اطلاعات تماس
  • 026328***** - 026365*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140105296367016905

عایق بندی کدام بخش از ساختمان از اهمیت بیشتری برخوردار است؟

کد: 140105296367016905

https://bit.ly/3pwx5G7

، (اخبار رسمی): در صنعت ساختمان‌سازی از عایق بندی برای پوشش روی سقف ها، دیواره‌های ساختمان و کف استفاده می شود. عایق های ساختمانی کاربردهای متفاوتی دارند که در ادامه با انواع آن آشنا خواهیم شد.

عایق بندی کدام بخش از ساختمان از اهمیت بیشتری برخوردار است؟
قیمت نصب ایزوگام در کرج

شرکت ایزوگام سایوند نمایندگی رسمی پخش و نصب انواع عایق رطوبتی و ایزوگام در تهران، کرج و حومه می باشد.

یکی از راهکارهای مناسب جهت جلوگیری از اتلاف انرژی و کاهش هزینه های سرمایشی و گرمایشی در ساختمان ها، استفاده از عایق بندی است.

در صنعت ساختمان سازی از عایق‌بندی برای پوشش روی سقف‌ها، دیواره‌های ساختمان و کف استفاده می‌شود. عایق‌های ساختمانی کاربردهای متفاوتی دارند که در ادامه با انواع آن آشنا خواهیم شد.

عایق کاری قسمت‌های مختلف ساختمان

یکی از مسائلی که برای هر صاحب خانه حائز اهمیت است، حفظ سلامت سقف ساختمان و خانه است. بخش‌هایی از ساختمان که نیازمند عایق کاری هستند، عبارتند از:

  • عایق بندی سقف
  • اتاق های زیر شیروانی
  • زیر زمین منازل
  •  برای جلوگیری از هدر رفت انرژی
  • عایق بندی سرویس بهداشتی
  • عایق بندی حمام

کاربرد موثر عایق بندی در ساختمان‌ها

بدون شک عایق بندی برای هر ساختمان ضروری است، از جمله کاربردهای موثر عایق بندی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سبب افزایش عمر سازه می‌شود.
  • از ساختمان در برابر آتش سوزی محافظت می کند.
  • سبب کاهش آلودگی صوتی می‌شود.
  • از هدر رفتن انرژی جلوگیری می کند.

انواع عایق ساختمانی

همانطور که ممکن است بدانید عایق‌های ساختمانی دارای انواع مختلفی است، از جمله:

  • عایق صوتی

عایق صوتی لایه‌ای است که کاربرد آن در جلوگیری از نفوذ صدا به داخل محیط است و در مکان‌هایی مانند سالن‌های کنفرانس، سینماها، خانه‌ها و به طور کل در هر محیطی به منظور جلوگیری از آلودگی صوتی استفاده می‌شود.

  • عایق حرارتی

عایق حرارتی از انتقال حرارت به داخل محیط جلوگیری می‌کند. برای مثال در فصول سرد سال، گرمای درون خانه به بیرون و در فصول گرم، گرمای بیرون به داخل خانه منتقل نمی‌شود. با استفاده از عایق حرارتی می‌توان از انتقال انرژی و همچنین هدر رفت آن در ساختمان‌ها جلوگیری کرد.

  • عایق رطوبتی

مهمترین نوع عایق مورد استفاده در هر ساختمانی، عایق‌های رطوبتی هستند که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و نادیده گرفتن آن سبب بروز مشکلات فراوانی در ساختمان می‌شود. از جمله نفوذ آب و رطوبت به داخل ساختمان که با گذشت زمان، رطوبت سبب از بین بردن اجزای اصلی سازه، تاسیسات ساختمان و زنگ زدن فلزات نیز می‌شود، پس بهتر است با استفاده از عایق رطوبتی از بروز این گونه مشکلات جلوگیری کنیم.

برترین مزایای عایق های رطوبتی

از برترین مزایای عایق‌های رطوبتی عبارتند از:

  • عایق رطوبتی مقاوم و با دوام هستند.
  • کاربرد آن راحت و اجرای آن آسان است.
  • از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است.
  • در برابر فشار زیاد آب، مقاومت بالایی دارند.
  • در برابر سایش یا هر گونه تغییرات آب و هوایی مقاوم هستند.
  • بر روی تمام سطوح قابلیت اجرا دارند.
  • انعطاف پذیری زیادی دارند و تمامی درزها را به راحتی پوشش می‌دهند.
  • به خوبی به سطح زیر کار می‌چسبند و این چسبندگی سبب ایجاد مقاومت در برابر ضربات آب می‌شود.

انواع عایق رطوبتی

عایق های رطوبتی دارای انواع مختلفی هستند، از جمله:

  1. عایق رطوبتی ایزوگام

ایزوگام یکی از رایج ترین و مرسوم ترین انواع عایق‌های رطوبتی در ساختمان است که با تکیه بر علم برای ایمن سازی ساختمان‌ها در برابر رطوبت‌های ایجاد شده توسط بارش باران و برف استفاده می‌شود.

ایزوگام به صورت رولی و با طول، عرض و ضخامت های متفاوتی تولید و در اختیار مصرف کننده قرار می‌گیرد. همچنین بر اساس مواد اولیه در انواع ایزوگام پلیمری و ایزوگام دمیده و بر اساس تعداد لایه به دو دسته تک لایه و دو لایه و با توجه به روکش آن‌ها به انواع ایزوگام فویل دار، پودری، سنگریزه ای و رنگی تقسیم بندی می‌شود.

ایزوگام با استفاده از حرارت و یا چسب مخصوص به انواع سطوح چسبانده می‌شود و لایه‌ای یک دست روی سطح ایجاد کرده و از نفوذ آب به درون لایه‌های زیرین جلوگیری می‌کند. در محیط هایی مانند پشت بام ساختمان‌ها، کف و یا سقف حمام و سرویس‌های بهداشتی، دیواره بیرونی ساختمان که در معرض بارندگی قرار می‌گیرند، عموماً از ایزوگام استفاده می‌کنند. همچنین در ایزوگام، امکان پوسیدگی و شکنندگی بر اثر تغییرات ناگهانی هوا وجود ندارد.

مزایای استفاده از ایزوگام

از برترین مزایای عایق‌های رطوبتی ایزوگام می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عمر مفید عایق ایزوگام حدودا 10 الی 15 سال است. نصب در سریعترین زمان ممکن صورت می‌گیرد. از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است. نسبت به قیرگونی سبک است.
  1. عایق رطوبتی قیرگونی

 قیرگونی یک روش سنتی برای عایق بندی رطوبتی محسوب می‌شود و یک محصول طبیعی است که به حالت محلول در نفت خام وجود دارد. قیرگونی از ترکیب قیر و گونی به وجود می‌آید.

استفاده از عایق قیرگونی به شرایط آب و هوایی منطقه بستگی دارد. به طور مثال در مناطق سردسیر باید از قیری استفاده شود که بر اثر سرما، ترک نخورد. از طرفی در مناطق گرمسیر کشور، باید از عایقی استفاده شود که براثر گرما، نرم نشود.

مزایای استفاده از قیرگونی

از برترین مزایای عایق های رطوبتی قیرگونی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان تعمیر به صورت نقطه ای وجود دارد. اجرا و تعمیر آن آسان است. برای فضاهای کوچک نیز قابل اجرا است. مقرون به صرفه است.
  1. عایق ایزوفیکس

ایزوفیکس یک عایق رطوبتی است که بر پایه نفت است و به عنوان ترمیم در ایزوگام نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. مواد ایزوفیکس قبل از اجرا با توجه به دمای محیط، حالت خود را تغییر می دهد. به عبارتی دیگر در دمای گرم به صورت حالتی روغنی، در دمای سرد به حالت جامد و در دمای معتدل به حالتی شبیه عسل در می‌آیند. ایزوفیکس بر روی تمامی سطوح از جمله کف استخرها، پشت بام منازل و ساختمان‌ها، کف کولرهای آبی و .. با ضخامت 2 الی 3 سانتی متر اجرا می‌شود.

ایزوفیکس به دلیل خاصیت چسبندگی قوی که دارد، چسب ایزوگام نیز نامیده می‌شود. همچنین از این محصول به عنوان جایگزین ایزوگام، آسفالت و قیرگونی نیز استفاده می‌شود.

مزایای عایق ایزوفیکس

از برترین مزایای عایق های رطوبتی ایزوفیکس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مورد استفاده برای عایق بندی تراس منازل ماندگاری بالا با گذشت زمان دچار پوسیدگی نمی‌شود. نصب و اجرا آن سریع و آسان است.

در هر ساختمان، عایق بندی باید برای بخش های مختلف انجام شود تا از اتلاف هر گونه انرژی جلوگیری شود، از طرفی سلامت ساختمان حفظ شود. از مهمترین مسائلی که باید در خرید عایق بندی به آن توجه کرد، مراجعه به مرکزی معتبر است.

شرکت ایزوگام سایوند نمایندگی رسمی پخش و نصب انواع عایق رطوبتی و ایزوگام در تهران، کرج و حومه است.

این مجموعه با داشتن نیروهای باتجربه در زمینه نصب و اجرای عایق کاری در کوتاه ترین زمان ممکن در خدمت شما عزیزان است. مجموعه سایوند با سابقه درخشان خود و همچنین با تکیه بر اعتماد شما مشتریان گرامی، توانسته فعالیت خود را در شهرهای دیگر نظیر تهران، قم و شهرستان های هم جوار گسترش دهد. از این رو می توانید جهت اطلاع از قیمت نصب ایزوگام در کرج و تهران و همچنین خرید آن با مجموعه سایوند در تماس باشید، و یا به وب سایت رسمی ایزوگام سایوند به نشانی اینترنتی https://izogamsaivand.com/ مراجعه نمایید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مرکز پخش و نصب ایزوگام سایوند

شرکت ایزوگام سایوند با انجام انواع فعالیت های عایق کاری رطوبتی و ایزوگام فعالیت خود را آغاز کرده است. اکنون بعد از گذشت سالها از فعالیت و به کارگیری تکنولوژی روز دنیا و نیروهای متخصص در امر خدمات عایق کاری به عنوان با کیفیت ترین ارائه دهنده این خدمات در سطح استان تهران، البرز، قم و شهرستان های مجاور است . شرکت ایزوگام سایوند امیدوار است بتواند با توجه به نیروهای متخصص و با تجربه، خدمات ماندگار و ارزنده ای را به هموطنان عزیز ارائه نماید. این شرکت در حال حاضر در تمامی نقاط استان تهران، البرز و قم در حال فعالیت در زمینه عایق های رطوبتی می باشد. شرکت ایران ایزوگام آمادگی خود را در راستای جلب رضایت مشتریان عزیز، جهت انجام بازدید و مشاوره رایگان خدمات ایزوگام و قیرگونی بصورت تلفنی، حضوری و حتی اینترنتی اعلام می دارد. شرکت ایزوگام سایوند آماده عقد قرارداد با ارگانهای دولتی، شرکت های خصوصی، منازل و مجتمع های مسکونی می باشد.

اطلاعات تماس
  • 026328***** - 026365*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان