اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140208157672223488
در دسترس نیست

نحوه تشخیص فندک زیپو اصلی از تقلبی

کد: 140208157672223488

، (اخبار رسمی): از آن جایی‌که ممکن است قصد خرید یک فندک زیپو اصلی را داشته باشید، نیاز دارید که تفاوت‌های فندک زیپو اصلی و تقلبی را به خوبی بدانید. چرا که نمونه‌های فیک از فندک‌ها زیپو در بازار بیشمارند و ممکن است به راحتی فریب فروشندگان فندک‌ها تقلبی را در هنگام خرید بخورید. با توجه به این موضوع در ادامه ...

نحوه تشخیص فندک زیپو اصلی از تقلبی
نحوه تشخیص فندک زیپو اصلی از تقلبی

تفاوت‌های فندک‌ زیپو اصلی و تقلبی

از آن جایی‌که ممکن است قصد خرید یک فندک زیپو اصلی را داشته باشید، نیاز دارید که تفاوت‌های فندک زیپو اصلی و تقلبی را به خوبی بدانید. چرا که نمونه‌های فیک از فندک‌ها زیپو در بازار بیشمارند و ممکن است به راحتی فریب فروشندگان فندک‌ها تقلبی را در هنگام خرید بخورید. با توجه به این موضوع در ادامه به چند مورد از مهم‌ترین تفاوت‌های فندک زیپو اصلی و تقلبی اشاره شده است.

بدنه فندک زیپو : شایع‌ترین تفاوتی که می‌توان بین فندک زیپو اصلی و تقلبی مشاهده کرد، بدنه آن‌ها است. فندک‌های زیپو اصلی دارای یک سایز و ضخامت خاص هستند که در فندک‌های زیپو تقلبی این موضوع کاملا به چشم می‌خورد و می‌توان مشاهده کرد که فندک زیپو غیر اصل معمولا بلندتر یا کوتاه‌تر است و یا این‌که ضخامتی بیشتر یا کمتری دارد.

نکته دیگر در رابطه با بدنه فندک زیپو تقلبی، کیفیت بد چاپ و حکاکی است که بر روی آن انجام شده است. برخی از مواقع هم قرمزی داخل بدنه فندک زیپو مشاهده می‌شود که ممکن است این فکر به ذهن شما خطور کند که فندک شما تقلبی بوده و دچار زنگ زدگی شده است. اما باید بگوییم که زیپو اصلی از جنس برنج است و داخل آن به طور کامل آبکاری نمی‌شود، به همین دلیل است که ممکن است رنگ قرمز و طلایی در داخل قالب و یا سر زیپو مشاهده کنید. در واقع این موضوع حاکی از اصالت فندک زیپو است نه تقلبی بودن آن !

جای جوش لولا بر روی بدنه و درب فندک زیپو اصلی نیز به صورت یک بیضی و محو است که در نمونه‌های تقلبی به شکل دایره مشاهده می‌شود.

حکاکی زیر فندک زیپو : زیر فندک‌های اصلی زیپو مشاهده می‌شود که سال و ماه تولید فندک به همراه شهر برادفورد که در واقع محل تولید این نوع از فندک‌ها می‌باشد، حک شده است.

در واقع زیر فندک‌های زیپو اصلی حروف A تا L حک می‌شود که نشان دهنده ۱۲ ماه یک سال میلادی است و در سمت دیگر آن نیز اعدادی دو رقمی وجود دارد که سال تولید فندک را نشان می‌دهد. البته شیوه کدگذاری سال و ماه در فندک‌های زیپو اصلی در طی سال‌ها مختلف تغییراتی داشته است، به طور مثال از سال ۲۰۰۰ به قبل از عباراتی هم‌چون XVI برای نشان دادن سال تولید فندک استفاده می‌شده است. اما از سال ۲۰۰۱ به بعد از اعداد دو رقمی هم‌چون ۰۱ برای نشان دادن سال تولید فندک زیپو اصلی استفاده شده است.

چرخ سنگ چخماق فندک زیپو : این قطعه به کمک یک فلز با جوشکاری به مغزی متصل شده است و به صورت خش‌دار می‌باشد. در عین حال باید توجه کنید که در فندک زیپو اصلی این قطعه، به صورت ناهموار برش و صیقل داده می‌شود.

مغزی فندک زیپو : مغزی اصلی‌ترین قطعه برای تولید آتش است که اگر از یک نوع استاندارد در فندک استفاده نشده باشد، کارکرد آن دچار اختلال خواهد شد.

فندک زیپو اصلی طلایی یک مغزی طلایی رنگ دارد و اگر در بدنه از رنگ نقره‌ای استفاده شده باشد، رنگ مغزی نیز نقره‌ای خواهد بود. در عین حال مغزی فندک زیپو به صورت مستحکم جوش خورده است و لبه‌های یکسانی دارد.

بارکد جعبه فندک زیپو : پشت جعبه زیپو یک بارکد ۳ یا ۵ رقمی از حروف انگلیسی مشاهده خواهید کرد که در واقع نشانگر مدل فندک است و با اسکن کردن آن می‌توانید اصالت آن‌ را بررسی کنید. در عین حال باید اشاره کنیم که این بارکد شامل اطلاعات مورد نیاز درباره فندک است و با توجه به کلاسی که تولید می‌شود در دسترس عموم قرار خواهد گرفت. همچنین باید توجه کنید که بارکدهایی که برای زیپوهای اروپا، خاورمیانه و سایر مناطق تولید می‌شوند، با یکدیگر متفاوت هستند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کسب و کار و خرده فروشی