اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140108056794419221
در دسترس نیست

درآمد برنامه نویسی در ایران چقدر است؟ – توضیح کامل

کد: 140108056794419221

، تهران , (اخبار رسمی): امروزه برنامه نویسی به یکی از حرفه های مهم و محبوب در جهان و ایران تبدیل شده است. کاربرد برنامه نویسی بسیار گسترده است و اکثر صنایع و شرکت ها به برنامه نویسی نیاز دارند.

در این مقاله سعی شده است تا حد امکان درآمد برنامه نویسی در ایران و سایر کشورها به صورت جامع بررسی شده و مقاله ای کاربردی برای علاقه مندان ارائه شود.

شناسایی وضعیت درآمدی برنامه نویسی در ایران

برنامه نویسی چیست و برنامه نویس کیست؟ برنامه نویسی یکی از مشاغلی است که می توان گفت درآمد خوبی دارد و در سال های اخیر به یکی از پردرآمدترین مشاغل ایران و سایر کشورها تبدیل شده است. در گذشته که کامپیوتر و موبایل به اندازه دنیای تکنولوژی امروزی پیشرفته نبود، کار برنامه نویسی به خصوص در ایران سود چندانی نداشت. موضوع جالب و قابل توجه برای این حوزه توسعه این است که عدم استقبال از برنامه نویسی در ایران مختص گذشته های دور نیست و صحبت از سال های اخیر است. حتی می توان گفت که تا حدود 10 سال پیش، برنامه نویسی به اندازه امروز پیشرفته نبود.

یکی از نمونه هایی که می توانید محبوبیت برنامه نویسی را از نظر درآمد و آینده شغلی مشاهده کنید، شناخت باورنکردنی رشته های مهندسی کامپیوتر و رشته های مرتبط با برنامه نویسی در بین دانشجویان ایران در سال های اخیر است. در گذشته رشته های مرتبط با برنامه نویسی یکی از کم محبوب ترین رشته ها در ایران محسوب می شد. از آنجایی که درآمد برنامه نویسی در ایران نسبت به سایر مشاغل بهتر است، فارغ التحصیلان تازه وارد و متخصصان این رشته نیز علاقه مند به تغییر شغل هستند و پس از کسب مهارت های برنامه نویسی می توانند کار خود را در این زمینه آغاز کنند. بنابراین، اولین چیزی که تصمیم می گیرد ارزش یادگیری این مهارت جدید را بسنجد، سطح درآمد برنامه نویسی در ایران است.

هزینه برنامه نویسی در ایران چقدر است؟

همچنین لازم به ذکر است که به گفته کارشناسان، یادگیری برنامه نویسی و کسب درآمد از آن محدودیت سنی ندارد و افراد در هر سنی می توانند این مهارت را بیاموزند و کسب درآمد کنند. در حالی که برخی از شرکت ها ممکن است شرایط سنی را هنگام استخدام برنامه نویس در نظر بگیرند، اکثر آنها این کار را نمی کنند و بر اساس عوامل دیگری از جمله مهارت ها و تجربه کاری استخدام می کنند.

همچنین لازم به ذکر است که درآمد ثابت همه برنامه نویسان یکسان نیست. درآمد برنامه نویسی به کشور، شهر، سطح مهارت، مدرک، سابقه کار و بسیاری عوامل دیگر بستگی دارد. همچنین این مشکل تنها مختص ایران نیست و درآمد برنامه نویسی در تمام دنیا به همین صورت محاسبه می شود. مقاله زیر "درآمد برنامه نویسی در ایران چقدر است" به بررسی عوامل موثر بر درآمد برنامه نویسی اختصاص دارد.

چه چیزی به درآمد برنامه نویسی در ایران و سایر کشورها بستگی دارد؟

برای هرکسی که می خواهد در زمینه برنامه نویسی فعالیت کند و در آن کسب درآمد کند، خوب است عوامل موثر بر میزان درآمد برنامه نویسی در ایران یا هر کشور دیگری را بداند. به طور کلی، این عوامل در اکثر کشورها مشابه هستند. آشنایی با این عوامل به برنامه نویسان و توسعه دهندگان این امکان را می دهد تا با فرصت های رشد درآمد برنامه نویسی آشنا شوند. این عوامل کلیدی در زیر ارائه شده است:

  • میزان تجربه کاری که فرد در زمینه برنامه نویسی دارد
  • محل کار برنامه نویسی نوع شرکت
  • محل کار برنامه نویسی در اندازه شرکت
  • نوع و محل فعالیت برنامه نویس
  • سطح مهارت برنامه نویس
  • شهر و کشور محل کار

زمینه کاری در زمینه برنامه نویسی (رشته های مختلف برنامه نویسی)

در ادامه مقاله هر یک از موارد فوق مورد بررسی قرار خواهد گرفت. ابتدا در قسمت بعدی مقاله "درآمد برنامه نویسی در ایران چقدر است" میزان سابقه کار یک فرد در زمینه برنامه نویسی مورد بررسی قرار می گیرد.

ارزش تجربه کاری یک فرد در زمینه برنامه نویسی

درآمد برنامه نویسی در ایران و سایر کشورها بر اساس سطح مهارت آنها تعیین می شود. مثلاً یک نفر می تواند حدود سه سال برنامه نویس جوان باشد، مشخص است که در تمام این سال ها حقوق ثابتی نخواهد داشت و بر اساس پیشرفت در توسعه مهارت های برنامه نویسی و کسب تجربه بیشتر افزایش می یابد. این افزایش حقوق با افزایش حقوق سالانه آژانس کار و کار نروژ متفاوت است و هر سه یا شش ماه یکبار قابل اجرا است.

البته این سوال به شرکت مربوطه نیز بستگی دارد و درخواست فرد برای افزایش حقوق نیز مهم است. قسمت بعدی مقاله «درامد یک برنامه در ایران چقدر است» به بررسی نوع شرکت محل کار برنامه می پردازد.

نوع شرکت چه تاثیری بر میزان درآمد برنامه نویسی دارد؟

همچنین توجه به این نکته مهم است که وقتی صحبت از کسب درآمد با برنامه نویسی می شود، شرکت های تولیدی معمولاً بیشتر از شرکت های خدماتی پرداخت می کنند. شرکت های خدماتی برای تعیین هزینه کل پروژه و پرداخت به برنامه نویسان بر درآمد شرکت و پذیرش خدمات توسط مشتری تکیه می کنند. این در مورد یک شرکت محصول محور صدق نمی کند، زیرا میران درآمد کمتری دارد.

اندازه شرکت چگونه بر درآمد برنامه نویسی تأثیر می گذارد؟

در شرکت های خدماتی که شرکت های با تجربه در این صنعت نیز هستند، توسعه دهندگان دستمزد کمتری نسبت به استارت آپ ها یا شرکت هایی که به تازگی وارد بازار شده اند دریافت می کنند. با افزایش اندازه شرکت و افزایش ثبات، بیشتر شرکت ها توسعه دهندگان بیشتری را جذب می کنند، به این معنی که مبلغی که به عنوان دستمزد توسعه دهنده اختصاص می یابد، گاهی اوقات بیشتر تقسیم می شود، بنابراین حقوق کمتری بین مردم تقسیم می شود. بخش زیر تأثیر نوع و محل فعالیت توسعه‌دهنده را بر سطح درآمد بررسی می‌کند.
تاثیر نوع فعالیت و مکان برنامه نویس بر میزان درآمد

ممکن است پروژه نخواهد پول پرداخت کند و در یک شرکت موجود کار کند و بخواهد به همان روش پروژه کار کند. در کار پروژه ای، بسته به پیچیدگی پروژه و کسب درآمد بیشتر، می توان میزان درآمد را افزایش داد. همچنین در برخی موارد این برنامه می تواند درآمد بیشتری از این برنامه ها نسبت به کار در شرکت داشته باشد. چون در شرکت تمام پولی که از پروژه دریافت می شود به ناشر نمی رسد اما در کار مجانی که به آن «فریلنسر» می گویند تمام پول را در خود پروژه دریافت می کند که گاهی بخشی از هزینه ها را با واسطه گری دریافت می کند. برنامه نویس و کارفرما، سایت ها و پلتفرم های فریلنس اغلب در دسترس هستند.

امروزه برخی از برنامه نویسان آزاد با شرکت های خارج از ایران کار می کنند و درآمد بسیار خوبی (درآمد دلاری) دارند، اما در این زمینه باید توجه داشت که برای کار در شرکت های خارج از ایران ابتدا باید تجربه و مهارت خود را ارتقا دهید. ، به حد بهینه رسیده است. در ادامه این قسمت از مقاله درآمد برنامه نویسی در ایران چقدر است، تاثیر سطح مهارت بر میزان درآمد برنامه نویسی مورد بررسی قرار می گیرد.

سطح مهارت چه تاثیری بر میزان درآمد برنامه نویسی دارد؟

تجربه کاری یکی از مهمترین عواملی است که در هر زمینه شغلی باید در نظر گرفته شود. واضح است که با تمرین مداوم و طولانی‌تر یک مهارت، فرد مهارت پیدا می‌کند و در نتیجه می‌تواند وظایف پیچیده‌تر را سریع‌تر و بهتر حل کند. البته چنین حرفه ای باید بیشتر از دیگران درآمد داشته باشد و حقوق بیشتری دریافت کند. بر اساس این مهارت، برنامه نویسان بر اساس تجربه کاری خود به چند دسته تقسیم می شوند:

  • برنامه های "جونیور".
  • توسعه دهنده " ارشد "
  • "معمار اصلی"
  • "مدیر سطح متوسط" در عملیات نرم افزار
  • "رهبر ارشد"

در ادامه این بخش به بررسی هر یک از موارد فوق می پردازد. ابتدا موقعیت توسعه دهنده یا توسعه دهنده تازه کار بررسی می شود.

درآمد برنامه نویسان تازه کار در ایران چقدر است؟

اولین سطح برای نصب برنامه نویس بر اساس تجربه و سطح مهارت Junior است و اولین وظیفه متصدی ایجاد نرم افزار با کیفیت بدون خطا است که نیازهای مشتریان را برآورده کند. این توسعه دهندگان باید از دانش خود در مورد زبان های برنامه نویسی، الگوریتم ها و پایگاه های داده استفاده کنند. از آنجایی که این مرحله اغلب اولین فرصت شغلی برای برنامه نویسان مشتاق است، زمان بیشتری صرف توسعه مهارت های کدنویسی در کار خواهد شد. بنابراین، برای این توسعه دهندگان، کدنویسی یک چالش و فرصتی برای یادگیری در مورد چرخه عمر توسعه نرم افزار است.

بنابراین می توان گفت که برنامه نویسان SMP کمترین حقوق را در زمینه برنامه نویسی خود دریافت می کنند. البته ممکن است یک شرکت افرادی داشته باشد که تحت یک برنامه کارآموزی با حقوق کم یا حتی بدون دستمزد کار می کنند. بنابراین می توان گفت حقوق دریافتی یک برنامه نویس جدید در ایران معمولا نزدیک به میزانی است که قانون کار سالانه تعیین کرده است. قسمت بعدی این مقاله به توسعه دهندگان " ارشد " می پردازد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]