اطلاعات تماس
  • 021264*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140106216420119327

طراحی داخلی ویلای دوبلکس مدرن

کد: 140106216420119327

https://bit.ly/3Bxsiei

، (اخبار رسمی): با شنیدن نام طراحی داخلی ویلای دوبلکس، مکانی مجلل و منحصر به فرد را در ذهن خود می‌بینیم. اغلب در طراحی داخلی ساختمان های ویلایی، بزرگی زمین کنترل بیشتری به طراح می‌دهد و فضا را منحصر به فرد می‌کند.

طراحی داخلی ویلای دوبلکس مدرن
طراحی داخلی ویلای دوبلکس مدرن

با شنیدن نام طراحی داخلی ویلای دوبلکس مدرن، مکانی مجلل و منحصر به فرد را در ذهن خود تصور میکنیم. اغلب در طراحی داخلی ساختمان های ویلایی، بزرگی زمین کنترل بیشتری به طراح می دهد و فضا را منحصر به فرد می کند.

عوامل موثر بر طراحی داخلی

جهت گیری فضاها در طراحی پلان

هنگام برنامه ریزی فضای باز ویلا توجه به شرایط اقلیمی و آب و هوایی منطقه، انتخاب گیاهان و مصالح به کار رفته در طراحی ویلا بسیار مهم است.نور طبیعی یکی از عواملی است که بر زیبایی فضاهای داخلی ویلا تاثیر می گذارد. ایجاد پنجره ها برای ورود نور یکی از موثرترین گام ها در ایجاد فضای بهتر است. جهت پرتوهای نور از چهار جهت شمال، جنوب، شرق و غرب نیز بسیار مهم است.
قسمت شرقی ساختمان فقط در ساعات صبح فضا را روشن می کند. به همین دلیل برای فضاهایی مانند آشپزخانه، اتاق خواب های بزرگ و سرویس های بهداشتی گزینه مناسبی محسوب می شود. ضلع جنوبی ساختمان نور زیادی را جذب می کند و آن را برای فضای کودکان، اتاق غذاخوری، سطوح شیشه ای و پشت بام و سایر مناطقی که از نور صبح و بعد از ظهر بهره می برند، مناسب می کند. .قسمت غربی ساختمان می تواند برای فضاهایی مانند اتاق نشیمن و استراحتگاه عمومی مناسب باشد که به ویژه در بعدازظهر و عصر مورد استفاده قرار می گیرد.

نورپردازی فضای داخلی ویلا

نورپردازی یکی از عناصر مهم در طراحی داخلی ویلا است. با کمک نور می توان اتاق ها را بزرگ و کوچک طراحی کرد.انتخاب منابع نور در ویلاها باید به گونه ای باشد که به راحتی بتوان نور اتاق را از اتاق روشن به اتاق کم نور تغییر داد.

انواع نورپردازی فضای داخلی ویلا

  •  نور پردازی پس زمینه
  • نورپردازی تاکیدی
  • نور پردازی مخفی
  •  نورپردازی تزئینی

نورپردازی پس زمینه

نور پس زمینه نور معمولی هر ساختمانی است که توسط نور ماه و لامپ های معمولی ایجاد می شود.

نورپردازی تاکیدی

این نورپردازی معمولاً برای تأکید بر عنصری در طراحی ویلا و خاص‌تر کردن فضا است.

نورپردازی مخفی

بخشی از نور پس زمینه یا نورپردازی تاکیدی در نظر گرفته می شود و معمولاً در دیوار یا سقف پنهان می شود.

نورپردازی دکوراتیو

لامپ های تزئینی یک گزینه شخصی زیبا هستند که می توان آن را به نور کلی یا نورپردازی مولد اتاق اضافه کرد.

انواع سبک طراحی داخلی ویلا

1- فضای داخلی ویلا کلاسیک

این سبک فوق العاده محبوب است و به اصطلاح تجمل گرایی با اصول دکوراسیون قصر اروپایی همراه است و معمولا از متریال گران قیمت استفاده می کند.

۲- طراحی داخلی ویلایی مدرن

این سبک نیز طرفداران زیادی دارد. اصل این سبک سادگی است و اغلب از مواد و ابزارهایی استفاده می شود که با قیمت مناسب تر هستند.


طراحی داخلی ویلا


محوطه پذیرایی

از آنجایی که پذیرایی در هر خانه ای یک فضای عمومی محسوب می شود، باید آن را عنصری مشترک در اجرای ویلای کوچک به حساب آورد. این فضا یکی از پر رفت و آمدترین فضاهای ویلا است و باید برای اجرای این فضا هزینه و توجه بیشتری شود.

محوطه غذاخوری

ناهارخوری نیز مانند پذیرایی بسیار مهم است. ناهارخوری باید نزدیک پذیرایی و آشپزخانه باشد و از نظر مبلمان باید با پذیرایی هماهنگ باشد.

محوطه نشیمن 

قرار دادن یک اتاق نشیمن خصوصی در کنار آشپزخانه می تواند به طور موثر ارتباط بصری بین دو منطقه ایجاد کند و بستری مناسب برای گفتگوهای خانوادگی در طول فعالیت های مختلف ایجاد کند.دیوار تلویزیون باید طوری طراحی شود که دید خوبی به آشپزخانه داشته باشد تا افراد خانه بتوانند در حین کار در آشپزخانه با سایر اعضای خانه فیلم تماشا کنند.

آشپزخانه

همجواری آشپزخانه با ورودی انتخاب درستی می باشد تا به هنگام ورود به ویلا دسترسی به آن آسانتر شود. همچنین کابینت های مصرفی در آشپرخانه ی ویلا باید با سبک دکوراسیون داخلی همخوانی داشته باشد.

اتاق خواب

اتاق خواب باید در مکانی کاملا متفاوت قرار گیرد. زیرا فضای اتاق خواب باید به دور از سروصدا و هرج و مرج باشد تا مکانی راحت برای استراحت و حتی مطالعه فراهم شود.

گرایش های طراحی داخلی ویلا


استفاده از صنایع دستی

همانطور که می دانیم اکثر ویلاها در حاشیه شهر ساخته می شوند، بنابراین موثرترین عناصر طراحی داخلی و معماری ویلا، صنعتگران هستند. صنایع دستی را می توان در داخل ویلا با چوب، نیمکت های دست ساز، صندلی های گهواره ای، آینه هایی با قاب فلزی و موارد دیگر یافت. این صنایع دستی ها می توانند فضای داخلی ویلا را بسیار زیبا و جذاب کنند.

رنگ های خنثی گرم

در سال های گذشته رنگ های سرد مانند یخی و خاکستری به عنوان رنگ های ترند سال شناخته می شدند، اما امسال سال رنگ های خنثی گرم است. بنابراین می توان فرض کرد که رنگ های خنثی و سرد دیگر مد نیستند.در این صورت بهترین انتخاب برای رنگ دیوار رنگ های گرم و خنثی مانند بژ است. این رنگ ها کیفیت بالایی دارند و معماری داخلی ویلا را منحصر به فرد نشان می دهند.

مبلمان منحنی

مبلمان منحنی یک جایگزین عالی برای مبلمان رسمی و کلاسیک است. اگرچه امروزه خانه‌ها و ویلاها کوچک هستند، اما می توان گفت که مبلمان منحنی بهترین انتخاب محسوب می شود. می توانید ساعت ها روی این مبل ها بنشینید و صحبت کنید.

روند طراحی داخلی ویلا به چه صورت است؟

– بازدید حضوری از ملک و مشاوره در خصوص چند و چون پروژه و یا ارسال عکس توسط شما و مشاوره
– انعقاد قرارداد طراحی و چک شدن طرح توسط کارفرما تا زمان تایید نهایی طرح
– ارائه برآورد هزینه های اجرایی
– انعقاد قرارداد اجرا
– ارائه لیست کامل از آیتم های اجرایی ; شامل کوچکترین مسائل دخیل در اجرا جهت دستیابی به دقیق ترین تخمین هزینه های اجرا
– بالانس نسبت هزینه و کیفیت طبق بودجه ایی که کارفرمای محترم برای پروژه در نظر گرفته اند
– شروع پروسه اجرا منطبق بر طرح تصویب شده و زمان اجرای پروژه درج شده در قرارداد و هزینه های اعلامی
– تحویل پروژه

هزینه طراحی داخلی ویلا به چه صورت محاسبه می‌شود؟

موارد دخیل در تعیین قیمت طراحی; سبک طراحی (کلاسیک ، مدرن و … ) و متراژ پروژه هستند.

نتیجه:
طراحی داخلی بر کیفیت زندگی همه افراد جامعه تأثیر می گذارد و تأثیرات آن در زندگی به وضوح نمایان است. طراحی داخلی به هزینه های گزاف ختم نمی شود، بلکه اکسسوری های کوچک می توانند بر طراحی داخلی ویلای شما تأثیر بگذارند. در این مقاله، ما طراحی داخلی ویلا،  عناصر طراحی داخلی ، انواع سبک های طراحی داخلی را شرح دادیم تا راهنمایی برای طراحی داخلی ویلا باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021264*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

دکوراسیون و منزل