اطلاعات تماس
  • 021264*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140106226522719327

نکاتی درباره محوطه سازی مدرن ویلا

کد: 140106226522719327

https://bit.ly/3RYIAST

، (اخبار رسمی): مفهوم محوطه مدرن ویلا ایجاد فضایی زیبا و دلنشین مطابق با کانسپت طراحی مدرن است. برای طراحی محوطه ویلا با این سبک باید از گیاهانی استفاده کرد که با شرایط اکولوژیکی منطقه از جمله تغییرات دما و میانگین دما ​​سازگار باشد.

محوطه سازی ویلا مدرن
نکاتی درباره محوطه سازی مدرن ویلا

طراحی محوطه ویلا با در نظر گرفتن شرایط محیطی و نظر مالکان در سبک های مختلف قابل اجرا می باشد. اکثر ویلاهای ساخته شده در شهرهای شمالی کشور از نظر نمای بیرونی و دکوراسیون داخلی ساختمان دارای سبکی مدرن هستند، بنابراین طراحی محوطه ویلا به سبک مدرن باعث ایجاد هماهنگی بین فضای داخلی و خارجی می شود. طراحی مدرن محوطه ویلا از اشیاء و اشکال هندسی به عنوان مجموعه ای از اشیا و اشکال هندسی مستطیلی، مربع، منحنی، دایره ای، بیضی یا شبکه ای در اندازه های مختلف استفاده می کند.

محوطه سازی مدرن 

محوطه سازی به سبک مدرن شامل طراحی فضاهای سبز با گیاهان و عناصری است که به ایجاد نمای بزرگ و زیبا کمک می کند. برای طراحی محوطه ویلای مدرن ابتدا باید متراژ ویلا در نظر گرفته شود سپس با توجه به فضای موجود از مجموعه ای از خطوط متقاطع به صورت مورب و گوشه برای طراحی فضای سبز استفاده شود. 
متداول ترین متریال مورد استفاده برای طراحی ویلا به سبک مدرن چوب و سنگ است. مبلمان چوبی و محوطه سازی با سنگ های تزئینی، ساخت آلاچیق مناسب با محیط و استفاده از نرده های چوبی نمونه خوبی از طراحی مدرن است.

ویژگی‌های طراحی مدرن محوطه ویلا

یکی از ویژگی های اصلی طراحی و ساخت ویلا مدرن عدم محدودیت در نمای داخلی و خارجی است که به این معنی است که می توان با توجه به سلیقه شخصی از خطوط منحنی یا اریب استفاده کرد. در واقع ترکیب خطوط منحنی یا اریب در طراحی مدرن مناطق مسکونی فضای جالب و متفاوتی را ایجاد می کند که در عین حال نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کند.یکی دیگر از ویژگی های طراحی مدرن محوطه ویلا، نیاز به خروج از محدودیت هایی است که فضایی خسته کننده و یکنواخت را در ساختمان ایجاد می کند. استفاده از المان های ساده و شیک با چیدمان های متفاوت و جزییات مینیمال، فضایی خاص و متناسب با سلیقه اکثر افراد ایجاد می کند.

منظور از محوطه سازی ویلای مدرن چیست؟

مفهوم محوطه مدرن ویلا ایجاد فضایی زیبا و دلنشین مطابق با کانسپت طراحی مدرن است. برای طراحی محوطه ویلا با این سبک باید از گیاهانی استفاده کرد که با شرایط اکولوژیکی منطقه از جمله تغییرات دما و میانگین دما ​​سازگار باشد. در شمال کشور با توجه به آب و هوای منطقه، در محوطه ویلا می توان گیاهان متنوعی را برای رشد و نمو دید که هر چه بیشتر به زیبایی آن می افزاید.تجهیزات ویلا، استخر، چیدمان گل و .... از جمله مواردی هستند که معمولاً هنگام برنامه ریزی چیدمان ویلا با در نظر گرفتن فضا و برآورد هزینه مورد توجه قرار می گیرند. از آنجایی که چیدمان اولیه مستلزم تعبیه تجهیزات و گیاهان مختلف است، این کار باید توسط تیمی از متخصصان با تجربه کافی در این زمینه انجام شود.

مراحل محوطه سازی ویلای مدرن

تهیه نقشه ویلا و طراحی پلانی که در رابطه با این موضوع اجرا خواهد شد یکی از مهمترین مراحل محوطه سازی ویلا می باشد . زیباترین طراحی منظره ویلا زمانی محقق می شود که توجه به عناصر مختلف محیط با جزئیات موجود مورد توجه طراحان و مجریان باشد.

مرحله اول متراژ محوطه 

قبل از طراحی یک محوطه ویلایی مدرن، اندازه گیری صحیح مساحت فضا به تعیین محل درختان و گیاهان، آلاچیق ها و سایر وسایل تزئینی مورد استفاده برای زیباسازی فضا بر روی کاغذ کمک می کند. برای اندازه گیری مساحت ویلا باید تمامی زوایای آن در نظر گرفته شود و از حداکثر فضای خالی استفاده شود.

مرحله دوم انتخاب چیدمان مناسب

پس از طراحی اولیه، انتخاب گیاهان و درختان مناسب برای محوطه سازی ویلا مهم است. اگر می خواهید قسمتی از فضا را برای نیمکت یا آلاچیق اختصاص دهید، لازم است قبل از اجرا، اندازه و متریال آن را مشخص کنید تا با قرار دادن هر عنصر در فضای بیرونی ویلا، فضایی متفاوت و شیک ایجاد کنید. 

مرحله سوم مسیر پیاده روی

در نظر گرفتن  مسیر پیاده روی در طراحی اولیه طراحی محوطه ویلای مدرن حائز اهمیت است. اگر ویلا فضای کافی برای پارک خودرو دارد بهتر است ورودی را با موزاییک یا سنگ تزیین کرد امروزه موزاییک در همه طرح ها و رنگ ها تولید می شود و بسیاری از انواع موزاییک قابل ترکیب هستند. استفاده از سنگ های با اندازه معمولی یا نامنظم در طراحی کف محوطه نیز از دیگر گزینه های افراد است. اما اگر منطقه ویلای شما فضای کافی برای ایجاد پارکینگ یا ورودی ماشین ندارد، می توانید مسیر پیاده روی جذابی را به شکل یک پیچ و خم با گیاهان زیبا طراحی کنید. 

مرحله چهارم طراحی سیستم آبیاری مناسب

گام بعدی ایجاد یک سیستم آبیاری پایدار بدون آسیب رساندن به منابع آبی در منطقه است. برای حفظ حیات گیاهان و درختان، استفاده از سیستم آبیاری در محوطه خانه ضروری است. علاوه بر این، ساخت استخر با ابعاد خاص یا استخری زیبا با طراحی منحصر به فرد از دیگر مواردی است که برای زیباتر شدن طراحی مکان باید مورد توجه قرار گیرد. هنگام طراحی و ساخت استخرها و سایر تأسیسات، باید تمام موارد ایمنی را در نظر گرفت تا از خطرات و مشکلاتی که ممکن است از آنها ناشی شود جلوگیری شود.

گام پنجم اجرای محوطه سازی مدرن ویلایی

این مرحله اجرایی مستلزم حضور تیمی حرفه ای است که دارای تخصص و تجربه کافی در تمامی جنبه های زیباسازی فضا از کاشت تا نصب تجهیزاتی مانند آلاچیق، استخر و نورپردازی می باشد. بکارگیری نیروهای متخصص در این زمینه باعث کاهش هزینه طراحی محوطه ویلا و در عین حال استفاده حداکثری از فضا می شود.
نورپردازی یکی از مهم ترین مواردی است که در دکوراسیون داخلی و خارجی ویلا باید به آن توجه کرد، بنابراین هر قسمت از محوطه ویلا باید نور کافی داشته باشد. به عنوان مثال، منطقه ویلا، پیاده رو، آلاچیق و غیره. برای طراحی، هر یک از این قسمت ها دارای نور مجزا خواهند بود.

اشتباهات رایج در محوطه سازی ویلای مدرن

اگر فضاهای ویلاهایی که المان های مشابهی ندارند را مدل کنید، نتیجه مثبت و زیبایی نخواهد بود. بنابراین یکی از مهم ترین نکات در مدل سازی طراحی دکوراسیون داخلی یا خارجی ویلا، توجه به نوع سبک طراحی این گونه ساختمان ها می باشد. اگر موقعیت جغرافیایی و آب و هوای خانه مدرن را در نظر نگیرید بعد از طراحی منظره و طراحی داخلی ویلا شاهد مشکلات مختلفی خواهید بود.اگر در طراحی محوطه شهر از وسایل اضافی مانند آلاچیق، زمین بازی استفاده نکنید، سطح استفاده را کاهش خواهید داد. بنابراین تا جایی که فضای شهر اجازه می دهد از تجهیزات اضافی، امکانات رفاهی و سرگرمی استفاده کنید و ابعاد عملی فضا را افزایش دهید. 

سخن پایانی 


طراحی داخلی و محوطه ویلا در سبک های مختلفی با در نظر گرفتن عوامل مختلفی انجام می شود. اگر فضای داخلی و نمای ویلا به صورت مدرن طراحی شده باشد، بهتر است آن قسمت را به سبک مدرن طراحی و اجرا کنید. علاوه بر سادگی، زیبایی خاصی در این سبک به چشم می خورد.استفاده از اشیا با اشکال هندسی خاص و گیاهان متناسب با شرایط جغرافیایی منطقه، موقعیت بهینه پیاده رو و آلاچیق همگی جزییات مطلوب برای طراحی یک ویلای مدرن هستند. هماهنگی ایجاد شده بین فضای داخلی و خارجی حس خوبی به بیننده می دهد. اگر می خواهید ویلا  به سبک مدرن طراحی کنید با کارشناسان تهران گاردن همراه شوید و با استفاده از بهترین طراحی و متریال پیشنهادی گامی موفق در جهت طراحی و اجرای سبک مدرن بردارید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021264*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان