اطلاعات تماس
  • 021264*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140109036837219327
در دسترس نیست

هزینه اجرای روف گاردن

هزینه اجرای روف گاردن

کد: 140109036837219327

، (اخبار رسمی): .امروزه با وجود گسترش اجرای روف گاردن در بسیاری از شهرها، هزینه اجرای آن یکی از بزرگترین دغدغه های کارفرماهامحسوب می شود. اجرای روف گاردن باعث افزایش ارزش ملک و در نهایت سود برای مالک می شود.هزینه اجرای روف گاردن نیز بسته به محل پروژه، نوع روف گاردن، نوع چوب استفاده شده، تعداد گلدان، ابزار، نوع ...

هزینه اجرای روف گاردن
هزینه اجرای روف گاردن

تعریف رایج از روف گاردن طراحی و اجرای فضای سبز روی پشت بام است. این فضای سبز در پشت بام ساختمان ها اجرا می شود و بستر کشت انواع گیاهان در بستر پشت بام ها و در ارتفاعی بلندتر از سطح زمین است. روف گاردن فرصتی را برای افراد فراهم می کند تا از فضای پشت بام ملک خود لذت ببرند. امروزه با پیشرفت علم می توان باغی زیبا با انواع گیاهان در پشت بام خانه ها و ساختمان های بلند ایجاد کرد. در این مقاله به بررسی هزینه اجرای روف گاردن می پردازیم .امروزه با وجود گسترش اجرای روف گاردن در بسیاری از شهرها، هزینه اجرای آن یکی از بزرگترین دغدغه های کارفرماهامحسوب می شود. اجرای روف گاردن باعث افزایش ارزش ملک و در نهایت سود برای مالک می شود.

طراحی و اجرای روف گاردن

طراحی روف گاردن به پروژه ای گفته می شود که در آن فضای سبز، محوطه سازی و باغچه ها بر روی پشت بام آپارتمان ها و ساختمان ها نصب می شود. درختان، درختچه ها، چمن و گیاهان پوشش سقف را ممکن می سازند و در عین حال علاوه بر ایجاد محوطه سبز و اکولوژیکی، ارزش بیشتری برای آپارتمان ایجاد می کنند و باعث کاهش اتلاف انرژی، کاهش انتقال صدا و ... می شوند.
مراحل طراحی و ساخت روف گاردن
زبر ساخت فضای پشت بام:

زیرساخت مهمترین قدم در اجرای روف گاردن است. در واقع قبل از اجرای روف گاردن باید از بستر مناسب پشت بام اطمینان حاصل کرد.
کف پوش محوطه روف گاردن:

کفپوش روف گاردن در چندین قالب سنگی، سرامیکی، چوبی، شنی و سنگ های تزئینی ارائه می شود که غالبا با هم ترکیب می شوند.

اجرای فضای سبز در محوطه روف گاردن

چشمگیرترین جنبه بیرونی روف گاردن، فضای سبز ایجاد شده با چمن مصنوعی یا طبیعی است. برخی از گیاهان و گلدان ها نیز می توانند فضای سبز ایجاد کنند.

استفاده از تجهیزات جانبی در روف گاردن

ایجاد آلاچیق، آتریوم، مبلمان، آبنما، چتر، شومینه، نورپردازی و ... همه لوازمی هستند که جلوه بسیار چشمگیری به محیط می بخشند.جایگاه هر یک از تجهیزات باید مطابق سلیقه و استانداردهای معماری صاحب خانه باشد

هزینه طراحی و اجرای روف گاردن 
طراحی روف گاردن چندین مرحله دارد که هر کدام هزینه های خاص خود را دارد.

فاز اول کار شامل مطالعه امکان سنجی، نقشه برداری، مطالعات انرژی و مواد، الزامات بازرسی و روشنایی است. فاز دوم همچنین شامل تعمیرات، سیم کشی برق، لوله های فاضلاب و آب، نصب تجهیزات مدیریت نگهداری و نصب سیستم روف گاردن است. مرحله سوم در این قسمت ابتدا نیازها و تجهیزات مورد نیاز کارفرما با توجه به نوع سازه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و سپس به طراحی و مدل سه بعدی پرداخته می شود.هزینه ساخت و ساز بستگی به نوع و جزئیات روف گاردن دارد که قرار است ساخته شود. طبیعی است که متراژ خانه تحت طرح افزایش یابد، هزینه ساخت روف گاردن نیز کاهش می یابد. البته هزینه های محوطه سازی و طراحی منظره اغلب به دلیل نوسانات قیمت در طول سال ها نامشخص بوده و تغییرات قابل توجهی داشته است.

هزینه اجرای روف گاردن به چه عواملی بستگی دارد؟
هزینه اجرای روف گاردن نیز بسته به محل پروژه، نوع روف گاردن، نوع چوب استفاده شده، تعداد گلدان، ابزار، نوع کفپوش و ... متفاوت است. بنابراین هنگام ارسال فرم درخواست، خوب است بگوییم که باغ کجاست، مساحت را با زمین مقایسه می‌کنند و اگر روف گاردن ساده و کم هزینه می‌خواهید یا شیک و مجلل حتماً آن را در فرم ذکر کنید. قیمت طبق طرح و خواسته شما متغیر خواهد بود. 
سخن آخر
اغلب اولین پیشنهادی که یک متخصص ساختمان برای تمایز یک ویلا از سایر ویلا ها می دهد استفاده از روف گاردن است، زیرا در واقع خانه ای با روف گاردن (بام سبز یا گاردن) و یک منطقه سرگرمی شخصی جدا از سایر ویژگی ها و امتیازات، توجه بیشتری را به خود جذب می کند. توجه مشتری نسبت به یک ساختمان معمولی نسبت به یک ویلا با روف گاردن بیشتر است. این عامل به این معنی است که ملک ارزش بیشتری پیدا می کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021264*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان