اطلاعات تماس
  • 021264*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140107106750619327
در دسترس نیست

طراحی باغ ویلا لاکچری

کد: 140107106750619327

، (اخبار رسمی): طراحی باغ ویلایی فرآیندی است که با داشتن یک سری مهارت و دانش اولیه و کافی، ساختمان یا قسمتی از ویلا که قصد طراحی آن را دارید می تواند به مکانی بسیار آرامش بخش بهشت ​​مانند تبدیل شود. در این مقاله به طراحی باغ و اندازه های مختلف آن می پردازیم پس با ما همراه باشید.

طراحی باغ ویلا لاکچری
طراحی باغ ویلا لاکچری

طراحی باغ ویلا لاکچری مانند طراحی معماری و دکوراسیون داخلی هر ساختمان و ساختمانی دارای صفر تا صد می باشد که با دانستن آن و انجام گام به گام می توان طراحی را به بهترین نحو و با حداقل آسیب البته ناگفته نماند که تمامی موارد ذکر شده در زیر در یک پروژه مشترک بوده و جزئیات هر پروژه و طراحی باغ ویلا با پروژه دیگر متفاوت است.

 بهتر است کار را به تیمی حرفه ای و کارآمد بسپارید تا بهترین و جدیدترین تکنیک های طراحی باغ ویلا انجام دهید.فرقی نمی کند باغ ویلایی سنتی طراحی کنید یا باغ ویلایی مجلل، باید از تیمی شامل مهندسان معماری، معماران داخلی، برق، تاسیسات و موارد دیگر برای محاسبه پروژه از صفر تا صد کمک بگیرید. همراه با هزینه ها و با انجام بررسی اجمالی و برنامه ریزی دقیق کار طراحی باغ کلبه. اینگونه است که پروژه را با ذهنی باز شروع می کنید.

طراحی باغ ویلایی فرآیندی است که با داشتن یک سری مهارت و دانش اولیه و کافی، ساختمان یا قسمتی از ویلا که قصد طراحی آن را دارید می تواند به مکانی بسیار آرامش بخش بهشت ​​مانند تبدیل شود. در این مقاله به طراحی باغ ویلا  و اندازه های مختلف آن می پردازیم پس با ما همراه باشید.
اکثر مردم فکر می کنند که با کمک گل ها و گیاهان مختلف، بوته ها و درختان می توانید منظره ای زیبا و شگفت انگیز خلق کنید. اما آیا این به تنهایی امکان پذیر است؟ مطمئنم پاسخ ما این است که استفاده از گل ها، گیاهان و درختان مختلف به خودی خود کارساز نیست.

تنها استفاده از گل ها، گیاهان و درختان مختلف برای به دست آوردن نمای عالی و دلخواه در طراحی ویلا کافی نیست.یکی از مهم ترین مواردی که در طراحی باغ ویلا باید به آن توجه ویژه ای داشته باشیم و همچنین می تواند در زیباتر و مجلل شدن باغ نقش بسزایی داشته باشد، سرسبزی و باغچه های حیاط ویلا است. توجه به ترکیب رنگ ها و ارتباط این رنگ ها و گیاهان به کار رفته در طراحی باغ با متریال به کار رفته در ساخت ویلا، نقش بسیار مهم و اساسی در طراحی باغ ویلا و ایجاد نمای کلی زیبا و آرامش بخش می باشد.

هنگام طراحی یک باغ ویلا کلبه ای ساده با چوب باید از گل ها و گیاهان مناسب و قدیمی با منظره چوبی استفاده کرد. همچنین زمانی که ساختمان بتنی یا فلزی است، در طراحی باغ ویلا باید از گیاهان و درختان یا گل های مناسب مصالح ساختمانی استفاده شود. همچنین بسیاری از افراد تمایل دارند از مصالح سنتی، قدیمی و کلاسیک در طراحی باغ خود استفاده کنند. تا در نهایت طراحی باغ ویلای آنها به سمت طراحی سنتی و نوستالژیک سوق داده شود.

سبک‌های مختلف طراحی باغ ویلا

طراحی باغ ویلا شامل سبک های مختلفی مانند طراحی ویلا می باشد.
همانطور که ویلای شما می تواند یک ویلای مدرن یا کلاسیک، ویلای فلت یا ویلای دوبلکس باشد، طراحی باغ ویلای لوکس شما نیز می تواند شامل انواع مدرن، کلاسیک، سنتی یا روستایی باشد. در همه این سبک ها، محوطه سازی باغ ویلا و عناصر به کار رفته و تاثیرگذاری همه یکسان است، فقط الگو و متریال این عناصر، طراحی باغ شما را متمایز می کند. این تفاوت ها را با ذکر چند مثال برای شما بیشتر توضیح خواهیم داد.

اگر باغ ویلا شما به سبک مدرن طراحی شده است، می توانید علاوه بر باغ و درخت، از جعبه ها، آلاچیق های فلزی و شیشه ای، چوب حرارتی یا شومینه های گازی مدرن استفاده کنید. در باغ ویلا کلاسیک، سنگ معمولاً ماده غالب است. بیشتر عناصر سنگی و کاملاً شیک و کلاسیک مانند کاخ های افسانه ای یا حتی کاخ های سلطنتی هستند. آلاچیق های سنگی، مسیرهای سنگی، شومینه و یا در صورت وجود برکه مصنوعی پل های سنگی روی حوض و...
یکی دیگر از سبک های طراحی باغ، سبک روستیک است، در این سبک طراحی بیشتر از چوب، آلاچیق و نیمکت ها و میزهای چوبی از کنده ها و کنده های ضخیم استفاده می کنیم.

اصول طراحی باغ ویلا

  • ابعاد باغ ویلا را محاسبه کنید
  • در طراحی باغ ویلا به جهت طلوع و غروب خورشید توجه کنید
  • موقعیت ساختمان، زمین بازی، آبنما، استخر و تمامی فضاهای مورد نیاز ویلا باغ
  • طراحی مسیرهای ارتباطی مناسب بین فضاها
  • طراحی داخلی فضای باغ با توجه به میزان نور، ارتفاع طبقات و کاربردهای مورد نظر
  • انتخاب نوع متریال مورد استفاده در فضاهای داخلی و خارجی باغ کلبه

توجه به تناسب رنگ گیاهان با مصالح ساختمانی در طراحی باغچه ویلا

زمانی که رنگ قهوه ای با رنگ سبز گیاهان و درختان ترکیب می شود، تاثیری عالی و چشمگیر در طراحی باغ ویلا می گذارد و جلوه و شکوه ساختمان را چند برابر می کند. ساختمان ها و ویلاهای زیادی وجود دارند که برای سقف از کاشی آسفالت و برای دیوارها از سنگ های سفید استفاده می شود. در طراحی باغ کلبه سنتی این گونه ساختمان ها باید از رنگ های قهوه ای و سبز در باغ و حیاط استفاده کرد تا شکوه باغ کلبه را دو چندان کند.

طراحی محوطه باغ ویلا

محوطه سازی باغ ویلا بسته به سلیقه مشتری می تواند به هر سبکی باشد، معمولاً محوطه سازی در باغ ویلایی مدرن نامتقارن و در باغ ویلایی کلاسیک و سنتی متقارن است.اما به طور کلی در محوطه سازی باغ ویلای شخصی محدودیتی وجود ندارد.بنابراین می توانید در مورد محوطه سازی باغ ویلا خود تصمیمی سودآور و کاربردی بگیرید، البته اصول کلی و چارچوبی که به طور کلی در طراحی باغ کلبه استفاده می شود به شرح زیر است:

  • روشنایی: نور کافی برای مسیرها و باغات و دیوار حیاط و باغ
  • استراحتگاه و نشیمنگاه باغ: برای استراحت می توانید از انواع آلاچیق و سایه بان به همراه نشیمن و شومینه استفاده کنید.
  • فضایی برای ماشین میزبان و حتی مهمانان: پارکینگ سرپوشیده.
  • راه اندازی مکانی برای پخت و پز: طراحی و ساخت باربیکیو در کنار آلاچیق
  • زمین بازی کودکان: مکانی برای بازی کودکان یا زمین های تنیس و والیبال
  • استخر روباز یا سرپوشیده داخل یا خارج ویلا
  • دیوار چینی و مرزبندی باغ ها، نهرها و آبراهه ها

فضای سبز باغ ویلا

برای طراحی فضای سبز جذاب برای باغ ویلا استفاده از گل ها، گیاهان، درختان و درختچه های زینتی و ترکیب آنها با گونه های مختلف گیاهی می تواند فضای فوق العاده ای ایجاد کند، اما نه تنها زیبایی، کاربردی و ماندگاری این سبزه را باید در نظر گرفت. فضا نیز دو ویژگی مهم است که برای یک فضای سبز مناسب و ایده آل لازم است. برای کاربردی بودن فضای سبز باید به ادغام و استفاده صحیح و مناسب از عناصری مانند آلاچیق، آبنما، حوض، مبلمان، چمن مصنوعی، مسیرهای سنگفرش، نرده های چوبی و دیوارهای سبز توجه شود. و همچنین انتخاب صحیح گیاهان با توجه به شرایط آب و هوایی، ماندگاری سرسبزی باغ کلبه شما را تضمین می کند.

هزینه طراحی و اجرای باغ ویلا

موضوع مهم در طراحی باغ ویلا هزینه طراحی و اجرای باغ ویلا است. بهتر است قبل از شروع پروژه و تصمیم گیری نهایی، هزینه طراحی و اجرای باغ ویلای خود را برآورد کنید، زیرا در برخی موارد ممکن است اجرا و نتیجه نهایی پروژه با طراحی و پلان ویلا به دلیل کمبود متفاوت باشد. از بودجه کافی عوامل مهم در هزینه طراحی و اجرای باغ ویلا مساحت باغ و پلان کلبه، مصالح و مصالح مورد استفاده، موقعیت ملک و راه دسترسی کارگران و ماشین آلات مصالح، فاکتورهای مورد استفاده در محوطه سازی باغ کلبه و ... با محاسبه این موارد می توانید برآوردی از هزینه های نهایی بدست آورید.

شرکت طراحی تهران گاردن از ابتدا و انتهای پروژه همراه شما خواهد بود تا یک ویلای کوچک در باغ خود بسازید و آنچه را که در ذهن شما می گذرد خلق کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021264*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

مسکن و ساختمان | دکوراسیون و منزل