اطلاعات تماس
  • 021428*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140202057249621756
در دسترس نیست

استراتژی‌های دولت الکترونیک در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه

کد: 140202057249621756

، (اخبار رسمی): استراتژی‌های دولت الکترونیکی که تاکنون منتشر شده، غالباً بر اساس تجربیات موفق کشورهای توسعه‌یافته هستند.اما این استراتژی ها ممکن است، به دلیل تفاوت هایی که بین کشورهای توسعه یافته و کشورهای درحال توسعه وجود دارد، به طور مستقیم در کشورهای در حال توسعه قابل اجرا نباشند.

استراتژی‌های دولت الکترونیک در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه
استراتژی‌های دولت الکترونیک در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه

سیتاد به عنوان یکی از شرکت‌های پیشگام در ارائه خدمات به منظور حرکت به سمت دولت الکترونیک، تلاش می‌کند انجام خدمات با افزایش دقت، سرعت، شفافیت و کاهش هزینه، نتایجی با کیفیت بیشتر ارائه نماید.

این واقعیت که بیشتر دولت‌ها در طراحی و پیاده‌سازی دولت الکترونیکی سرمایه‌گذاری زیادی می‌کنند، باعث شده دولت الکترونیکی به یک حوزه تحقیقاتی در زمینه سیستم های اطلاعاتی شود. استراتژی‌های دولت الکترونیکی که تا کنون منتشر شده، غالباً بر اساس تجربیات موفق کشورهای توسعه‌یافته هستند . اما این استراتژی ها ممکن است، به دلیل تفاوت هایی که بین کشورهای توسعه یافته و کشورهای درحال توسعه وجود دارد، به طور مستقیم در کشورهای در حال توسعه قابل اجرا نباشند. در ادامه به بررسی  این تفاوت ها می‌پردازیم.

با وجود پیشرفت‌های چشمگیری که در کشورهای توسعه‌یافته در زمینه پیاده‌سازی دولت الکترونیکی صورت گرفته است، کشورهای در حال توسعه راه درازی را برای جبران زمان ازدست رفته پیش رو دارند. در جدول زیر تفاوت میان کشورهای توسعه‌یافته و کشورهای در حال توسعه در بعدهای مختلف به اختصار بیان شده است.

  کشورهای توسعه‌یافته کشورهای درحال توسعه
تاریخ و فرهنگ • رشد اقتصادی با سرعت ثابت، افزایش بهره‌وری • اقتصاد در حال رشد، بدون افزایش بهره وری
کارکنان فنی •دارای کارکنان با سابقه، نیاز به افزایش توانایی های فنی و استخدام متخصصان جوان تر • دارای توانایی های برون سپاری و منابع مالی برای برون سپاری. کارکنان فعلی قادر خواهند بود الزامات توسعه را تعریف کنند • منابع انسانی متخصص ندارد یا بسیار محدود است. •توانایی برون سپاری محلی ندارد و بندرت توانایی مالی برون سپاری را دارد. کارکنان فعلی ممکن است قادر به تعریف الزامات خاص نباشند
شهروندان •دسترسی به اینترنت بالا و سواد رایانه ای؛ دارای امنیت و مسائل حریم خصوصی • مشارکت فعال تر در روند سیاستگذاری دولت • اعتماد کم شهروندان به خدمات انلاین
مقامات دولتی • سواد رایانه ای مناسب و تخصیص منابع؛ بسیاری از انها دولت الکترونیکی را در اولویت بالا قرار می دهند •  سواد رایانه ای کم و تخصیص منابع پایین؛ بسیاری از آنها دولت الکترونیکی را به دلیل عدم دانش  ناکافی در اولویت بالا قرار نمی دهند

برای مطالعه کامل مقاله استراتژی‌های دولت الکترونیک در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه به سایت سیتاد بخش اخبار و مقالات مراجعه نمایید.

با توجه به مطالعات صورت گرفته می‌توان گفت که دولت الکترونیکی دیگر فقط یک ایده جدید نیست و همه کشورهای توسعه‌یافته و حتی کشورهای در حال توسعه، گام‌های موفقی را به سوی این هدف بلند مدت برداشته‌اند. امروزه شهروندان انتظار دارند که کلیه خدمات و سرویس‌های دولتی با حداقل هزینه، حداکثر سرعت و حداقل زمان در اختیار آنها قرار گیرد، لذا این امر بسیار حائز اهمیت است که دولت این توانایی را داشته باشد که بهترین خدمات را در کمترین زمان و با بهترین راندمان در اختیار اقشار مختلف جامعه قرار دهد. سیتاد در نقش اپراتور اول گذرگاه عمومی خدمات دولت (PGSB)، به عنوان یکی از شرکت‌های پیشگام در ارائه خدمات به منظور حرکت به سمت دولت الکترونیک، تلاش می‌کند با بهره‌مندی از روش‌های نوین انجام خدمات با افزایش دقت، سرعت، شفافیت و کاهش هزینه، نتایجی با کیفیت بیشتر ارائه نماید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سیتاد

شرکت سامانه های یکپارچه تعاملات الکترونیکی دانا (سیتاد) یکی از شرکت های هلدینگ خدمات انفورماتیک راهبر می باشد. سیتاد با سابقه ده ساله در حوزه خدمات الکترونیکی دولت در نقش اپراتور اول گذرگاه عمومی خدمات دولت الکترونیک (PGSB) نسبت به ارائه خدمات مورد نیاز سازمان های دولتی و کسب و کارهای خصوصی فعالیت خود را آغاز نموده است. ماموریت شرکت سیتاد احصای نیازمندی های سازمان ها و کسب و کارها به منظور ارائه سرویس های مدنظر و حرکت به سمت الکترونیک شدن خدمات می باشد. در گذرگاه عمومی خدمات دولت الکترونیک (PGSB) شرکت سیتاد، امکان همکاری با تامین کنندگان خدمت یا سرویس گیرندگان فراهم شده است. در این گذرگاه اطلاعات، استعلام ها و خدمات الکترونیکی بین نهادهای خصوصی و دولتی در بستر اینترنت فراهم است و کسب و کارها می توانند صرفا از طریق بازارچه خدمات سیتاد و بدون نیاز به مذاکرات متعدد و طولانی با سازمان های گوناگون به استعلامات مورد نیاز دسترسی داشته باشند.

اطلاعات تماس
  • 021428*****
[نمایش اطلاعات]