختن پیکسل های تلویزیون LED

هر پیکسل دارای 3 رنگ آبی – قرمز و سبز می باشد که مخفف RGB است . پیکسل ها توسط ترانزیستور کنترل می شوند . اگر پیکسلی بسوزد آن نقطه در تلویزیون به رنگ مشکی در می آید . برای این که متوجه شوید پیکسلی در تلویزیون سوخته است یا خیر باید دستگاه شما توسط تکنسین بررسی شود . علاوه بر این توجه داشته باشید که اگر نقطه ای در تصویر به رنگ قرمز دیده شود ، یعنی یکی از پیکسل ها همیشه روشن است . این مشکل نیز به این علت پیش می آید که ترانزیستور هیچ برقی را دریافت نمی کند و نور از لایه ی RGBعبور می کند و پیکسل رنگ اصلی خود یعنی قرمز را نمایش می دهد .

راه حل های بر طرف کردن مشکل بهم ریختگی رنگ در تلویزیون ال ای دی

قبل از این که به رفع مشکل قاطی شدن رنگ در تلویزیون LEDبپردازیم باید بدانید که سیگنال های ویدئویی به دو جنبه ی مختلف دسته بندی می شوند ، اطلاعات مربوط به درخشندگی و رنگ تصویر . بنابراین اگر مشکلی در رنگ تصویر به وجود بیاید با استفاده از چند روش ساده شما می توانید مشکل را رفع کنید . یک سری گام هایی وجود دارد که با استفاده از آن ها شما می توانید مشکل قاطی شدن رنگ ها را برطرف کنید . اگر با انجام مراحلی که در ادامه گفته می شوند شما نتوانستید مشکل را برطرف کنید ، بهتر است تا از یک تکنسین کمک بخواهید .

گام های جهت بر طرف کردن مشکل قاطی شدن رنگ در تلویزیون ال ای دی

  • ابتدا باید دو شاخه را از پریز برق جدا کنید و دو شاخه را به یک پریز برق دیگری وصل کنید ، زیرا ممکن است که پریز برق فعلی مشکلاتی داشته باشد و باعث بروز این تداخل شده باشد . علاوه بر این پیشنهاد می کنیم که از یک محافظ نیز استفاده کنید . زیرا استفاده از محافظ باعث می شود تا تداخلات الکترونیکی و نوسانات کترل شوند .
  • سعی کنید وسایل الکترونیکی ای که در نزدیکی تلویزیون قرار دارند را از دستگاه دور کنید .  لوازم برقی اغلب باعث اختلال در برق می شوند و همین امر می تواند روی تصویر تلویزیون تاثیر بگذارد و می تواند باعث شود تا تصویر مبهم دیده شود . بنابراین توصیه می کنیم که در مجاورت تلویزیون از دستگاه های برقی و لوازم خانگی دیگری استفاده نکنید .
  • در مرحله ی بعدی باید اتصالات و کابل های تلویزین را بررسی کنید . همچنین باید مطمئن شوید که کابل ها به طور صحیح وصل شده باشند . برای تلویزیون های با کیفیت بالا باید از کابل های اچ دی ام آی (HDMI) برای انتقال سیگنال های با کیفیت بالا به تلویزیون استفاده شود . به عنوان مثال در این تلویزیون ها نباید از کابل RCA ( که معمولا رنگ آن ها قرمز ، سفید ، زرد است ) استفاده شود .
  • یکی از مواردی که باید آن را تغییر دهید این است که باید ویژگی کاهش سطح روشنایی را خاموش کنید و تنظیمات نرمال را برای تصویر انتخاب کنید . گاهی اوقات ممکن است که به علت تنظیمات نا مناسب سطح روشنایی ، کیفیت تصویر دچار مشکل شود . بنابراین سطح روشنایی را درست تنظیم کنید .
  • اگر تمایل دارید تا دستگاه شما به تنظیمات کارخانه برگردد ، وقتی تلویزیون روشن است ، دکمه ی فلش رو به بالا در کنترل را فشار دهید و نگه دارید ، سپس دکمه ی پاور را فشار دهید و دکمه ها را رها کنید . با انجام این مراحل تلویزیون شما به تنظیمات پیش فرض کارخانه بر میگردد .
  • توجه داشته باشید که تنظیمات کارخانه همیشه در تلویزیون ها بهترین تصویر را نمایش نمی دهد . این حالت به خصوص در هنگام استفاده از تلویزیون در زمان استفاده از دستگاه بازی و یا هنگام پلی کردن فیلم از فلش و ... بیشتر دیده می شود . بنابراین نیاز است تا تنظیمات خاصی را در تلویزیون انجام دهید تا مشکلات مربوط به رنگ و تصویر بهبود یابد .

نکات تکمیلی

ما در این مقاله در رابطه با مهم ترین علل قاطی شدن و بهم ریختگی رنگ در تلویزیون ال ای دی با شما عزیزان صحبت کردیم . لازم به ذکر است که این ایراد معمولا جزء مشکلاتی می باشد که لازم است توسط تکنسین برطرف شود . در نتیجه توصیه می کنیم که در صورت بروز مشکل بهم ریختگی رنگ در تلویزیون ال ای دی حتما از یک تعمیرکار متخصص کمک بگیرید و بهتر است تا دستگاه شما حتما توسط تکنسین بررسی شود . جهت رفع مشکل و درخواست تکنسین می توانید با نمایندگی تعمیرات دیبا پشتیبان ایرانیان تماس بگیرید .

این مقاله از مجموعه مقالات سایت دیبا پشتیبان ایرانیان استخراج شده است و لینک مقاله ی مربوطه در زیر درج شده است :

https://www.dibaposhtiban.ir/color-disruption-solarized-on-tv/

 

 

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 091204*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید