اطلاعات تماس
  • ۰۲۱۶۵۵*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140108156810219324
در دسترس نیست

عوض کردن لنت ترمز بدون دیسک

عوض کردن لنت ترمز بدون دیسک

کد: 140108156810219324

، (اخبار رسمی): دیسک های ترمز وظیفه کاهش سرعت و توقف خودرو را بر عهده دارند. دیسک چرخ یا دیسک ترمز نام دیگری است که برای این قطعه استفاده می شود. و بین لنت ترمز و چرخ قرار گرفته و دایره ای شکل است.دیسک های ترمز به مرور زمان به دلیل فشار لنت ها فرسوده می شوند و زمانی فرا می رسد که باید تعویض شوند.

عوض کردن لنت ترمز بدون دیسک
عوض کردن لنت ترمز بدون دیسک

لنت ترمز یکی از مهم ترین و حساس ترین اجزای سیستم ترمز خودرو است. امروزه به دلیل حساسیت بالایی که دارد به آن قطعه فوق ایمن می گویند که دارای استاندارد کلاس A می باشد. بنابراین کیفیت و عملکرد خوب آن ارتباط مستقیمی با رانندگی ایمن در شرایط مختلف و ایمنی سرنشینان خودرو دارد. اما آیا تا به حال به آسیب جدی و گاه جبران ناپذیری که لنت ترمز آسیب دیده به خودروی شما وارد می کند فکر کرده اید؟توجه نکردن به هشدارها هنگام تعویض لنت ترمز می تواند باعث آسیب به چرخ های خودرو و سایر اجزای سیستم ترمز حتی بدون تصادف شود. در سیستم ترمز لنت ها نقش مهمی را دارند. وقتی پدال ترمز را فشار می دهید، لنت کاملاً به چرخ و کاسه چرخ متصل می شود و باعث کاهش سرعت خودرو (شتاب منفی) و در نهایت توقف کامل خودرو می شود.
در این مدت انرژی جنبشی چرخ ها با اصطکاک لنت ها در برابر دیسک یا کاسه ترمز به انرژی حرارتی تبدیل شده و برای توقف خودرو آزاد می شود. وقتی زمان تعویض لنت ترمز خودرویتان فرا می رسد، چند علامت وجود دارد که به راحتی نمایان می شوند. در خودروهای مجهز به سیستم هشدار لنت ترمز خودرو به صورت هوشمند مقدار تمام شدن لنت ترمز را تشخیص داده و چراغ هشدار لنت ترمز را روی صفحه مسافت پیموده شده یا همان کیلومتر خودرو روشن می کند.

دیسک ترمز چیست ؟

دیسک های ترمز وظیفه کاهش سرعت و توقف خودرو را بر عهده دارند. دیسک چرخ یا دیسک ترمز نام دیگری است که برای این قطعه استفاده می شود. و بین لنت ترمز و چرخ قرار گرفته و دایره ای شکل است.دیسک های ترمز به مرور زمان به دلیل فشار لنت ها فرسوده می شوند و زمانی فرا می رسد که باید تعویض شوند. هر بار که لنت را عوض می کنید، بهتر است دیسک را ببینید. به طور متوسط ​​طول عمر دیسک های ترمز دو برابر لنت ها است.در آب و هوای مرطوب این عدد متفاوت است و میانگین طول عمر قطعات خودرو کاهش می یابد. معمولاً می‌توانید زمان تعویض دیسک‌ها را با نشانگرهایشان تشخیص دهید، اما اگر به موقع آنها را عوض نکنید و مرتباً با دیسک آسیب دیده رانندگی کنید، به دیسک آسیب می‌رسانید و باید دیسک و لنت ها را با هم عوض کنید.

تعویض لنت ترمز بدون دیسک

یکی از رایج ترین سوالاتی که همیشه از صاحبان خودرو می پرسند این است که آیا هنگام تعویض لنت ترمز، خرید دیسک جدید ضروری است؟ به عبارت ساده تر، آیا تعویض لنت ترمز و دیسک چرخ ها به طور همزمان ضروری است؟پاسخ این سوال مثبت است. البته اگر خودروی شما به تازگی تولید شده یا دیسک های آن تعویض شده است، نیازی به این کار نیست . در خودروهای دست دوم و قدیمی که عمر لنت ترمز آنها نزدیک به اتمام یا دیسک چرخ به طور ناهموار فرسوده شده است تعویض همزمان از آسیب دیدن لنت جدید و از هزینه های اضافی جلوگیری می کند.
باید بدانید که فرآیند ترمزگیری خودرو مستقیماً از طریق دو قسمت انجام می شود. یعنی لنت ترمز و دیسک چرخ بنابراین اگر یکی از آنها در بهترین شرایط نباشد، ترمزگیری مناسب حاصل نمی شود و حتی در صورت تعویض یکی از آنها، عیب سیستم ترمز برطرف نمی شود.دیسک های نامناسب علاوه بر کاهش عملکرد ترمز باعث ایجاد صدای لنت ترمز نیز می شوند.

 عدم تعویض همزمان لنت ترمز و دیسک چرخ

اگر همزمان دیسک‌ها و لنت‌های ترمز را تعویض نکنید، دیسک‌های جدید به درستی قرار نمی‌گیرند و همچنان آسیب خواهند دید. هزینه های بالا، صرف زمان زیاد در تعمیرگاه و حتی آسیب دیدن سیستم ترمز نتیجه این کار است.لنت‌های ماشین‌های قدیمی‌تر هنگام تماس با دیسک‌های قدیمی، الگوی سایش متمایزی ایجاد کرده‌اند. به دلیل کیفیت دیسک جلو یا لنت ترمز جلو، کیفیت آن کاهش یافته و منجر به فرسودگی برخی قطعات می شود. لنت ترمز های قدیمی سطح صافی ندارند. بنابراین قرار دادن آنها بر روی دیسک های جدید مانند آسیب رساندن یا کاهش عمر قطعاتی است که به تازگی برای آن هزینه کرده اید.
به خاطر داشته باشید که معمولا قیمت لنت ترمز نسبت به دیسک ها کمتر هستند ، بنابراین هزینه زیادی برای تعمیر اضافه نمی کنند. در عوض، عملکرد ترمز بهتری خواهید داشت و به مرور زمان از تعمیر ترمز و سایر هزینه ها جلوگیری خواهید کرد.

چرا دیسک نیاز به تعویض دارد؟

وقتی سطح دیسک شروع به ترک خوردن کرد، زمان تعویض آن فرا می رسد. البته این ترک ها بسیار ریز هستند، به طوری که می توان آنها را زیر دوده پنهان کرد یا با نگاهی دقیق آنها را دید. با این حال، این یک علامت خطرناک است. همچنین وقتی مرکز دیسک فرسوده شده و از لبه های آن کوچکتر است، این نشانه دیگری تعویض دیسک چرخ است.به طور کلی، دیسک ترک خورده، دیسک حفره دار و دیسک کج از مواردی هستند که باید جدی بگیرید.یکی از دلایل اصلی خرابی و خوردگی دیسک، گرمای اصطکاکی و تنش حرارتی است. ظرفیت گرمایی به دمایی اطلاق می شود که لنت ترمز یا دیسک چرخ می تواند تحمل کند. باید بدانید که هنگام ترمز گیری دمای بسیار بالایی در سیستم ترمز ایجاد می شود، اگر محصولی که استفاده می کنید دارای کشش این سطح از فشار و گرما نباشد، به سرعت از بین می رود.
اگر ظرفیت حرارتی دیسک یا لنت جدید کم باشد این گرما علاوه بر تخریب این دو قسمت شروع به حرکت کرده و به کالیپرها و حتی روغن ترمز منتقل می شود و آنها را نیز از بین می برد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • ۰۲۱۶۵۵*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید