اطلاعات تماس
  • ۰۲۱۶۵۵*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140108156810019324
در دسترس نیست

عمر مفید لنت ترمز 206

عمر مفید لنت ترمز 206

کد: 140108156810019324

، (اخبار رسمی): به طور کلی زمان تعویض لنت ترمز به سبک رانندگی و شرایط جاده بستگی دارد. لنت ترمز چرخ های جلو معمولاً باید زودتر تعویض شوند، بین 20 تا 30000 کیلومتر و طول عمر لنت ترمز عقب بین 70000 تا 100000 کیلومتر است. بله، این میزان عمر مفید به نوع لنت ترمز و سبک رانندگی بستگی دارد و می تواند زمان تعویض ...

عمر مفید لنت ترمز 206
عمر مفید لنت ترمز 206

لنت ترمز 206 جزء سیستم ترمز این خودرو است که اصطکاک را برای کاهش سرعت یا توقف کامل پژو 206 فراهم می کند. لنت 206 بر روی کالیپر ترمز نصب می شود و هنگامی که روتور ترمز فشرده می شود، دیسک ترمز با مواد اصطکاک کار می کند و باعث کند شدن چرخ ها و در نهایت توقف کامل خودرو می شود.لنت ها مواد مصرفی هستند که با گذشت زمان بسته به دفعات و نحوه استفاده فرسوده می شوند و باید به طور مرتب تعویض شوند. به طور معمول، هنگامی که لنت های ترمز 206 فرسوده یا آسیب دیده اند، چندین علامت وجود دارد که به راننده هشدار می دهد که لنت ها باید تعویض شوند. به طور کلی علائم تمام شدن لنت ترمز 206 مشابه سایر لنت ها است اما در برخی جزئیات با هم تفاوت دارند.

مشخصات لنت ترمز 206

اگر خودروی پژو 206 دارید باید لنت ترمز جلو و عقب پژو 206 مناسب را نصب کنید. لنت ترمز 206 یا هر خودرو دیگری در هنگام ترمزگیری اصطکاک لازم را ایجاد می کند. لنت ترمز پژو 206 هنگام ترمزگیری بر روی دیسک فشرده می شود و به این ترتیب اصطکاک لازم برای توقف خودرو ایجاد می شود. بنابراین اگرپژو 206 شما کارایی خود را از دست بدهد. باید در اسرع وقت آن را تعویض کنید تا با مشکلات ناشی از آن مواجه نشوید.

زمان تعویض لنت ترمز 206

به طور کلی زمان تعویض لنت ترمز به سبک رانندگی و شرایط جاده بستگی دارد. لنت ترمز چرخ های جلو معمولاً باید زودتر تعویض شوند، بین 20 تا 30000 کیلومتر و طول عمر لنت ترمز عقب بین 70000 تا 100000 کیلومتر است. بله، این میزان عمر مفید به نوع لنت ترمز و سبک رانندگی بستگی دارد و می تواند زمان تعویض لنت ترمز را تسریع یا به تاخیر بیندازد.

عمر مفید لنت ترمز 

همانطور که می دانید لنت های ترمز پس از مدتی فرسوده می شوند و دیگر قابل استفاده نیستند. هر کدام از این قطعات به دلیل عوامل مختلف عمر متفاوتی دارند. پس از پایان عمر مفید لنت ترمز، باید آن را تعویض کنید. عواملی که بر عمر این قطعات تأثیر می گذارند عبارتند از موقعیت و سبک رانندگی، وزن، مواد لنت ترمز، نوع گیربکس و روغن ترمز. در ادامه این عوامل را در نظر خواهیم گرفت:
وزن خودرو: هر چه وزن خودرو بیشتر باشد. نیروی اصطکاک بیشتری برای توقف خودرو مورد نیاز است. بنابراین با افزایش وزن خودرو، میزان سایش لنت ترمز افزایش می یابد.
نوع گیربکس: میزان سایش لنت در خودروهای دارای گیربکس اتوماتیک نسبت به گیربکس دستی بیشتر است.
مواد لنت ترمز: مواد مورد استفاده در ساخت لنت ترمز بر عملکرد و عمر مفید آن تأثیر می گذارد. به عنوان مثال، عمر طبیعی لنت ترمز سرامیکی و ارگانیک با یکدیگر متفاوت هستند .
روغن ترمز: عدم استفاده از مقدار استاندارد روغن ترمز باعث کاهش عمر لنت ترمز می شود.
سبک رانندگی: یکی از عوامل تاثیرگذار در عمر لنت ترمز، سبک رانندگی افراد است. ترمزگیری مداوم و تیز، فعال کردن همزمان هر دو پدال، عدم رعایت فاصله کافی از خودرو و سایر عادات مخرب بر سایش لنت ترمز تأثیر می گذارد.

خرید لنت ترمز 206 

در هنگام خرید لنت ترمز 206 باید چندین نکته را در نظر بگیرید تا خریدی مناسب داشته باشید. دو نوع لنت ترمز در بازار موجود است. یک نوع روی پایه فلزی نرم قرار می گیرد و در نسخه دیگر با پرچ برای ایجاد اصطکاک و کشش انجام می شود. این فرآیندها باعث می شود لنت ترمز عقب پژو 206 و لنت ترمز جلو پژو 206 دوام بیشتری داشته باشند.قبل از تعویض لنت ترمز عقب پژو 206 توجه داشته باشید که کدام لنت ترمز برای پژو 206 مناسب است. همچنین باید بر اساس نوع جاده ای که اغلب رفت و امد می کنید ، الگوی ترافیک و سطح آن لنت مناسب را انتخاب کنید. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • ۰۲۱۶۵۵*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید