اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140109116851019221
در دسترس نیست

بیت کوین را فراموش کنید: بلاک چین آینده است

بلاک چین آینده است

کد: 140109116851019221

، تهران , (اخبار رسمی): فناوری بلاک چین کاربردهای گسترده ای در بسیاری از صنایع دارد. بلاک چین در حال حاضر برای تسهیل مدیریت هویت، قراردادهای هوشمند، تجزیه و تحلیل زنجیره تامین و موارد دیگر استفاده می شود. پتانسیل کامل فناوری بلاک چین احتمالا هنوز کشف نشده است.

بلاک چین آینده است
بلاک چین آینده است

ارزهای دیجیتال از همه نوع از فناوری دفتر کل توزیع شده به نام بلاک چین استفاده می کنند. بلاک چین ها به عنوان سیستم های غیرمتمرکز برای ثبت و مستندسازی تراکنش هایی که با یک ارز دیجیتال خاص انجام می شوند، عمل می کنند. به زبان ساده، بلاک چین یک دفتر کل تراکنش است که کپی های یکسانی را در سراسر هر کامپیوتر عضو در یک شبکه نگهداری می کند. این واقعیت که دفتر کل در هر بخش از شبکه توزیع شده است به تسهیل امنیت بلاک چین کمک می کند.

در حالی که بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال در اواخر سال 2017 و اوایل سال 2018 به شدت در بین دنیای مالی و سرمایه گذاری عمومی محبوبیت پیدا کردند، از آن زمان به یک منطقه خاص برای علاقه مندان به ارزهای دیجیتال تبدیل شده اند. با این حال، فناوری بلاک چین یک حوزه رشد سریع برای شرکت‌ها در بسیاری از صنایع باقی می‌ماند. این امکان وجود دارد که فناوری بلاک چین در نهایت به عنوان مهمترین نوآوری برای خروج از رونق ارزهای دیجیتال تلقی شود. در زیر، نگاهی دقیق‌تر به بلاک چین خواهیم داشت و خواهیم دید که چرا این فناوری می‌تواند برای کسب‌وکارهای مختلف ارزشمند باشد.

مبانی بلاک چین
بسته به بلاک چین، طرفین ممکن است بتوانند ورودی های دفتر کل قبلی را مشاهده کرده و ورودی های جدید را ثبت کنند، اگرچه اکثر شبکه های بلاک چین قوانین پیچیده ای برای اضافه کردن گروه های جدید رکوردها، "بلوک ها" به زنجیره رکوردهای قبلی دارند. بلوک‌ها و محتویات درون آن‌ها توسط رمزنگاری قدرتمند محافظت می‌شوند، که تضمین می‌کند که تراکنش‌های قبلی در شبکه نمی‌توانند جعل یا نابود شوند. به این ترتیب، فناوری بلاک چین به یک ارز دیجیتال اجازه می دهد تا یک شبکه تراکنش قابل اعتماد را بدون اتکا به یک مرجع مرکزی حفظ کند. به همین دلیل است که ارزهای دیجیتال به عنوان "غیرمتمرکز" در نظر گرفته می شوند.

در حالی که بلاک چین به دلیل نقش خود در تسهیل افزایش ارزهای دیجیتال در چند سال گذشته مشهور است، بسیاری از کاربردهای غیرکریپتوکارنسی دیگر نیز برای این فناوری وجود دارد. در واقع، برخی از حامیان بلاک چین بر این باورند که این فناوری می‌تواند از نظر تاثیر کلی از خود ارزهای دیجیتال پیشی بگیرد و پتانسیل واقعی بلاک چین به تازگی کشف شده است. به این ترتیب، این احتمال وجود دارد که مشاوران مالی و بسیاری دیگر در دنیای سرمایه‌گذاری در سال‌های آینده با فناوری بلاک چین بسیار بیشتری مواجه شوند، خواه این فناوری با یک ارز دیجیتال مرتبط باشد و یا در بسیاری از برنامه‌های کاربردی دیگر مورد استفاده قرار گیرد.

پرداخت های برون مرزی
به طور سنتی، انتقال ارزش هم پرهزینه و هم کند بوده است، به ویژه برای پرداخت هایی که در آن سوی مرزهای بین المللی انجام می شود. یکی از دلایل این امر این است که، زمانی که چندین ارز درگیر هستند، فرآیند انتقال معمولاً نیاز به مشارکت چندین بانک در مکان‌های مختلف دارد، قبل از اینکه گیرنده مورد نظر بتواند واقعاً پول خود را جمع‌آوری کند. خدمات موجود برای کمک به تسهیل این فرآیند به روشی سریعتر وجود دارد، اما این خدمات بسیار گران هستند.

فناوری بلاک چین این پتانسیل را دارد که جایگزین بسیار سریع‌تر و ارزان‌تری برای روش‌های سنتی پرداخت بین‌مرزی ارائه کند. در واقع، در حالی که هزینه های معمول حواله پول ممکن است تا 20 درصد مبلغ انتقال باشد، بلاک چین ممکن است هزینه هایی را فقط کسری از آن و همچنین سرعت پردازش تراکنش تضمین شده و در زمان واقعی را فراهم کند. موانعی وجود دارد، از جمله مقررات ارزهای دیجیتال در نقاط مختلف جهان و نگرانی های امنیتی. با این وجود، این یکی از امیدوارکننده ترین و مورد بحث ترین حوزه های کاربرد فناوری بلاک چین است.

قراردادهای هوشمند
قراردادهای هوشمند اغلب به عنوان یک کاربرد بسیار قدرتمند از فناوری بلاک چین در نظر گرفته می شوند. این قراردادها در واقع برنامه های کامپیوتری هستند که می توانند بر تمامی جنبه های یک توافقنامه از تسهیل تا اجرا نظارت کنند. زمانی که شرایط برآورده شود، قراردادهای هوشمند می توانند کاملاً خوداجرا و خوداجرا شوند. برای طرفداران قراردادهای هوشمند، این ابزار جایگزینی امن‌تر و خودکارتر برای قانون قراردادهای سنتی و همچنین برنامه‌ای است که سریع‌تر و ارزان‌تر از روش‌های سنتی است.

کاربردهای بالقوه فناوری قراردادهای هوشمند اساساً بی حد و حصر است و می تواند تقریباً به هر زمینه ای از تجارت که قانون قرارداد در آن به طور معمول اعمال می شود گسترش یابد. البته، اگرچه قراردادهای هوشمند بسیار تبلیغ می شوند، اما جایگزینی جادویی برای سخت کوشی قدیمی نیستند. در واقع، مورد سازمان غیرمتمرکز خودمختار (DAO) یک داستان هشداردهنده و هشداری به سرمایه‌گذاران است که تصور نکنند قراردادهای هوشمند بهتر از اطلاعات و سازمان‌هایی هستند که کاربر در آنها قرار می‌دهد. با این وجود، قراردادهای هوشمند یکی از هیجان‌انگیزترین راه‌هایی هستند که فناوری بلاک چین در حال حاضر فراتر از فضای ارزهای دیجیتال و به دنیای تجارت گسترده‌تر گسترش یافته است.

مدیریت هویت
یکی از مشکل سازترین نتایج عصر اینترنت، امنیت هویت است. همانطور که بسیاری از افراد و سازمان ها در حفظ هویت آنلاین خود و ایمن سازی اطلاعات خصوصی کوشا هستند، همیشه بازیگران بدجنسی وجود دارند که به دنبال سرقت و سود بردن از این اقلام دیجیتال هستند. فناوری بلاک چین قبلاً پتانسیل تغییر روش مدیریت هویت آنلاین را نشان داده است.

بلاک چین به لطف فرآیندهای تأیید مستقلی که در سراسر رایانه های عضو در شبکه بلاک چین انجام می شود، سطح فوق العاده ای از امنیت را ارائه می دهد. در موارد ارز دیجیتال، این تایید برای تایید بلوک های تراکنش قبل از اضافه شدن به زنجیره استفاده می شود. این مکانیسم می تواند به همین راحتی در سایر انواع روش های تأیید، از جمله تأیید هویت و بسیاری از برنامه های کاربردی دیگر نیز اعمال شود.

کاربردهای بلاک چین و مدیریت هویت گسترده هستند. به عنوان مثال، بلاک چین به طور بالقوه می تواند برای کمک به حفظ اطلاعات رای دهندگان و اطمینان از عملکرد مناسب فرآیند انتخابات استفاده شود. از بلاک چین می توان برای انتقال ایمن و کارآمد داده های کاربر در پلتفرم ها و سیستم ها استفاده کرد. این فناوری همچنین می تواند برای حفظ و محافظت از سوابق مالکیت املاک، عناوین و موارد دیگر استفاده شود.

کاربردهای زنجیره تامین
برای بسیاری از مشاغل در صنایع مختلف، کلید موفقیت یک زنجیره تامین کارآمد و کارآمد است. فناوری بلاک چین قبلاً در صنایع متعدد به عنوان ابزاری برای کنترل زنجیره تامین و اطمینان از کارایی آنها استفاده شده است. این می تواند کار انسانی و احتمال خطا را از یک فرآیند پیچیده و حیاتی حذف کند.

در این مرحله، بلاک چین یک فناوری با مجموعه بسیار گسترده ای از کاربردهای بالقوه است. اگرچه بلاک چین به دلیل اتصالاتش به دنیای در حال شکوفایی ارزهای دیجیتال معروف است، چندین برنامه کاربردی دیگر قبلاً مورد بررسی قرار گرفته اند. با این حال، شاید هیجان انگیزتر این باشد که هر روز راه های جدیدی برای استفاده از بلاک چین ظاهر می شود. به این ترتیب، چه شما مستقیماً در فضای ارزهای دیجیتال درگیر هستید یا نه، ایجاد درک درستی از بلاک چین و چگونگی استفاده از آن برای تغییر دنیای تجارت و سرمایه گذاری ضروری است. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]