اطلاعات تماس
  • 091959*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140106226522819575

سمپاشی موش

موثرترین روش سمپاشی موش

کد: 140106226522819575

https://bit.ly/3Lf4XRC

، (اخبار رسمی): سمپاشی موش با بهترین سم صد در صد تضمینی در تهران را از ما بخواهید. از بین بردن موش‌ها به دو روش، فیزیکی و شیمیایی امکانپذیر است. روش شیمیایی، همان سمپاشی موش است و روش فیزیکی، تله گذاری برای موش. در روش سمپاشی موش از سموم شیمیایی استفاده می شود که این سموم به سه حالت، جامد، مایع و پودری موجود است.

موثرترین روش سمپاشی موش
موثرترین روش سمپاشی موش

از دیگر ویژگی های سموم مورد استفاده در سمپاشی موش این است که به دو نوع حاد یا تک دوز و مزمن یا آنتی کواگولانت تقسیم‌ می شوند. نوع حاد و تک دوزه ی آن نظیر فسفر دوزنگ و نوع مزمن مثل وارفارین و راکومین می باشد. لازم به ذکر است بدانید که طعمه ی مسموم مصرفی موش ها، باید از غذاهای محبوب این جانوران انتخاب شود تا به سرعت، به سمت آن کشیده شده و آن را بخورند.

حال اگر در محیطی زندگی می کنید که آلوده به موش است یا احتمال می دهید به موش آلوده شود، در اولین گام بهتر است اطلاعات خود را در مورد نحوه ی مبارزه و سمپاشی موش افزایش دهید. شما می توانید با مطالعه، اطلاعات خود را در این زمینه بالا ببرید. به همین دلیل ما قصد داریم در ادامه ی مطلب، به آموزش مبارزه با موش ها بپردازیم.

البته سمپاشی موش، یک کار کاملا حرفه ای و تخصصی است که افراد مبتدی از پس آن بر نمی آیند. با این حال، داشتن اطلاعات در حوزه سمپاشی موش و آشنایی با انواع موش ها، برای هر شخصی لازم است. به عنوان مثال، قبل از اینکه اقدام به کشتن موش ها کنید و با حمله ی آن ها مقابله کنید؛ باید بدانید که چند نوع موش وجود دارد، فصل حمله ی موش ها چه موقع است، محل زندگی موش کجاست، چه روش هایی برای مبارزه با موش وجود دارد، غلظت سم مورد نیاز برای سمپاشی موش چقدر است و از چه نوع سمی برای این سمپاشی استفاده می شود؟

مبارزه با موش از طریق سمپاشی موش

همان طور که اشاره نمودیم سموم مصرفی در سمپاشی موش در سه حالت جامد، مایع و پودر موجود هستند. همچنین، این سموم به دو نوع حاد یا تک دوز و مزمن یا آنتی کواگولانت تقسیم ‌می شوند. در زمان استفاده از پودرهای سمی، عموما آن ها را در مسیر رفت و آمد موش ها می ریزند. موش ها نیز با لیسیدن سموم، از بین می روند. بهترین مکان برای سمپاشی سموم، مناطق خشک، کم آب، گرم و انبارهای مواد غذایی می باشد.

اگر قرار باشد کارتن های مواد غذایی، بسته بندی ها، انباری، روکش سیم های برق و تلفن، سمپاشی شود از سموم دور کننده مثل تیرام و سیکلو هگزامید استفاده می کنند.

در حال حاضر، سموم گازی نیز به سایر سموم برای از بین بردن موش ها اضافه شده اند که از جمله ی آن ها می توان به سیانور، متیل بروماید و کلرو پیکرین اشاره نمود. عموما از این نوع سموم برای سمپاشی موش های صحرایی استفاده می شود که در سوراخ و حفره های عمیق، زندگی می کنند.

انواع سموم حاد یا تک دوزه

‌یکی از سموم موش کش، سموم حاد یا تک دوزه است که عموما از این سموم در محیط های کشاورزی یا محیط هایی که انسان تردد نمی کند، استفاده می شود. از جمله ی این سموم که معرفی آن ها صرفا برای افزایش آگاهی شماست، عبارت اند از:

روغن پارافین و ۱۰ کیلو فسفر دوزنگ، ترکیب فسفر دوزنگ و پودر تالک یا خاکستر و ...

انواع موش کش از نظر دوز سم

موش کش ها از نظر دوز سم نیز به انواع مختلفی تقسیم ‌می شوند. به عنوان مثال، برخی از آن ها نیاز به احتیاط کمتری دارند که از جمله ی آن ها می توان به عنصل قرمز، فوری بروماید و فسفید روی اشاره نمود. اما برخی دیگر نیاز به احتیاط بیشتری دارند؛ مثل فلوئورو استات سدیم و فلوئورو استامید.

انواع سموم مزمن یا ضد انعقادی یا آنتی کواگولانت

همان طور که اشاره نمودیم نوع دوم سموم برای سمپاشی موش، سموم مزمن یا آنتی کواگولانت است که از جمله ی آن می توان به وارفارین، کومافوریل، برومادیالون و برودیفاکوم اشاره نمود.البته سموم گازی نیز جزء این دسته از سموم موش کش محسوب می شوند که از آن ها در گمرک و ورودی کشور استفاده می گردد. از جمله ی این سموم می توان به سیانید کلسیم، متیا بروماید و دی سولفید کربن اشاره کرد. سموم موش کش حاد یا تک دوزه با تاخیری یا ضد انعقاد چه تفاوت هایی دارند؟همان طور که از نام سموم تاخیری مشخص است، مرگ موش با تاخیر همراه است و عموما حدود ۲ تا ۴ هفته طول می کشد تا موش بمیرد. اما سمپاشی با سموم حاد، سریع نتیجه می دهد و موش ها بلافاصله کشته می شوند.

البته باید این نکته را یادآوری کنیم که سموم تک دوزه یا سریع الاثر بسیار خطرناک تر از سموم تاخیری هستند.  لاشه ی موش هایی که بر اثر سموم حاد کشته می شوند در محیط باقی می مانند. اما موش هایی که در اثر سموم تاخیری کشته شدند برای یافتن آب، از محیط خارج می شوند.  لاشه موش با سموم حاد، متعفن می شود. به همین دلیل برای انسان، خطرناک است و احتمال انتقال بیماری به انسان را با خود به همراه دارد.

لازم به ذکر است بدانید که در زمان سمپاشی موش، هر کدام از سموم دارای یک استاندارد مصرف هستند و نباید بیش از حد تعیین شده، از آن ها استفاده نمود. به همین دلیل باید این سمپاشی را به دست افراد متخصص در این زمینه مانند متخصصان سمپاشی آرامان بسپارید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 091959*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کسب و کار و خرده فروشی